[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - Tour de Ötzi

Jag är ju ur form, har trasiga cyklar, är småfet och har lite ont i knät och osäker på om det går trixa in detta i planeringen.

Så självklart skall jag göra allt för att hänga mer - någon skall ju vara sist också!

Pugilism sa:
Bangar. Kommer att befinna mig ca 15600 km från startplatsen vid tiden för evenemanget.

Jordens diameter är runt 12740 km, så du bör därmed befinna dig åtminstone närmare 300 mil upp i luften. Låter som en spännande semester! Eller menar du möjligen avståndet mätt längs jordytan ... ;-)

När jag pratar om hur långt jag cyklat brukar jag vara intresserad av längden på den tänkta kurva som min färd skett längs snarare än avståndet mellan två punkter (start och slut?). Längden på denna kurva lär inte påverkas av om man integrerar i det tredimensionella euklidiska rummet eller över någon mångfald som beskriver (en möjligen idealiserad modell av) jordens yta.

neron sa:
Jag tänkte cykla i varje fall!

Om man redan kört XL-versionen vågar man väl skriva här utan att bli anmäld?

Jag hade gärna hängt med och fått till en Rendevouz Jens (inklusive fullt med Pigall i ryggfickorna) men barnbarnet dyker upp på ett kortare stopp mellan två långa utlandsresor så jag måste mysa med honom :-).

Självklart kommer jag med spänning följa all er framdrift på internätet. Lycka till.

IngvarW sa:
neron sa:
Jag tänkte cykla i varje fall!

Om man redan kört XL-versionen vågar man väl skriva här utan att bli anmäld?

Jag hade gärna hängt med och fått till en Rendevouz Jens (inklusive fullt med Pigall i ryggfickorna) men barnbarnet dyker upp på ett kortare stopp mellan två långa utlandsresor så jag måste mysa med honom :-).

Självklart kommer jag med spänning följa all er framdrift på internätet. Lycka till.

Det låter som att du har giltiga skäl! Vi lär ju synas till våren hoppas jag!

GoranS sa:
Pugilism sa:
Bangar. Kommer att befinna mig ca 15600 km från startplatsen vid tiden för evenemanget.

Jordens diameter är runt 12740 km, så du bör därmed befinna dig åtminstone närmare 300 mil upp i luften. Låter som en spännande semester! Eller menar du möjligen avståndet mätt längs jordytan ... ;-)

Längs med jordytan :). Klart att jag befinner mig närmare men resvägen är ungefär så lång. Och det är den jag måste ta mig för att komma till start.

Kennetw sa:
Är det cykelcross alla kör med då?

Historiskt sett har Ötzin körts på allt vad vinterhojar heter. Crossar, gravel bikes, komfortracers (med utrymmer för skärmar och däck), touringhojar, hybrider och gamla mtb. Det mesta funkar men i snabbgruppen brukar det behövas en trampvänlig cykel. Kompislapp är väl normalt hyfs.

Tack för underhållningen Johan.
Jag körde 2015 och -16. 2015 var lite speciellt

Bröderna Jansson gjorde ju en fin film -14

Rundan 2008 var fin. Både jag och Calle premiärtrampade på nya cyklar. Vad an gå fel liksom.

Fjärdebrunn sa:

Kollade in den och tänkte - vilka dårar. Men sen såg jag att jag var med, det hade jag glömt bort helt.

Äntligen!!!
Om det inte redan är gjort så skulle jag vilja föreslå att stämplingen i Strängnäs flyttas från den sunkiga kiosken till Cirkel K vid motorvägen. Det blir några extra kulometer och det blir betydligt trevligare.

Fjärdebrunn sa:

Den mins jag, jag fick nästan simhud mellan tårna. Det måste vara en riktig galning som skriker Jippi i slutscenen :)

SvenC sa:
Äntligen!!!
Om det inte redan är gjort så skulle jag vilja föreslå att stämplingen i Strängnäs flyttas från den sunkiga kiosken till Cirkel K vid motorvägen. Det blir några extra kulometer och det blir betydligt trevligare.

Det finns en OKQ8 hyggligt nära centrum också. Korvkiosken är jag inte så impad av heller, de säljer bland annat inte korv..

Jag skippar också gärna den sunkiga kiosken. Bra att kunna ladda in lite påfyllning inför långa benet på 55:an och Skolstabackarna till Bålsta.

Hej
Helt ny på detta med Brevetlopp men anmälde mig i alla fall för att se och lära. Bra start på nya året känns det som. Får ta och piffa upp min trötta pendlar cx så att man hänger med.
Stefan

Har kollat runt lite där och gick med för en tid sen. Har dock inte cyklat några brevet men jag gillar hela upplägget starkt. Försöker köra ett par 200 km+ rundor/år och detta kan vara kul då jag inte har jättelätt att hitta sällskap bland polare.
Stefan

Jag röstar också på macken för där har dom
kokt korv och majoneesgurka!
Den här gången kommer jag!

OKQ8 ligger påväg in i Strängnäs. CricleK och McD ligger utanför, vänster i rondellen efter Menigo, det blir en extra sträcka fram och tillbaka på samma väg.

Niklasberglund sa:
Pugilism sa:

Av nyfikenhet. Vart?

Jag bangar av samma anledning med en googling på avstånd till 17450 km

Just nu en ospecificerad punkt längs kusten mellan Sydney och släktträffen i Brisbane. Resplanen kommer att läggas i detalj med så kort framförhållning som möjligt.

Efter ha kört Ötzi XL och Rapha Festive500 får jag lov att stå över denna rundan och umgås med familjen istället. Jag funderar istället på att åka till Köping 14/1 för deras 200km. Är det någon mer som funderar på att köra den?

Tillbaka
Topp