[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - Tour de Ötzi

Midvinternattens köld är hård,
lysena gnistra och glimma.
Alla cyklar förbi enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
vägen lyser vit mellan fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är naken.

Midvinternatten är passerad. Nu börjar vårsäsongen.
Hur många blir vi på lördag?

Jippi, våren är här hurra! I skrivande stund är vi 14 anmälda, men jag har noterat en diskrepans mellan faktiskt anmälda och summan av anmälda inklusive de som skrivit i tråden, bara att anmäla sig, det är sen gammalt! Det ser ut att bli en fin vinterdag med sol och fint före!

SvenC sa:
Midvinternattens köld är hård,
lysena gnistra och glimma.
Alla cyklar förbi enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
vägen lyser vit mellan fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är naken.

Midvinternatten är passerad. Nu börjar vårsäsongen.
Hur många blir vi på lördag?

Underbart Sven!
Av samma skäl som för XL tvingas jag göra en Happy. Det slutar inte klia och slemma i halsen. Ha en underbar dag. Det ser ut att kunna bli en riktig Ötzi enligt prognos.

desmo sa:
Efter ha kört Ötzi XL och Rapha Festive500 får jag lov att stå över denna rundan och umgås med familjen istället. Jag funderar istället på att åka till Köping 14/1 för deras 200km. Är det någon mer som funderar på att köra den?

Är jag frisk då så...

Ser ut som ni slipper den värsta kylan i alla fall. Hade den gått en dag tidigare hade det nog blivit lite svalt inledningsvis.

Det skulle kunna bli lite kyligare mot kvällen ser det ut som. Jag är mer fundersam över snöfallet under natten, det skulle kunna bli några centimeter ser det ut som.

Hoppsan, nu råkade jag visst skriva i tråden. :/ Får se om jag fortfarande tycker det verkar vara en bra idé när jag kommer hem från ledigheten på fredag kväll.

/egge

Går in på ytterligare en dag med förkylning.
Dns. Att gå från förkyld till 200k är bara dumt. 3e dns i rad nu..

Det är som att spå vädret i kaffesump. Men om man resonerar lite. 2015 så tog det 9 timmar till Bålsta med den jävligaste snöstormen på manna minne. 2016 tog det 7 timmar med en ganska snabb laguppställning och bra valla. Jag tror någonstans mittemellan, säg 8 timmar d.v.s. kl 16.00.

Nu snöar det igen! Hoppas dyka upp i Barkarby på lördag. Ötzi är en bra introduktion till brevetlopp eller hur!

/Fredrik

neron sa:
Det är som att spå vädret i kaffesump. Men om man resonerar lite. 2015 så tog det 9 timmar till Bålsta med den jävligaste snöstormen på manna minne. 2016 tog det 7 timmar med en ganska snabb laguppställning och bra valla. Jag tror någonstans mittemellan, säg 8 timmar d.v.s. kl 16.00.

Tack. Vi får väl se hur bra du är på att spå :-)
Jag, Jägern och insektsnyckeln är på plats i tid, kollar lite på rapporterna på detta forum.
Mitt tfnnr om det skulle behövas akuthämtning edyl: 070-7478256.

cykelpaddan sa:
Jag är också anmäld nu. Finns det krav på stänkskärmar av någon viss sort? Jag lyckas inte få på ordentliga skärmar på min CX och det jag har i garaget är den här: https://www.xxl.se/sks-germany-x-tra-dry-xl-26-29_-rear-fender-bakskarm/p/1108579_1_style

Kanske betyder det här att jag måste ligga och leecha längst bak i klungan under hela turen? :)

Det finns lösningar på allt http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Skarmar/Stankskarmar-29-2000038030/. Smäll dit en bit skärbräda/petflaska/vad-du-har-hemma på bakskärmen så kan du ta förningar också.

Du får njuta i vinddraget längst bak. Din skärm finns inte ens med på bedömningsskalan :-)

3F198514-77DE-44E5-B38B-BED39FA976B2-7443-00000E4A6DFBAEC3_tmp.png

neron sa:
GurraG sa:
GoranS sa:
Hur är det med kompislapp till uppkopplingen för oss internetcyklister?
Är det inte ngn av er som cyklar som har tillräckligt med batteri/powebank/dynamoladdare för att dela positionen med tex
https://www.glympse.com

/Håkan

HåkanC sa:
neron sa:
GurraG sa:
GoranS sa:
Hur är det med kompislapp till uppkopplingen för oss internetcyklister?
Är det inte ngn av er som cyklar som har tillräckligt med batteri/powebank/dynamoladdare för att dela positionen med tex
https://www.glympse.com

/Håkan

Kommer jag iväg gör jag det eventuellt via annan batterisnål tjänst jag testat förr. Och meddelar isf länk här. Men jag tvivlar på att jag kommer ligga i täten ;)

neron sa:
Du får njuta i vinddraget längst bak. Din skärm finns inte ens med på bedömningsskalan :-)

Nä. Får cykla ensam jag. Menade dock mest med länken att det fanns fler bra exempel. Jag har en ny bakskärm som skall på så snart jag får tid och då med bra kompislapp!

Bengt-re sa:
neron sa:

Nä. Får cykla ensam jag. Menade dock mest med länken att det fanns fler bra exempel. Jag har en ny bakskärm som skall på så snart jag får tid och då med bra kompislapp!

Jag menade cykelpaddans skärm (missade citera), tack för länken, jag insåg att det finns lite förbättringspotential på min egen kompislapp.

Bengt-re sa:
Fjärdebrunn sa:
Det finns lösningar på allt http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Skarmar/Stankskarmar-29-2000038030/. Smäll dit en bit skärbräda/petflaska/vad-du-har-hemma på bakskärmen så kan du ta förningar också.
neron sa:

Tack för tipsen. Nu har jag varit på Biltema och varit en vända i garaget. Just nu tror jag att jag är "Arsle"+ på skärmen bak och "Bekant" fram. Imorgon tänkte jag försöka mig på en kompizlapp. Sannolikheten att jag faktiskt dyker upp på lördag ökade just..

Bilagor

• unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    260.7 KB · Besök: 44
eggepegge sa:
Kommer jag iväg gör jag det eventuellt via annan batterisnål tjänst jag testat förr. Och meddelar isf länk här.
Tack, det underlättar för oss internetcyklister

eggepegge sa:
Men jag tvivlar på att jag kommer ligga i täten ;)
Du får väl tipsa de snabbaste om ditt batterisnåla glympsealternativ ;-)

cykelpaddan sa:
Nu har jag varit på Biltema och varit en vända i garaget. Just nu tror jag att jag är "Arsle"+ på skärmen bak och "Bekant" fram. Imorgon tänkte jag försöka mig på en kompizlapp.
Biltema säljer kompislappar
2000017415

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Skarmar/Stankskydd-2000017415/

Men de kanske är alldeles för korta?
Kolla då tex här: https://happyride.se/forum/read.php/1/1537412/page=1

/Håkan

Tracking: Real Time GPS Tracker 2 för Android (greenalp.com) har funkat bra och snålt för mig förut, med avläsning GPS typ var 5e minut. Körde typ hela vättern med den en gång, utan powerbank om jag kommer ihåg rätt.

locatoweb.com ser annars trevlig ut för sådana här äventyr. Finns för ios också, men jag vet inte hur snål den är på någon av plattformarna.

eggepegge sa:
Tracking: Real Time GPS Tracker 2 för Android (greenalp.com) har funkat bra och snålt för mig förut, med avläsning GPS typ var 5e minut. Körde typ hela vättern med den en gång, utan powerbank om jag kommer ihåg rätt.

locatoweb.com ser annars trevlig ut för sådana här äventyr. Finns för ios också, men jag vet inte hur snål den är på någon av plattformarna.

Körde med den på under två 20 milare i fjol och BT koppling till Edge 520. Över 60% kvar efter rundan.

Gäller dock att justera inställningarna lite. Default skickar den pos lite väl ofta.

Bilagor

• Scrapbook_1483658907140.png
    Scrapbook_1483658907140.png
    170.7 KB · Besök: 43
Gott folk! Det börjar dra ihop sig! Jag antar att ni justerar det sista på cykeln, funderar på klädval, kollar väderprognos och tillverkar kompislappar för fulla muggar. Vi ser ut att bli ca 24 startande i morgon, jag låter anmälan ligga uppe ett tag till innan jag börjar förbereda startkorten. Jag kommer att finnas på plats i morgon vid Welcome hotel stax innan 07.30. Det ser ut att bli en bra vinter Ötzi med snö och minusgrader, precis som det skall vara! Vi ses!!

Blev det något officiellt beslut angående stämplingen i Strängnäs (OKQ8 eller Cirkel K) eller bestäms det "på plats"?

Jag är tvungen att dra mig ur. Hostar grönt slem. Skickade ett mail med avanmälan för ett par dagar sen på adressen som man fick anmälan bekräftad på.
Hoppas det blir en fin tur. Ska ta denna runda så fort jag blir frisk.
Stefan

SvenC sa:
Blev det något officiellt beslut angående stämplingen i Strängnäs (OKQ8 eller Cirkel K) eller bestäms det "på plats"?

Jag har inte justerat slingan, men om man hittar i Strängnäs så godkänner vi stämpling både på ordinarie kiosk, OKQ8, Statoil, eller något hak i Centrum. Man får prata ihop sig med de man cyklar med helt enkelt.

Godmorgon!

Efter mycket velande hit och dit inser jag att jag nu måste ta ett beslut. Och tyvärr står jag över den här gången. Det blev lite för mycket snöfall under natten och kommande förmiddag för att jag ska känna mig bekväm (det är iofs kanske inte tanken med sådana här evenemang...) med 10x pendlingssträckan, och är rädd för att totaltiden kommer dra iväg lite för mycket för min planering.

God tur till övriga som trotsar snön och kommer till start, cykla försiktigt! Jag hakar på internetcyklargänget istället. Om några timmar kommer jag högst troligt att ha ångrat mig.

PS: Kom ihåg att skicka upp lite bilder för att strö salt i mina sår. ;)

/Thomas

Senast ändrad:
stefan sa:
Jag är tvungen att dra mig ur. Hostar grönt slem. Skickade ett mail med avanmälan för ett par dagar sen på adressen som man fick anmälan bekräftad på.
Hoppas det blir en fin tur. Ska ta denna runda så fort jag blir frisk.
Stefan

Krya på dig, och hör av dig så kanske du får sällskap om det passar. Hälsar en annan Brevet-färsking med ett brutet lopp och ett slutfört i bagaget ;) Och nu ett DNS.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp