tobiascyklar
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Mycket sirener, poliser, och folk...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JLarsson sa:Vem var det? https://mitti.se/debatt/insant-cyklist-mejade/?omrade=hela-stockholm
Fast jag misstänker att det finns en annan synvinkel på denna incident.
zodah sa:Ganska osammanhängande text. Men insändaren har ju enligt egen utsago tittat över axeln, redan där är man ju bättre än 90% av motcyklisterna. Att sedan också SE verkar svårt. Drabbas av det dagligen.
bossjo sa:Är nu hemma efter en av de märkligaste cykel pendlingar jag gjort. Gåendes överallt poliser med hjälm, väst och tyngre vapen. Lugn och sansad stämning även om den var lätt surrealistisk. Strava segment och annat känns rätt oviktigt i detta läge.
dabac sa:bossjo sa:Är nu hemma efter en av de märkligaste cykel pendlingar jag gjort. Gåendes överallt poliser med hjälm, väst och tyngre vapen. Lugn och sansad stämning även om den var lätt surrealistisk. Strava segment och annat känns rätt oviktigt i detta läge.
+1
Tragisk orsak, men ganska mäktig känsla att se alla människor ute och gå.
Fick lite lätt panik när en kollega gick för att köpa vin och mat för att ordna "fredagsmys" på kontoret i väntan på att tågen skulle börja rulla.
Lyckades låna en obefintligt underhållen cykel - dubbelpunktering - och flydde hemåt via en dåligt utrustad cykelverkstad.
Ifall nån undrar så går det att köra 25 km på däck där slitbanan har ett rejält släpp från stommen:
Och med 622/19-23 slangar i 26x1.1" däck.
federico sa:ani sa:heklamama sa:Läste fel och tänkte: Led-zeppelin-pendling?!
Bara att välja: "Dazed and confused" eller "Stairway to Heaven". I värsta fall "Communication Breakdown", "Nobody's Fault but Mine" eller "The Rain Song".
Hmm, kanske dags att uppdatera feletånspellistan snart :-)
Skönt att Moody "Moddy" Blues - "A Question of Balance" perioden med snöslask är över...
mhenry sa:VARNING för att de spärrat av cykelbanan längs med Hägerstensvägen under E4:an. Själv träffade jag ett dåligt synligt staket (!) i 40 km/h och hamnade på Huddinge sjukhus. Verkar inte vara något värre än en svullen/skadad vad som krampar, men väntar på ultraljud. Oklart hur det gick med cykeln, men sadeln är i alla fall skrot.
mhenry sa:...Själv träffade jag ett dåligt synligt staket (!) i 40 km/h och hamnade på Huddinge sjukhus.
mhenry sa:VARNING för att de spärrat av cykelbanan längs med Hägerstensvägen under E4:an. Själv träffade jag ett dåligt synligt staket (!) i 40 km/h och hamnade på Huddinge sjukhus. Verkar inte vara något värre än en svullen/skadad vad som krampar, men väntar på ultraljud. Oklart hur det gick med cykeln, men sadeln är i alla fall skrot.
DanielW sa:Absurd motvind i Skåne, tog rygg på en tant med elcykel.
botteb sa:Alltså, jag vet inte jag. Tycker nog att lite självkritik vore klädsamt. Det är tråkigt att du skadats men känner ni som skrivit inget eget ansvar alls när ni är ute och cyklar? Vad hade krävts för att ni skulle varit nöjda? En snubbe vid hindret med flagga som vinkar som de gör i cykeltävlingar? Har man motljus eller om det är mörkt ute tar man det helt enkelt lugnare. Att blåsa på i 40 knyck på cykelbanan är knappast lämpligt någonstans, någonsin, även om det förstås är kul när det går fort. Enligt bilden så finns (i mina ögon iaf) mitt för cykelbanan en ganska stor röd och gulrandig reflexskylt uppsatt. Om man inte ser den vet inte jag. Jag förutsätter att du/ni förstås alltid cyklar på cykelbanan och inte på gångbanor. Med andra ord, hade du följt lagar/regler hade du sett att cykelbanan var avstängd och antagligen inte krockat. Önskar dig god bättring.
botteb sa:Alltså, jag vet inte jag. Tycker nog att lite självkritik vore klädsamt. Det är tråkigt att du skadats men känner ni som skrivit inget eget ansvar alls när ni är ute och cyklar? Vad hade krävts för att ni skulle varit nöjda? En snubbe vid hindret med flagga som vinkar som de gör i cykeltävlingar? Har man motljus eller om det är mörkt ute tar man det helt enkelt lugnare. Att blåsa på i 40 knyck på cykelbanan är knappast lämpligt någonstans, någonsin, även om det förstås är kul när det går fort. Enligt bilden så finns (i mina ögon iaf) mitt för cykelbanan en ganska stor röd och gulrandig reflexskylt uppsatt. Om man inte ser den vet inte jag. Jag förutsätter att du/ni förstås alltid cyklar på cykelbanan och inte på gångbanor. Med andra ord, hade du följt lagar/regler hade du sett att cykelbanan var avstängd och antagligen inte krockat. Önskar dig god bättring.
mhenry sa:Så här såg det väl i stort sett ut förutom att det var soluppgång och motljus också.