[OT] Bryta tröstätavana

[OT] Bryta tröstätavana
Men hur oförargligt är det? Måste man inte sluta efter max 2 år? Enl Dr Unwin har 82 personer i UK dött av det.
förstås är okända risker något att beakta när det gäller nya läkemedel. dock är semaglutid inte så nytt längre.

man får även beakta att gruppen som är aktuell för dessa läkemedel är högrisk på en rad olika vis. om 82 personer dör i en behandlingsgrupp måste man samtidigt värdera hur många behandlingen räddat. att avstå behandling är här inte ett riskfritt alternativ.

trots kända och okända risker och olägenheter inklusive vanebildning går det inte komma ifrån att semaglutider är en revolution när det gäller att minska risker med övervikt och okontrollerat blodsocker. när nu patenten går ut, kan det bli mer allmänt tillgängligt exempelvis i asien där i vissa länder ärftlighet för åldersdiabetes är över 50 procent. med åtföljande extrem amputationsfrekvens.

det är ingen lek det här.

över 250 000 svenskar tog ut semaglutid förra året.

[OT] Bryta tröstätavana
Jag tror inte på motivation, den kommer alltid variera med livet, utan att göra det 'lätt att göra rätt' med hjälp av struktur, planering och knep(tex mat som är mättande).

[OT] Bryta tröstätavana
Min treat:
Nötter och en ruta Lindt 90%. Dämpar suget utan att man blir sugen på att peta i sig mer.
IMG_2004.webp

[OT] Bryta tröstätavana
Oj! Det där är väl som att svära i kyrkan på ett sportforum som detta? :) känner du att lchf är långsiktigt hållbart och att det hädanefter ska bli din melodi?
Ja, fy fan vad vidrigt när päronen kastar in handduken, ingenting kan förbereda dig för det. Är väl i och för sig bättre än när barn dör, men tämligen marginellt.
Varför då? Jag är en ganska smal person. Jag äter LCHF för att jag har diabetes. Det är den kosten som är bäst för mig.

Jag har ju inte slutat med kolhydrater helt. Jag äter långsamma dylika. 👍🏻

Nog om detta.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp