Visa din misär!

Visa din misär!
En f d kollega tog studieskuld på typ en mille för att skaffa helikoptercert, direkt efter det så (light-) kraschade han vid landning och sen ville han inte flyga längre.
Den kraschade helikoptern återanvändes dock, bl a vid helikopterrånet vid Västberga.
Jag är mycket höjdrädd (tex gångbron högt uppe i Heron City ger mig handsvettningar och lugna stabila steg med blicken rakt fram) men av någon anledning känns flygplan så overkligt högt att jag inte påverkas alls. Helikopter kanske hade varit annorlunda. Skulle aldrig vilja flyga en själv, så förstår kollegan ändå. Helikopterkrascher har sällan bra outcome.

Visa din misär!
Nu snackar vi något för jag mötte lassie tråden
Jag har försökt förklara vad en riktig Lassie anekdot är :)
Haha, det här var ju en kille jag jobbade med i flera år och fortfarande har kontakt med flera gånger i veckan. Lassietråden känns mer förbehållen för enskilda möten.

Moralen i historien var väl: Helikopter är kul, tills det tydligen inte längre är det.
Eller: Gråt inte över spillt/uteblivet helikoptercert.

Visa din misär!
Jag tycker nog allt att:
"Jag känner en kille som krashade en helikopter, som sen användes i Västebergarånet"
Räknas in väl, jämfört med dom senaste Lassie möten i den tråden iaf :)
Skrev nyss i tråden då jag tyckte den förtjänade att fyllas på. Dock ej historien om när jag såg Jerry Seinfeld och en polare promenera runt nära Notre Dame i Paris 2011

Tillbaka
Topp