Specialized Epic - The tråd

Undrade vad det var för fuffens fraktbolag som Biker-Boarder använde, man sen fattade jag..

1787662642261.webp

Tror inte man får supermycket betalt för de aluhjulen med 1270-kassetten som sitter på EVO Comp från början. Är det vettigt att spara dem, inkl däckcombon, för dagar då någon ev släpar med en till en park (tänker grävda/blåa leder)? ”Vardagshjulen” blir Roval Control Alloy med Mezcal/Barzo 2.35”. Eller borde man sälja originalhjulen och köpa något kralligare beg för mer utförsbetonad cykling?

Jahapp, då kom det en 8 Evo i morse. Hjulen som medföljde monterades aldrig, men vägdes med kassett, skivor och slangar:
IMG_5650.webp

Skivorna flyttades till ett par andra hjul med kassett och däck som låg och drällde. Det blev lite bättre:
IMG_5651.webp

Sen var det bara att börja skruva, och en kort stund senare var den komplett med flaskställ och pedaler.
IMG_5658.webp

Slutsiffra på vågen:
IMG_5655.webp

Senast ändrad:
Jahapp, då kom det en 8 Evo i morse. Hjulen som medföljde monterades aldrig, men vägdes med kassett, skivor och slangar:
Visa bilaga 850971
Skivorna flyttades till ett par andra hjul med kassett som låg och drällde. Det blev lite bättre:
Visa bilaga 850972
Sen var det bara att börja skruva, och en kort stund senare var den komplett med flaskställ och pedaler.
Visa bilaga 850973
Slutsiffra på vågen:
Visa bilaga 850974
Är den ljusblå eller grå?

Hej Episka gänget. Hur upplever Ni Epic 2022ish mot Epic Evo 2022ish? Jag undrar om bakfjädring fungerar som på preCovid årsmodeller, som jag upplevde som Hardtail-aktig, men det är kanske pga Brain? Giller inte den IAF. Har någon åkt standard Epic med en vanlig dämpare med typ Bike Yoke linken kanske?

Hej Episka gänget. Hur upplever Ni Epic 2022ish mot Epic Evo 2022ish? Jag undrar om bakfjädring fungerar som på preCovid årsmodeller, som jag upplevde som Hardtail-aktig, men det är kanske pga Brain? Giller inte den IAF. Har någon åkt standard Epic med en vanlig dämpare med typ Bike Yoke linken kanske?
Jag har under många år åkt med Brian bak, och 120mm gaffel typ fox34 sc. Det har varit den bästa kombinationen under dem åren.

Jag har under många år åkt med Brian bak, och 120mm gaffel typ fox34 sc. Det har varit den bästa kombinationen under dem åren.
Jag är en amatör, som ska använda den som heldämpad nr2. Har en Enduro och har en HT. Vill ha en stigcykel/ långtur hoj med plats för 2 vattenflaskor i fram triangeln och undrar om jag “måste” ha en evo, eller om stadard modernt Epic äter upp rötter tillrâckligt bra :) har tekniken både uppför och utför, har dock inte så mycket kraft i benen.

Tyvärr kan man inte testa cyklar som
Man kan testa skidor :)

Senast ändrad:
Du får gärna återkomma med lite intryck när du cyklat ett par varv. Kul att höra hur körglädjen känns jämfört med spectralen.
Första rundan idag. Där lokala stigarna (snirklig rollercoaster-strandskog) kändes som att brottas med en anaconda på Spectralen var det nu som att dansa med en ballerina. Mycket nöjd.
IMG_5681.webp

Tillbaka
Topp