Åh, ballt!
Iofs har jag ju valt att gå på LuftKnappe-vägen, för att jag är lat o inte orkar labba så mycket med trycket när jag väl lyckas ta mig ut i skogen (vilket är allt för sällan tyvärr...)
Tror helt klart också på en förfinad fjäderkurva kombinerad med initialt mjukare dämpning.
Gjorde ju ett försök tidigare:
https://happyride.se/forum/read.php/1/3093898/3096280#msg-3096280 men då utan att ändra annat än färre tokens o högre tryck.
Blev ok men fortfarande vart fjäderkraften kass, dvs antingen linjär och bilmaskins hård i början av slaget ELLER mjuk i början och förmycket genomslag vid hårdkörning.
Som jag har haft den fram tills idag är bättre med mjuk luftfjäder och fullt öppen LSC samt omshimsad HSC åt det kralligare hållet. Funkar fint men är fortfarande för underfjädrad, så jag kör den med max tokens (fyra till mina 140mm's slag) och så mycket tryck så att jag klara mina maximala dropps utan att få genomslag, vilket blir för stötigt i långa loppet för mina symaskins-händer, men jag kör sällan järnet mer än 500-1000 meter i sträck...
Med Luftknappe kommer jag initialt låta shimsen vara, dvs alltså trimmad åt det hårdare hållet (genom att byta ut den översta av dom fyra 0.15-shimsen till en 0.25mm's).
Detta för att inte labba med för många parametrar åt gången (och för att jag inte har lust att slaska med Charger'n mitt i säsongen...)
Men troligen kommer jag till vintern att gå tillbaka till orginal-shimsningen eller kanske t.o.m. ännu mjukare :O, vi får la' se vart det slutar ?