Pfaff
Aktiv medlem
Är PTU-slangar mer känsliga för punka?
Ska köpa hem butyl att ha med i sadelväskan!Haha. Ja det såg jag.
Så just i detta fall så är även en TPU överlägsen trots sin i ditt fall lite sladdriga egenskap......
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska köpa hem butyl att ha med i sadelväskan!Haha. Ja det såg jag.
Så just i detta fall så är även en TPU överlägsen trots sin i ditt fall lite sladdriga egenskap......
Det är nog bäst.Ska köpa hem butyl att ha med i sadelväskan!
Så där, ja.Det är nog bäst.
Till den gamle fälgen är nog:
Butyl=bäst
TPU=obra
Slanglöst=direkt obra
När du ändå håller på o fipplar med listan kan du väl göra ett tappert försök att även få med kondomen o den slake kuken.....Så där, ja.
Glöm inte att det är ett låg-låg-budget byggeNär du ändå håller på o fipplar med listan kan du väl göra ett tappert försök att även få med kondomen o den slake kuken.....
Glöm inte att det är ett låg-låg-budget kondom.
Då blir det hårt att köra lösslangat.
Och en hel del sås.Man blir lätt hungrig av den här tråden ändå. Bacon, salami, ansjovis..
Fel. Här slåss ingen för. Bara mot.Att @Pfaff orkar slåss för sina slanglösa däck i varje tråd är beundransvärt, till och med @Manurhin2 har ju gett upp!
Semantik, Anders.Fel. Här slåss ingen för. Bara mot.
Semantik är viktigt för att precisera. Annars blir det bara allmänt hållet snömos. För vi är väl inte politiker?Semantik, Anders.
I vissa fall. I ditt fall: blott semantik. Du är emot slang och för slanglöst. Nuff said.Semantik är viktigt för att precisera. Annars blir det bara allmänt hållet snömos. För vi är väl inte politiker?
Dubbelfel. Igen!I vissa fall. I ditt fall: blott semantik. Du är emot slang och för slanglöst. Nuff said.![]()
Märkligt. Du är ju kritisk till alla typer av slang i alla trådar alltid. Kan inte låta bli att tro att du ljuger. Alternativt lämnar din kommunikativa förmåga m.a.p. pneumatik en del i övrigt att önska.Dubbelfel. Igen!
Jag har inget emot slang*, för egen del har jag bara hittat ett bättre alternativ. Där det går. Och jag har t.o.m. vänner som kör med slang!
*men den ska ju va hanterbar. Även utanför verkstan.
Man får välja sina trådar.Otrolig skillnad mot de mekaniska genier som på sakliga grunder slagit fast att TL inte fungerar.
Jag har funnit bättre alternativ än slang därför att punkor lyser med sin frånvaro sedan jag såg ljuset för nu snart många år sedan, dvs 7? 8? Och det gäller förstås landsväg. Det hindar dock inte att även jag, som framgår ovan, har cyklar med slang. Men enbart av den anledningen att hjulen inte klarar av det bättre alternativet. Och är cyklar som inte är värda investering i andra hjul. Men såpass struligt plastslangar är att hantera jämfört med vanlig butyl gör nog att jag framöver håller mig till det senare. För den sortens cyklar.Märkligt. Du är ju kritisk till alla typer av slang i alla trådar alltid. Kan inte låta bli att tro att du ljuger. Alternativt lämnar din kommunikativa förmåga m.a.p. pneumatik en del i övrigt att önska.
Jag har inga problem med att hantera (d.v.s. montera) TPU-slang, men alla är olika!
Det alternativ du tycker är bättre, är värt att påpeka.Jag har funnit bättre alternativ än slang därför att punkor lyser med sin frånvaro sedan jag såg ljuset för nu snart många år sedan, dvs 7? 8? Och det gäller förstås landsväg. Det hindar dock inte att även jag, som framgår ovan, har cyklar med slang. Men enbart av den anledningen att hjulen inte klarar av det bättre alternativet. Och är cyklar som inte är värda investering i andra hjul. Men såpass struligt plastslangar är att hantera jämfört med vanlig butyl gör nog att jag framöver håller mig till det senare. För den sortens cyklar.
För den som räknar gram kan jag förstå vurmen för plast.
Var det otydligt? Jag brukar påpeka att vad jag skriver gäller mig och min erfarenhet.Det alternativ du tycker är bättre, är värt att påpeka.
Inte i det här inlägget.Var det otydligt? Jag brukar påpeka att vad jag skriver gäller mig och min erfarenhet.
Nu tycker jag du ska läsa senaste längre inlägget en gång till. Sedan sätter vi oss och fattar varandras händer och sjunger We Shall Overcome tillsammans.Inte i det här inlägget.
Men nu var jag lite petig också!
Nu tycker jag du ska läsa senaste längre inlägget en gång till. Sedan sätter vi oss och fattar varandras händer och sjunger We Shall Overcome tillsammans.
Vad är poängen med UPT-slang om det ändå är tungviktare? Finns extra tjocka att köpa idag som ändå är lättare än butyl.I tidens begynnelse (kring 2012) testade jag Foss TPU slangar, dessa höll i princip samma vikt som butylslangarna i samma storlek som jag använde då 23mm. Men de var tjocka och tåliga, mycket tjockare än dagens TPU-slangar. Kanske Foss-slangarna briliera ihop med grusdäck? Jag har tidigare tråkiga erfarenheter av TPU-slangar ihop med breda grusdäck, men väldigt bra erfaranheter av TPU-slangar med smala racerdäck. Idag kanske Foss har olika tjocklek på sina slangar eller så håller de kvar vid den tjockare-tekniken? Någon som har erfarenhet av dessa slangar i nutid?
Exempel på olika Foss-TPU-slangar
Visa bilaga 821599
Visade bilden för hen, som svarade att hen blev snurrig i huvudet.
Jag känner skillnad, speciellt med grusdäcken där viktskillnaden blir märkbar. Hoppas att du blir nöjd.Nu har jag köpt hem några UTP-slangar (de där dyra, orangea) att testa på min gamla räser där jag inte har slanglöst. Förutsätter att det kommer svoscha lite mer kring högprofilhjulen och att jag blir 0,1 km/h snabbare än med butyl.![]()
UTP.PTU, PUT?
Gäller att optimera så man hamnar långt fram i fikakönNu har jag köpt hem några UTP-slangar (de där dyra, orangea) att testa på min gamla räser där jag inte har slanglöst. Förutsätter att det kommer svoscha lite mer kring högprofilhjulen och att jag blir 0,1 km/h snabbare än med butyl.![]()
Verkligen helt säker på att du inte förstår?Man får välja sina trådar.
Det jag inte fattar är varför medlemmar som kör slanglöst måste förklara hur bra det är i varje tråd som handlar om slang. Men det är väl Happy, typ.
(Det verkar fungera bra med slanglöst. Jag tycker inte att det är värt pengarna och besväret bara, men det har vi ju diskuterat till leda.)