Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Jag trodde för en sekund att polisen hade förberett för att ta ett gäng fortåkande elsparkar (Hur nu det skulle gå till med fartkamera) innan jag insåg att det bara var Järvaveckan...
PXL_20260528_050551116.webp

Ordentlig regnskur vid start på hemresan igår, klarnade upp och blev fint till slut. Via den andra typen av dyra butiker , båttillbehör, avslutade kvällen.
In idag blåsigt i hård nordan gjorde det slitit. Får bli zen pendling resten av veckan.

Vaknade redan 4 pga oklar anledning och lyckades inte somna om så jag masade mig till jobbet och hasade runt på gymmet en timme i ottan. Tror ni man fick vara själv där och köra spacerock som fan på stereon? Inte. Sov enligt Garmin dessutom dåligt pga hård träning dagen före. Tacka vet jag förr i tiden. Då sov jag bra efter att ha jobbat hårt.

Vaknade redan 4 pga oklar anledning och lyckades inte somna om så jag masade mig till jobbet och hasade runt på gymmet en timme i ottan. Tror ni man fick vara själv där och köra spacerock som fan på stereon? Inte. Sov enligt Garmin dessutom dåligt pga hård träning dagen före. Tacka vet jag förr i tiden. Då sov jag bra efter att ha jobbat hårt.
Det där kunde jag ha skrivit själv!

Motig vind på resan in. Vinden skall tydligen vända lagom till hemresan.

Knirket från drivlinan kvar, trots att jag igår kväll hade av vevpartiet och kände på lagren. Passade även på att byta från 38t- till 40t-klinga. Byter nog pedaler ikväll för att se om det är därifrån ljudet kommer.

Motig vind på resan in. Vinden skall tydligen vända lagom till hemresan.

Knirket från drivlinan kvar, trots att jag igår kväll hade av vevpartiet och kände på lagren. Passade även på att byta från 38t- till 40t-klinga. Byter nog pedaler ikväll för att se om det är därifrån ljudet kommer.
Så störigt. Utan att försöka förvandla det här till mektråd: Själv har jag dragit åt klingbultar, bakväxel, växelöra.. Nu knäpper/tickar det intermittent bakifrån nånstans oavsett om jag frihjular eller trampar. Jag tror och hoppas på att det beror på att fjädern till utslitna bromsbelägg börjat delta aktivt i bromsningarna...

PXL_20260527_181428673.webp

Jag lärde mig från igår. Långbyxa, jacka samt stänkskärm med idag. Satt på mig allt och klev ut från jobbet, tänkte "hmm, blött på marken men torrt i luften det var inte så illa". Fina 20 sekunder senare öppnade himlen upp och jag blev katastrofblöt. Could be worse, var ju inte så kallt i det stora hela.

Ja de utlovade 16 grader och sol igår vid kl 16-17... vart blev det?
Istället punkka efter 10min, iskall nordanvind, hagel större än ärter, iskallt monsunregn 50% av sträckan...
Nästan så jag cyklade hela vägen in i duschen. Där jag väl stannade i 30min. Brrr

Tillbaka
Topp