[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Jag har svårt att tyda texten, kan du skriva i klartext vad hen sjunger 🤔
Roligt att Göran promotar Suffocation, det hade jag aldrig trott skulle ske men han är ju bred i sin smak. 🙂

Suffocation är ju smått legendariska (inom en rätt smal genre) och grundades 89, föregångare får man nog kalla dem. Håller dock med om att specifikt sången verkligen går att diskutera. 🙃 Typ teknisk brutal death metal med brölsång. Men en del tunga låtar har de absolut gjort. Denna låt har väl ca 33 år på nacken. Lyssnar på dem mycket sällan men kan lämpa sig för jobbiga Zwiftpass.

Senast ändrad:
Roligt att Göran promotar Suffocation, det hade jag aldrig trott skulle ske men han är ju bred i sin smak. 🙂

Suffocation är ju smått legendariska (inom en rätt smal genre) och grundades 89, föregångare får man nog kalla dem. Håller dock med om att specifikt sången verkligen går att diskutera. 🙃 Typ teknisk brutal death metal med brölsång. Men en del tunga låtar har de absolut gjort. Denna låt har väl ca 33 år på nacken. Lyssnar på dem mycket sällan men kan lämpa sig för jobbiga Zwiftpass.
Nu har vi ju i och för sig redan rett ut att bara för att jag postar något i denna tråd betyder det inte att jag tycker det är bra eller att jag "promotar" det.

Som extreme metal så tycker jag dock inte att detta är helt poänglöst. Det är inte alltför statiskt utan det händer lite saker vilket långt ifrån alltid är fallet med denna typ av musik, i alla fall i mina öron. Tech death är t.ex. en genre som kan knäcka även mig med oändlig teknikuppvisning. Och då har jag ändå skapligt hög toleransträskel vad gäller gitarronani.

Vad gäller den vokala insatsen så stör jag mig inte mer på detta än mycket annat growlande inom extremare metal. Jag tror jag skrivit det tidigare i tråden, men texter är sällan något jag lyssnar på så mycket. Röster är mer ljudgeneratorer p.s.s. som andra instrument. Och jag tycker ändå att den vokala delen passar rätt bra ihop med resten i detta fall. Jag har mkt svårare för den råa skrikiga punkinfluerade stilen.

För min del är detta musik som "avnjutes" bäst i små portioner. En eller två låtar är ungefär vad jag orkar i taget.

Angående musiksmaken så, visst jag lyssnar på en del olika saker, men kanske är spretig mer träffande än bred då det finns fruktansvärt mycket musik som jag har noll koll på. Spretigheten visas dock väl här, ett inlägg med Benson, Atkins och Klugh och nästa med Suffocation.

Det kan man tycka är ett högst rimligt antagande.
Jag är bara dum (igen), klart man får tipsa om låtar man avskyr själv eller tycker sticker ut. Tyvärr äger jag inte denna tråd. 🥲 Att sedan jag själv råkar gillar en del musik som andra avskyr och pekar ut som obskyr, ja, det må så vara. 😅

På tal om att tråden inte (alls bara ) handlar om att rekommendera musik, denna rekommenderar jag alla dagar.
Lyssna, lyssna igen, om ni tyvärr ändå inte gillar så synd men dom "flesta" lär göra det🥰

Gillar man Mirrorball så borde man gilla Broken Arrow som kom året efter. Samma lite lågmälda stuk och merparten av låtarna är riktigt bra. Jag älskar karljäveln men han har gett ut mycket skit också.

Tillbaka
Topp