Alexander142
Medlem
Visa din Cannondale
Min SSE gen 3 med 105 di2 och hollowgram 35 hjul väger in på ganska prick 8!Det är också ett alternativ, men då måste jag casha cykeln vilket kanske innebär längre väntetid pga spara pengar till ändamålet beroende på pris. Tror inte CAAD:en är värd så mycket längre. Speciellt utan hjul, dom behåller jag isåfall och originalen är trasiga. Föredrar nytt också om jag ändå ska spendera mycket så jag dels blir första ägare (viktig känsla) men också kan försäkra mig om ramens kvalitet och garanti (första kolfibercykeln isåfall, lite nojig).
Men ja det blir väl ungefär alternativ 3 ändå då? Vad väger en standard SuperSix med 105 Di2 ungefär? 7,9? 7,7?
Funderar just nu också på att bara uppgradera styret eftersom det syns och känns för mig (ser ju inte sadeln under turerna) och sen lägga pengarna på hög så länge efteråt för att se hur det känns och vart det bär av. Då kan jag antingen köpa fler delar sen eller delbetala en ny hoj/köpa begagnat. Men tar som sagt tacksamt emot tankar och råd från flera ändå och hur ni hade tänkt/gjort.