Barbastark
Aktiv medlem
Adapter för att flytta SPD kloss längre fram?
Undrar om det finns någon slags adapter som gör det möjligt att flytta SPD klossen längre fram på skon?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske får ta fram borren då.Jag har aldrig sett såna. Om de finns skulle de bygga mycket på höjden och blir det obekvämt att går.
Om du har tur kan du flytta plattan med gängorna längre fram eller kapa en bit av framsidan. Sen skulle du kunna förlänga hålen elle borra nya hål i sulan.
Ja, upplever att jag inte kan använda vaderna tillräckligt i tramptaget så vill flytta fram för att få mer hävstång. Vet inte om det är just specialized skor (som jag har) som är lite extra begränsade här. Tycker att landsvägsskorna även dem inte tillåter samma framflytt som tex ett par fizik jag har.Det är dock mycket ovanligt att folk vill har klossarna längre fram än möjligt. Längre bak är en mycket vanlig önska nuförtiden. Är du säkert på att du vill har de längre fram?
Vaderna gör ingen nytta när man trampar i cykling, i bästa fall kan de hålla emot hela lår/bak-styrkan, men framförallt så använder man bara massa kraft helt i onödan.Kanske får ta fram borren då.
Ja, upplever att jag inte kan använda vaderna tillräckligt i tramptaget så vill flytta fram för att få mer hävstång. Vet inte om det är just specialized skor (som jag har) som är lite extra begränsade här. Tycker att landsvägsskorna även dem inte tillåter samma framflytt som tex ett par fizik jag har.
Okok vilken/vilka modeller har du?Jag tror att jag har klossarna längre fram än många och har 1 cm kvar framåt på mina fyra par Specialized SPD-skor.
Okok vilken/vilka modeller har du?
Upplever raka motsatsen i princip. Tycker man får tydlig extra kick mha vaderna i många situationer. Även draget uppåt, då mha tibialis anterior dock, har sina användningsområden.Vaderna gör ingen nytta när man trampar i cykling, i bästa fall kan de hålla emot hela lår/bak-styrkan, men framförallt så använder man bara massa kraft helt i onödan.