Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
Premiärtur med nya (gamla) SSE evo 3. Första aeroracern, mycket nöjd hitills! 27 tusen känns som ett dunderpris i en värld där instegs aeroad kostar 56. Totalt med utbytta delarna ~35. Hade önskat inline stolpe men det finns roligare saker att lägga 2-3 tusen på.

7.9 kg med pedaler, flaskhållare ,datorhållare osv. 8.6 ur kartongen, drygt kg mindre med nya hjul, styre, sadel känns ändå helt okej. Hade varit närmre 7kg om man inte köpte däck som väger 360g styck, men tror inte det spelar så stor roll när man väger runt 90 och kör XL ramVisa bilaga 841912
Hylix gör en billigare (och lättare) 0-offset stolpe. Går att köpa på Aliexpress eller eBay. Jag har en och efter en dryg säsong (också runt 90 kg) är det noll problem.

Visa din Cannondale
Hade varit närmre 7kg om man inte köpte däck som väger 360g styck, men tror inte det spelar så stor roll när man väger runt 90 och kör XL ram
Däck kan göra stor skillnad och 360g/däck är en del.
Åtminstone för mig går det att se på bilden att det är Pirelli P Zero-däck, men vilken modell och hur breda är de? Och är det tubeless?
Vill du fortsätta med PIRELLI finns P Zero Race RS i 30mm som väger 244g.

Visa din Cannondale
Hylix gör en billigare (och lättare) 0-offset stolpe. Går att köpa på Aliexpress eller eBay. Jag har en och efter en dryg säsong (också runt 90 kg) är det noll problem.
Har sett den men med tullavgifter osv blir det runt 2 000, så typ samma som nya V2 från cannondale. Jag kör på sadel med extra långa rails ett tag till. Men tack för tipset!

Däck kan göra stor skillnad och 360g/däck är en del.
Åtminstone för mig går det att se på bilden att det är Pirelli P Zero-däck, men vilken modell och hur breda är de? Och är det tubeless?
Vill du fortsätta med PIRELLI finns P Zero Race RS i 30mm som väger 244g.
De är Race TLR RS retro i 32mm. Dom rullar riktigt bra, snygga och sköna också! Bryr mig inte så mycket om vikt egentligen men det hade varit kul att ha en cykel under 7kg någon gång. Det är ju inte helt enkelt med aeroram, skivbromsar och 105 grupp dock.

Jag har från SSE v4 samt nya Synapse men de ser inte ut som på bilden.
Det är inte en av de vanliga distanserna utan de är en liten bricka man ska ha under styret så inte "delta fillers" ramlar ner i styrröret om man använder distanser som inte har de speciella fötterna som cannondales har. Den ska följa med alla cyklar som kommer med delta steerer.

Senast ändrad:
Visa din Cannondale
Har sett den men med tullavgifter osv blir det runt 2 000, så typ samma som nya V2 från cannondale. Jag kör på sadel med extra långa rails ett tag till. Men tack för tipset!

De är Race TLR RS retro i 32mm. Dom rullar riktigt bra, snygga och sköna också! Bryr mig inte så mycket om vikt egentligen men det hade varit kul att ha en cykel under 7kg någon gång. Det är ju inte helt enkelt med aeroram, skivbromsar och 105 grupp dock.

Det är inte en av de vanliga distanserna utan de är en liten bricka man ska ha under styret så inte "delta fillers" ramlar ner i styrröret om man använder distanser som inte har de speciella fötterna som cannondales har. Den ska följa med alla cyklar som kommer med delta steerer.
Ah ok, tror jag fick hem min för 1200 eller något men priserna kanske har krupit uppåt.

Visa din Cannondale
Idag är vi på tantens morbrors lantställe i Flathult, Järnforsen. Jag har cyklat en sväng som Jonathan Robinson visade mig för 2år sen.
IMG_3554.webp
IMG_3557.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp