Christerlund
Medlem
Bästa nya 9-delade bakväxeln?
Jag vill ersätta mina sneda Altus med en ny 9-delad bakväxel som XT eller Deore, men hittar inga 9-delade att köpa. Varför inte? Några tips på vad jag ska köpa?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ersätta mina sneda Altus med en ny 9-delad bakväxel som XT eller Deore, men hittar inga 9-delade att köpa. Varför inte? Några tips på vad jag ska köpa?
Funkar rapid rise med alla reglage?bara man redan har en 9s växel så är det ett spännande projekt.
Här kan man börja resan
Visa bilaga 821472
väldigt snygg
Nej, man måste shoppa dual control också. :)Funkar rapid rise med alla reglage?
Utbyte av en Altus bakväxel gick visst på över 4.000:-.Nej, man måste shoppa dual control också. :)
Och dessutom fått Shimanos mest udda (och sämsta) mtb reglage någonsin.Utbyte av en Altus bakväxel gick visst på över 4.000:-.![]()
och funkar den med TS reglage?När det nu ändå skall moderniseras. Temu-kvalitet! (Ok, jag är själv skeptisk..)Visa bilaga 821915
Enligt sökning funkar det med vanligt men det blir omväntNu vet inte jag om jag missar något skämtande eller så men jag har för mig att rapid rise funkar med vanliga reglage? Tvärtom vet jag fungerade i alla fall. Bara så att det inte blir fel för framtida trådarkeologer.
Håller med om att reglagelösningen i sig inte var bra.