Planering lvg-cykelsemester lite så där i största allmänhet

• Trådstartare Trådstartare JPL
  • Start datum Start datum

JPL

Aktiv medlem
Sitter och klickar runt på kartan inför sommarens eventuella resa. Det är lite svårt att gallra bort områden…..

1775946997399.webp

Bilagor

• 1775946940845.webp
    1775946940845.webp
    480.5 KB · Besök: 39
Om en cykelsemestrer skall bli lyckad är planering A o O. Kör man dessutom inte racet solo. Behöver man vara helt överens.

Brukar ge detta tips till kärleksfulla par. Innan ni gifter er. Tillbringa 2 veckor på en hyrd tandemcykel, på Gotland en regnig sommar. Detta med blöta nätter i tält.
Överlever relationen detta kan ni se en löftesrik framtid tillsammans!

Jag vet, tunt underlag för en tråd och kanske tillintetsägande. Men när jag hittar sådana här vägar är det bara “titta, TITTA…!” – ett nästan frustrerat behov att få ur sig lyckoruset och dela med sig när man hittar guldet, även om det förmodligen inte intresserar någon annan öht……..

Senast ändrad:
Kunde ju vara schysst att tala om var det är. Eller vill du hålla det guldkornet för dig själv?

Finns ju f.ö. faktiskt en tråd för vägar man drömmer om att cykla:

Absolut inga hemligheter men fick en känsla av att det inte intresserar någon….
Jag borde ju insett att det finns åtminstone en intressent i form av dig.😅

Ifjol var jag i Bassano del Grappa under några dagar, tappade större delen av vistelsen pga att jag mådde lite risigt i kroppen. Så det blev någon enstaka tur nordväst om Bassano. Sitter och kikar på området nordost om B då jag känner att jag kanske borde ta B igen. Men har även ett gäng alternativa rundor som lockar bortåt norr om Bergamo också (du vet ju hur mycket ”guld” det finns bortåt de trakterna. Och samtidigt har jag i bakhuvudet att kanske hinna med norröver (tex Sella Ronda) men kommer jag ner så vill jag även ha tid i Levico Terme och cykla om en del vägar….. Så om det nu blir en resa neråt så finns viss beslutsångest i nuläget.
1775990561904.webp

Det ser intressant ut. Är bilden i första inlägget från Google maps? Länka gärna till platsen i google maps.

Ungefär här: https://maps.app.goo.gl/uHZVE7AmcvHz4QZe9

Den turen jag där hittade detta avsnitt, är tänkt från Bassano, och så cykla österut, och sedan klättra uppåt efter ca 3 mil, och sedan uppe på det halvhöga berget västerut. Verkar finnas ganska många fina kombinationer i området (Lägg även till lite större omfång norr och nordväst om min röda cirkel.)

Tillbaka
Topp