Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så jäkla farlig den där sträckan. Även om man följer dom temporära anvisningarna.Outar min idiotmanöver men det gick bra. Marginaler fanns.
Centrala Nacka är ju ett enda byggprojekt. På någon km förväntas cyklister byta sida, via rödljus, om Värmdövägen 4-5 gånger. Indignerat rullar jag, tillsammans med andra, i körfälten. Skulle upp på g/c igen. Kollade över axeln efter folk i döda vinkeln. Missade damen på cykel bakom skyltar och annat som laxade uppför som mötande för att slippa byta sida igen. Jag lyckades precis undvika krock där jag rundade henne. Den relativa hastigheten i mötet kan ha varit 50 km/h.
Bra minnesbeta.
Glad Påskkärring på er.
Ja, man undrar när det här ska ta slut. Men Nacka känns som ett enda långt kontinuerligt byggprojekt. Och det finns ingen riktigt vettig väg runt sk*ten heller.Så jäkla farlig den där sträckan. Även om man följer dom temporära anvisningarna.
Älta hellas !?Ja, man undrar när det här ska ta slut. Men Nacka känns som ett enda långt kontinuerligt byggprojekt. Och det finns ingen riktigt vettig väg runt sk*ten heller.
Man måste väl typ genom hela bygget innan man kommer till Sickla och kan ta vägen över Älta bara ;)Älta hellas !?![]()
Huvudalternativet är nog gruset genom Erstavik och Hellas.Ja, man undrar när det här ska ta slut. Men Nacka känns som ett enda långt kontinuerligt byggprojekt. Och det finns ingen riktigt vettig väg runt sk*ten heller.
På tal om en annan sträckning; vad hände med förbjudet för cyklister vid Kungsträdgården norrifrån? Där de gör nån typ av vägarbete så vägen är smalare.Så jäkla farlig den där sträckan. Även om man följer dom temporära anvisningarna.
Jo. Kranglans söder om Järlasjön eller via Kvarnholmen. Båda är utomordentligt trevliga alternativ och tar 5 minuter längre än Värmdövägsskiten.Ja, man undrar när det här ska ta slut. Men Nacka känns som ett enda långt kontinuerligt byggprojekt. Och det finns ingen riktigt vettig väg runt sk*ten heller.
Titta innan man svänger? Nej det har jag aldrig sett här på framsidan heller.De flesta andra städer/länder så kollar bilister alltid bakåt innan dom svänger höger över cb. Varför händer detta aldrig i. 08? Hur gör bilarna i Gbg? Malmö? Umeå?
Såg nåt inlägg om detta i Facebookgruppen vi som cyklar i Stockholm. Kanske togs bort efter det?På tal om en annan sträckning; vad hände med förbjudet för cyklister vid Kungsträdgården norrifrån? Där de gör nån typ av vägarbete så vägen är smalare.
Cyklade där på lördag morgon och tänkte va fan det här är en av stockholms mest cykeltrafikerade gator, ingen cyklist kommer vända upp in i kungsan.
Idag var de skyltarna borta. Nån middle manager på trafikverket med hybris i farten igen?
Hallå såg att du hade en unit x till salu, dock går det inte att skicka pm till dig pga sekretessnställningarnaVisa bilaga 594613För tidigt med dubb sommarn kommer tillbaka ;)
En dator på jobbet och en hemma. Pendlade tidigare som du i många år med samma funderingar och frustration. Dumpar ombyte på jobbet så jag är väskfri 6/7 dagar. Kan ta vilken cykel i stallet jag vill beroende på väder och humör.…. Hur gör ni andra som tar med er datorn till jobbet varje dag?
Kranglans väg söder om järlasjön var en enda stor arbetsplats härom veckan, de håller på att gräva ner nån sorts ledningar eller rör längs hela vägen.Jo. Kranglans söder om Järlasjön eller via Kvarnholmen. Båda är utomordentligt trevliga alternativ och tar 5 minuter längre än Värmdövägsskiten.
Har gått att ta sig runt alla gånger jag har cyklat där den här våren. Men lite bökigt. Snart är det nog färdigt.Kranglans väg söder om järlasjön var en enda stor arbetsplats härom veckan, de håller på att gräva ner nån sorts ledningar eller rör längs hela vägen.
Även häromdan när jag rundade ändan av vägen var det lastbilar och jord på vägen
Enda gången jag försökte så kom jag förbi, men jag behövde bokstavligen tränga mig förbi 2 arbetande grävskopor, inte något jag lockas av. Inte heller av att vägen var en ler-sörja. Har blivit skogen eller trainern sen dess. Säg gärna till när vägarbetet är färdigt!Har gått att ta sig runt alla gånger jag har cyklat där den här våren. Men lite bökigt. Snart är det nog färdigt.
"One device policy"... Har lyckats någon kortare tid men är tyvärr ingen lösning över tid. Har kläder på jobbet annars så hade klarat mig utan väska om det inte var för den förbenade datorn.En dator på jobbet och en hemma. Pendlade tidigare som du i många år med samma funderingar och frustration. Dumpar ombyte på jobbet så jag är väskfri 6/7 dagar. Kan ta vilken cykel i stallet jag vill beroende på väder och humör.
4. Carradice Super C Tour och dubbla fästen till mina två pendlarcyklar. https://carradice.co.uk/products/su...2&_sid=d97fe9e4c&_ss=r?variant=51099184529735Tar med mig en 14" laptop till och från jobbet mer eller mindre varje dag. Idag åker den i en ryggsäck och på vintern - inget problem. På sommaren - ja, det går ju det med men jag är inte jätteförtjust i varm rygg, speciellt inte om jag tar en längre omväg.
Funderar därför över alternativ. Jag pendlar med en av två cyklar, antingen en "pendlare" med bockstyre och skärmar och allt sånt, eller min vanliga gravel som ju är roligare och därmed är den som får åka när det inte regnar, också den som får åka längre omvägar både på asfalt och något stökigare underlag. Så om jag monterar något rack eller liknande på cykeln måste det gå ganska enkelt att flytta mellan två olika cyklar. Vill ju inte ha en massa extra på cykeln om det blir någon längre dagstur på helgen heller.
Alt 1. Fortsätt med ryggsäck, lite HTFU helt enkelt, ingen har dött av en svettig rygg. Enkelt, billigt, svettigt.
Alt 2. Styrväska, rack eller liknande. Fastnat lite för Jack the bike rack https://wholegraincycles.com/en-eu/products/row-jack-the-bike-rack-black. Hyfsat enkelt att flytta mellan cyklar, fördelen är att man har koll på datorn när man pendlar genom stan, kan vara bra ifall man någon gång tvingas stanna för ett rödljus...
Alt 3. Pakethållare och i så fall kanske en väska eftersom man inte har lika bra koll på datorn om den är bakom en. Funderar i så fall på Ortliebs quick rack https://de.ortlieb.com/en/products/quick-rack med en Gravel pack, litet stor kanske men rymmer en 14-tummare och är vattentät. Ska klara lite stök utan att falla av. https://de.ortlieb.com/en/products/gravel-pack
Vad funkar bäst tror ni? Hur gör ni andra som tar med er datorn till jobbet varje dag?
En billig cykel som är lite mer slit och släng som man kanske inte bryr sig om hur fin/ful den är. Enklare att permanent fästa ett rack osv på en sån än lvg-cykeln man tar till träningen där man måste plocka av sånt igen. Kan även ha permanenta skärmar utan att skämmas.Vad fan är en beater?
Motvind till jobbet, motvind hem. Inget onormalt med det….
(Vardags)härke på svenska.Vad fan är en beater?
Motvind till jobbet, motvind hem. Inget onormalt med det….
Är ganska övertygad om att folk hade skrattat lite lätt om du kört långbent i Nice.Kortbyxpremiär på hempendlingen idag - Nice!