Artikel: Happy intervjuar KickAss

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum

oxr

Aktiv medlem
Många minns kanske att ett UF-företag vid namn KickAss Cyclecomponents gav sig till känna här i mars. HappyMTB har lyckats träffa killarna som bildat företaget.

http://happymtb.org/

Senast redigerad av en moderator:
Det vackraste jag hört sen jag konfirmerades, så sant som det är sagt. Fantastisk inställning. Jag får lust att köpa en bash bara på grund av den.

Ja, samma här. Har dem för femdelat nav också måntro.

Väldigt shysst inställing till affärerna!

Hoppas det går bra för dem.

Ska vi gissa att girigheten sätter in så fort de ser första lilla högen med pengar de tjänat? Men gulligt ungdomligt oförstånd är det - och bra för eventuella konsumenter. :D

Jag vill inte verka negativ, men visst finns likheterna?

parts_7_logo_race_face.jpg

kickass_logo.jpg

/Adam

and here we go again... sluta klaga på grabbarna de gör ju ett skitbra jobb ifrån sig. vad spelar det för roll om dom kanske har sneglat lite på race faces logga? de har fortfarande gjort något eget och gjort det jävligt bra.
over and out.

Som någon skrev ovan:

jag behöver ingen bashguard just nu men jag beställer nog 1 ändå.

Vad är deras adress? www.kickass.com?

/Fedde

noname skrev:
-------------------------------------------------------
> vad spelar
> det för roll om dom kanske har sneglat lite på
> race faces logga? de har fortfarande gjort något
> eget och gjort det jävligt bra.
> over and out.

Race Face's advokater kommer att tycka att det spelar roll.

JLarsson skrev:
> Race Face's advokater kommer att tycka att det spelar roll.

Men allvarligt, de är ju inte lika för fem öre? Bägge har en snedställd "skugga" från ett drev, visst. Men likheten där är snudd på obefintlig anser jag. Samma idé kanske, iofs. kan man ju sätta patent även på sådana saker nu för tiden.

Det är bra att de probilerar sig med nya produkter, exempelvis den u-formade bashen. Jag önskar dem lycka till, samtidigt som jag är lite avundsjuk på deras drivkraft!

”KickAss Cyclecomponents UF vill hjälpa en utsatt grupp i samhället som fallit offer för oskäligt höga priser i förhållande till hur handelskraftiga de är, extremcyklister. Genom att ha annat i tankarna än maximala vinster ska vi göra en insats för cykelscenen i Sverige.”

Ånej, moder Teresa verkar får konkurrens.

JT skrev:

> Ånej, moder Teresa verkar får konkurrens.

Citat från din profil:
"Jag är en skrytsam lite tyken idiot med jordnötshjärna." :D

Adress: http://www.kickass.cc/
Det var absolut inte meningen att klaga, men det första jag tänkte på när jag såg deras logga var RaceFace. Och vem har sagt att det är negativt? ;)

Jag tycker att det är bra att de verkligen gör något eget och inte bara återförsäljer en vara.
Många företag brukar bara köpa in och sälja, det tycker inte jag är ett riktigt företag. Heter inte mässan "våga vara egen", för inte är det speciellt "eget" att sälja strumpor tex?

En skandal är att bästa innovation på Gävleborgs mässa gick till ett företag som hade "uppfunnit" en grej som redan finns på marknaden!

/Adam

Great, precis vad som behövs här i Sverige.

Visst fungerar det att driva företag utan att för den skull jaga maximala vinster, självklart ska man ha vinst men man behöver inte överdriva som så många andra stora o små företag lyckas med.
Och för att lyckas med det tror jag att man måste "brinna" för sin sak, vilket dessa grabbar tycks göra, låt oss bara hoppas att dom kan hålla glöden levande.

Inget är omöjligt ;)

Mycket bra :) Jag och ett flertal polare har också tänkt på detta. Att fixa företag genom samma som dessa grabbar gjort. Har dock inte fått tummen ur arslet att kolla upp detta så jag vet inte var vi hamnar :)

JLarsson skrev:
> Race Face's advokater kommer att tycka att det
> spelar roll.

Ja. Troligen. De har patent på kugghjul va?

Grymt jobbat grabbar! Kul att ni får lite positiv uppmärksamhet, det var ju inte så gott om det (tyvärr) när ni presenterade er här tidigare.

Adam7125 skrev:
> Jag vill inte verka negativ, men visst finns
> likheterna?
>
> http://www.bortolamibike.it/novita/parts_7_logo_ra
> ce_face.jpg
>
> http://www.kickass.cc/kickass_logo.jpg
>
>
> /Adam

haha, så roligt att de flesta är negativa och kallar oss för gulliga giriga ungdommar. Vad gjorde ni själva i våran ålder? Sen måste jag ju säga att jag aldrig sett race faces logo med drev, inte så konstigt dock att man har ett drev tycker jag, och det är så jävulskt liten likhet mellan våran och rece face. Men testa driva ett företag samtisigt som man går skola mellan halv nio och 4 på dagarna + en massa plug sen. Vi har arbetat i ca ett halv år med allt och jag kan inte förstå varför alla klagar. Vi är sanna entreprenörer som troligen kommer gå längre än de flesta negativa "happy" mbt:are.

Dock vill jag tacka alla som inte klagar hela tiden och tycker att det är roligt det vi gör. Själva brinner vi och älskar allt som har med cykling och skidåkning att göra, men vi ska ligga lite lågt med just cykeldelarna ett tag nu. Vi ska dock ut på en roadtrip i sommar med Bolmstam och kompani för att göra sveriges bästa cykelfilm.
Mer inormation kommer snart på http://www.kickass.cc . Ni kasnke till och med vill bjuda på lite fika när vi kommer cyklades i eran stad?

MVH / Filip Burman
filip@kickass.cc

Filip Grafisk Designer skrev:
> Ni kasnke till och med vill bjuda på lite fika när vi kommer cyklades i
> eran stad?

Ja för tusans gubbar. LCF (Lattefarsornas Cykelförening) fixar fika!! Vi ligger några hundra meter från Sicklaskiftet där Hellas börjar!!

Jag vet inte hur många ni är och om jag har råd att ge er alla vars en bulle när ni kommer till GBG men det vore riktigt roligt att kika förbi. ;D

Äntligen några som vågar!

Komponentbranchen lär ju vara stentuff. Tror det är helrätt att satsa på ett eget formspråk som nich. Det finns andra som kan bygga billigare och lättare. Är nog svårt att konkurera med dessa. Nä unikt skall det vara och där är ni på god väg.

Lycka till!

Kickass, jag håller på er till 100%. Att ni lyckas så bra på mässor och med en seriös produktion (!) av era produkter är stort.

Grymt mycket cred från Umeåcyklisten, som senast igår såg på joyride för jag-vet-inte-vilken-gång-i-raden.

(dags för bashguard nu)

Filip Grafisk Designer skrev:
> Vi är sanna
> entreprenörer som troligen kommer gå längre än
> de flesta negativa "happy" mbt:are.

Ojdå, du jobbar hårt för att förlora i alla fall min respekt ser jag.

> haha, så roligt att de flesta är negativa och
> kallar oss för gulliga giriga ungdommar.

Lär man sig inte räkna på UF-kursen? Två negativa inlägg (från JT och tnt) blir inte "de flesta", hur man än gör. Jo, möjligtvis om man klickar på "dölj användares inlägg" på alla andra.
Om du vill promota ditt företag, testa det här: Uppför dig moget, bemöt kritik sakligt (t ex: "Det är möjligt att våra lågt satta priser kan uppfattas som ett tecken på naivitet, men vi har valt att lägga oss där eftersom vår målgrupp är cykelintresserade ungdomar som oftast inte har så mycket pengar att röra sig med", istället för "ha-ha vi är minsann mycket bättre en er gnällspikar för vi är sanna entreprenörer"), tacka för alla positiv respons som ni faktiskt har fått, osv. Bara ett tips. Det kallas för goodwill och är ganska vanligt i PR-världen.

Senast redigerad av en moderator:
"Vi är sanna entreprenörer som troligen kommer gå längre än de flesta negativa "happy" mbt:are."

Hmmm, jag tror jag skiter i att beställa den där bashen jag hade planerat...

Ja just det, jag tyckte också att det var riktigt korkat skrivit och blev förbannad. s & Rayy var så positiva att jag glömde bort det dock.

Flera meningar i det inlägget bekräftade ju fördommarna om att ni bara var ungdommar som tyckte det var häftigt och roligt med extremsport.

Inget mer sådant och mer:
"Dock vill jag tacka alla som inte klagar hela tiden och tycker att det är roligt det vi gör."

Mårten skrev:
> Hmmm, jag tror jag skiter i att beställa den där
> bashen jag hade planerat...

Du får köpa en av mig när jag startat mitt företag KickButt ChainReactionCycles.

Tillbaka
Topp