Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Ska inte hela biten längs Huddingevägen breddas och bli separerad dubbelriktad cykelbana och gångväg bredvid?

Edit:

Men det kanske inte är den biten du tog kort på nu. Jag har ingen koll på var det är själv.
Min bild är sträckan mellan örbyleden och tussmötevägen. Den biten var rätt nyfixad. Bilden från ”stockholm växer” (vilket f.ö är helt fel uttryck, det rätta är ”förtätas och får därmed mindre grönområden”) är från norr om tussmötev. Den biten var förresten inget större fel på heller. Snacka om konstiga prioriteringar. Tror det handlar om annat än omsorg om cyklister det där!

Min bild är sträckan mellan örbyleden och tussmötevägen. Den biten var rätt nyfixad. Bilden från ”stockholm växer” (vilket f.ö är helt fel uttryck, det rätta är ”förtätas och får därmed mindre grönområden”) är från norr om tussmötev. Den biten var förresten inget större fel på heller. Snacka om konstiga prioriteringar. Tror det handlar om annat än omsorg om cyklister det där!
Hade vi fokuserat mer på att förtäta staden än att expandera och skapa nya förorter längre och längre bort hela tiden så hade vi inte haft lika långa transportsträckor till fina vägar på cykel iallafall. :(

Vid Huddingevägen, bron över till Liseberg.
Rätt skumt med tanke på att just den sträckan var en fin och bred gc bana, ganska nyfixad.Visa bilaga 840403
Ja den var ju uppgrävd för nåt år sen , det var nån typ av rörläggning, nu vet vi vart en del av våra skattepengar går , gräv en grop fyll igen å gräv upp igen, repetera 😕🤪

Hade vi fokuserat mer på att förtäta staden än att expandera och skapa nya förorter längre och längre bort hela tiden så hade vi inte haft lika långa transportsträckor till fina vägar på cykel iallafall. :(
Håller ej med det förtätas nåt maximalt i älvsjö samt i västerort och lite varstans tycker jag. En enda ny förort kan jag komma på det är vega som ändå ligger hitom handen. Så nää.

Ja den var ju uppgrävd för nåt år sen , det var nån typ av rörläggning, nu vet vi vart en del av våra skattepengar går , gräv en grop fyll igen å gräv upp igen, repetera 😕🤪
Inte nog med det. Man måste först vänta tills det är prime cykelväder i landet. Sen spärra av så tidigt som möjligt utan att någon aktivitet är planerad att pågå alls, sedan ska allt grävas upp precis innan semestrarna och allt får ligga på paus till sista augusti då arbetet faktiskt påbörjas. Klart i december. SEN kan man repetera igen nästa år.

Håller ej med det förtätas nåt maximalt i älvsjö samt i västerort och lite varstans tycker jag. En enda ny förort kan jag komma på det är vega som ändå ligger hitom handen. Så nää.
Alltså jag tänker lite längre tillbaka nu. 50/60-talet och framåt när det var byggboom på riktigt. Kolla flygbilder på innerstan här:
Du kan bläddra mellan flygbilder från 1960, 1975 och nutid. Försök sedan hitta en enda byggnad eller kvarter som tillkommit sedan dess. Zooma sedan ut och kolla söderort.

Och då har vi inte ens nämnt alla nya förorter som planeras just nu.

Tillbaka
Topp