Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Växlarna kan hon nog inte välja annat än AXS, Sram har inga premium-växlar med wire längre, dämpningen hade hon nog kunnat köra med vanliga Rockshox om hon ville, men det är väl rätt skönt att slippa fundera över att trycka på lockout-reglaget gissar jag (har aldrig testat Flight attendant)

Jenny Rissveds
Växlarna kan hon nog inte välja annat än AXS, Sram har inga premium-växlar med wire längre, dämpningen hade hon nog kunnat köra med vanliga Rockshox om hon ville, men det är väl rätt skönt att slippa fundera över att trycka på lockout-reglaget gissar jag (har aldrig testat Flight attendant)
Att styra lockout tycker jag kräver minimal kognitiv tanke. Ungefär som att växla.

Jenny Rissveds
Det var bättre förr!
Nja, mtb var nog på sin prisvärdhets-topp för 5 år sedan. Sedan dess har det stagnerat. Tillverkare har hittat på dyra komplexa e-lösningar som tränger bort de enkla, billigare och högt optimerade mekaniska. Inget blir bättre, bara dyrare.

Tandläkare m.fl. som inte har tid eller ork att träna sig bättre kan köpa sig "bättre" hoj. Alla seriösa mtb-cyklister tvingas eller indoktrineras (kollar Jennys sponsorprylar och media) till att köpa e-skiten som sipprar ned till lägre och lägre komponentnivåer.

Jenny Rissveds
Jämför man exempelvis En Cannondale Scalpel Lab71 och en Sworks Epic kostar dem lika mycket pengar, den ena har inte elektroniskt styrda dämpare, den andra har, men ändå samma pris…

Jenny Rissveds
Varför använder du genomgående "tandläkare" som både nedvärderande och någon form av summering för personer med mer pengar än förstånd?
Trodde det var ett välkänt skämtsamt begrepp för cyklar som kostar mer än vad som motiveras av prestanda (70 kkr eller mer), så man slipper skriva en längre förklaring. Kanske har passerat bäst före PK-stämpel? Kommer nog från Amerika där tandläkare är rikare. Från 90-talet? Yeti tror jag kallades så då. Klein var nog för billiga redan innan Trek köpte upp dom.

Jenny Rissveds
Nya axs växlarna och flight attendant är ju fantastiskt och då är jag ändå en bakåtsträvare som gärna undviker krångliga saker och appar till allt möjligt. Det som hänt mig är att bakväxeln slutat att fungera ngn gång med lösning att man får plocka ur batteriet/återmontera det. Appen där man kollar batterikapacitet/ finjusterar stor tumme upp. Allt var inte bättre förr..

Tillbaka
Topp