Varierande grad av misär, sista dagen inför semestern och har inte känts sämre

. Haft ryggvärk lite över ett år, skrivit av mig här i tråden ett par gånger förr, dags igen för lite terapeutiskt klagande. Mitt humör följer banne mig exakt ryggvärken, minskande ryggvärk - gott humör - ökande/statisk ryggvärk - dåligt humör. Var minskande maj/juni fram till midsommar, men efter det har det blivit sämre igen och nu känns det ungefär som för 10 månader sedan.
Napratater och sjukgymnaster har givit upp sedan länge, finns ingen akut skada i ryggen, kanske/troligen ingen (oläkt) skada alls, en halvkass disk bara men det har väldigt många i min ålder och gör normalt inte ont, så det är sannolikt bara nerverna som fastnat i att spela ett spratt efter en tids överbelastning. Vad det än är beter det sig som en fysisk skada i fråga om att gör man för mycket blir det värre, så det går inte bara låtsas som ingenting. Det är också en tydlig psykologisk faktor, känner jag mig deppad av värken så blir värken värre och tvärtom, vilket är vanligt vid denna typ av smärta.
Har oftast väldigt lite ont när jag inget gör, men så fort ryggen aktiveras så gör det mer ont efter en stund, eller så inte, kan kännas rätt bra också. Men dagen efter eller två dagar efter gör det kanske mer ont än grundvärken innan, får ett bakslag. All rörelse och rehab handlar om att belasta men inte överbelasta, och feedback från kroppen fås dagarna efter, så otroligt svårt att belasta tillräckligt mycket för att gå framåt utan att gå bakåt. Växlar mellan hopp om att det kommer gå till sig, till att kännas som det nog aldrig kommer bli bra, och med sån här typ av ryggont är det ingen som riktigt vet. Brukar gå till sig, men inte för alla.
Var på väg beställa nytt custom-ramset för att bygga upp ny cykel, men behöver ha lite mer hopp än förtvivlan innan det blir put in basket på den.