[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Från reddit. Oklart om han bara hade lånat firmabilen eller om han raggade kunder.
Screenshot 2026-03-26 at 07.55.39.webp

Liktorn är en yrkesåkomma bland begravningsentreprenörer.

...Har svaga minnen om en vits, där sju sjömän och en kokerska blir strandsatta på en öde ö. Och efter ett tag dör kokerskan. ...Och efter någon månad säger en av sjömännen:
- Nä, nu är jag trött på det här snusket! Vi gräver upp henne igen!

Hade nyss en kund som kom in och frågade:
- Har du en bra pump jag kan låna? Min där hemma verkar inte funka så bra. Den har svårt att få in luften nertill i däcket..
@Svedala förstod :)
Kan tillägga att min replik var att det finns olika typer av pumpar, troligen har han varianten som pumpar ovansidan, men vår pump är en ner-pump.

Det är inte längre lönt att hitta på lustigheter när verkligheten levererar följande: Hövding återuppstår, under ledning av en kille på riktigt har det passande namnet Hendrik Hasch.

Postnord var här och hämtade en halvpall i förmiddags. Följande hann chauffören, bördig från Norrland (Sundvall kanske) med under lastningen:

- Du har du hört att Carlsberg sponsrar Rögle nu? Jo det är sant, de skall få en back!
- Visste du att VD:n för simhallen är anhållen? De tog honom för inne-hav!
- Det var ju inbrott i garnbutiken igår, men tjuvarna hann sticka innan polisen kom.

Under vilket jag hann kontra

- Jaha du, har du några fler ölskämt på lager?
- Nya simhallen? Där har jag inte vatten.
- Då har de något att nysta i nu.

Sen for han iväg, denna ängel.

Passerade också bensinmacken, där P. satt och bytte till sommardäck: "Jag brukar lossa hjulbultarna med fingrarna först, för att inte skada verktygen."

'Läste förresten Aftonbladets löpsedel för idag, just på macken där det byttes däck. Någon expert hävdade:
"Man kan amma och dricka."

Tillbaka
Topp