Cykel mot annat

Cykel mot annat
Min spontana tanke efter loppet var att gå tillbaka till stel gaffel på graveln nästa gång, eller testa FS så jag kan jämföra.

Men en del av mig vill köra på min Lvg istället. Den klarar 42mm bak och typ 46mm fram. Kunde bli ett kul experiment.

Cykel mot annat
Banprofilen visar att målgång är ca 200m lägre en start. Om så inte skulle vara fallet att man slutade på samma höjd som man startade. Hur mycket skulle de inverka på sluttiden. Lite av en” hur långt är snöret ”-fråga men säg att banprofilen såg lika dan ut fram till högsta punkten sedan efter de korrigerade man utförskörning så att man slutar på samma höjd som man började men har fått ta lika många höjdmeter totalt som dagens verkliga bansträckning har. Någon som vill ge sig på en gissning?

Cykel mot annat
Körde Cykelvasan för första gången igår. Startade typ längst fram i startgrupp 6. Kom iväg riktigt bra och gav det jag hade uppför backen, körde sen på riktigt hårt fram till mångsbodsrna och efter det fick jag sota för den optimistiska öppningen :). Åkte en stund med militärcykel mannen innan och efter smågan, sjukt imponerad av hur snabbt han cyklade.

Sista halvan blev mest en kamp mot krampen i benen. Men kunde ändå cykla på helt ok och rullade in på 3.21.

Väldigt kul lopp och som alltid med Vasaloppet ett fantastiskt bra arrangemang.

Cykel mot annat
Körde på 4:20 förra året och det var PB då. I år har träningsdosen gått upp ungefär 200%, så jag hade satt 4:00 som mål i år. Efter halva loppet inser jag att jag snittar på över 25km/h! Rullade tårögd och överlycklig in i mål på 3:41 -trodde nog att jag skulle sätta PB men inte med 40min... Så sjukt stolt över mig själv med allt skit som jag har bakom mig det senaste året. I bilen på väg hem så sattes ett nytt mål upp för nästa år. Det känns inte omöjligt att nå 3:20, men det är ett ambitiöst mål att jobba mot. Som alltid tycker jag trots priset att det är ett väldigt trevligt arrangemang.

Cykel mot annat
Körde på 4:20 förra året och det var PB då. I år har träningsdosen gått upp ungefär 200%, så jag hade satt 4:00 som mål i år. Efter halva loppet inser jag att jag snittar på över 25km/h! Rullade tårögd och överlycklig in i mål på 3:41 -trodde nog att jag skulle sätta PB men inte med 40min... Så sjukt stolt över mig själv med allt skit som jag har bakom mig det senaste året. I bilen på väg hem så sattes ett nytt mål upp för nästa år. Det känns inte omöjligt att nå 3:20, men det är ett ambitiöst mål att jobba mot. Som alltid tycker jag trots priset att det är ett väldigt trevligt arrangemang.
Jag körde på 4:30 nu och har satt 4 timmar som mål nästa år. Hur tränade du? Hur många mil cykling fick du ihop innan vasan?

Cykel mot annat
Körde punktering efter ca 4 mil och fick släppa klungan jag cyklade i och stannade och pumpade, hittade inget hål så fortsätter ca 1 km innan däcket var tomt igen.

Då fann jag 2 hål som jag pluggade.

Sen dröjde det ca 3 mil innan jag fann en klunga som passade mig.
Stod still och grejade med däcket i 10 minuter. Och sista milen var däcket nästan tomt igen så fick ta det väldigt försiktig i kurvor och över ojämnheter.
Körde in på 3.29

Cykel mot annat
Ja körde som sagt öppet spår på Fredagen. När jag vankade runt i startområdet inför loppet så hörde jag speakern referera till loppet som "dagens tävling". Min tanke var, Oj! Tänk om ooms är här då riskerar hon en avhyvling.
Finns säkert en och annan pryl-kille här som inte gillat när hon sa att gravel inte har dämpare..
”Actually… 🤓

Cykel mot annat
En cykelvasa-tråd är inte komplett förns vi tar ”motionär vs snabb motionär” ytterligare ett varv 😁

(Eller varför alla historier om punkteringar verkar innehålla pluggar och vätska men inte TPU 😬)

Senast ändrad:
Cykel mot annat
Jag kommer cykla vasan.

Går från några år med öppet spår till tävlingsklass detta året.

Kör ett seedinglopp på orust nu på lördag.

Ny cykel för i år med, går från en fs till ht.

Thunder burt 2.25, 1.9 bar bak och 1,6 bar fram.
Blir nog bra att man slipper grustaget och lite asfalt. Synd bara att det blir kortare, hade varit trevligare med 10 mil jämt👍
1,9 var rätt mycket …!
Körde med 2,35” 1,5fram 1,6Bak det var rätt mycket syre i dem (hårda) 🥳

Cykel mot annat
Intressant med "Cykelvasan 2026" men hur gick det på ordpolisernas riksstämma?
Vi såg en liten öppning när Cykelvasan helt plötsligt visade sig ingå i långloppscupen, men med tanke på dramat kring den förra felaktigheten skickade vi bara fram en person som påpekade detta. Riksstämman är dock inte avslutad, så forumet är fortfarande under bevakning.

Cykel mot annat
Vi såg en liten öppning när Cykelvasan helt plötsligt visade sig ingå i långloppscupen, men med tanke på dramat kring den förra felaktigheten skickade vi bara fram en person som påpekade detta. Riksstämman är dock inte avslutad, så forumet är fortfarande under bevakning.
Bra! Som självlärd språk Polis samt Messerschmitt så ser man ju fram e mot fler till rätta visningar av språkligt felbruk samt allmänna fel. Rätt ska vara rätt !!

Tillbaka
Topp