Dagens fulmek-tråden
Ger man fan i SRAM är det ju också rätt lugnt.Tjena!
Crankboots är ju en rätt billig försäkring mot spruckna vevar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ger man fan i SRAM är det ju också rätt lugnt.Tjena!
Crankboots är ju en rätt billig försäkring mot spruckna vevar.
Ger man fan i SRAM är det ju också rätt lugnt.
Kommentaren var mest baserad på att nästan alla som har crank boots också kör sram. Men det kan ju finnas andra sorters samband där med ;)Tjena!
Om man nu bortser från min mekmiss för några månader sen så har jag aldrig haft problem med kolfibervevarm från Sram dom senaste 13 åren. Har haft en kund som råkat ut för delaminerad vevarn på alla år.
Ja, det kan hända men tycker det är rätt få fall jämfört med hur många vevarnsom finns ute på marknaden.
Kommentaren var mest baserad på att nästan alla som har crank boots också kör sram. Men det kan ju finnas andra sorters samband där med ;)
Är ju bara estetik.
Känns bättre att hålla sig till Shimano då.Tjena!
Skulle säga att alla som kör kolfibervevar oavsett märke i skogen kör crankboots, alla som jag känner iallafall.
Känns bättre att hålla sig till Shimano då.
De flest andra har dock kolfiber som sitt premium-alternativ och alu på de enklare/billigare/tyngre vevarna.? Nästan alla tillverkare har modeller i alu. Jag kör Sram i alu på alla mina mtb.
De flest andra har dock kolfiber som sitt premium-alternativ och alu på de enklare/billigare/tyngre vevarna.
Problemmet för sram verkar vara att alla alu väger samma spindle + vev
Något lättare än jag fick upp på google.Shimano har samma problem. Och mina Sram X0 vevar väger 514 gram enligt R2. Sram GX 552 gram.
Känns bättre att hålla sig till Shimano då.