Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Torun sa:Hej Hasse#7
tror inte vi har träffats men du verkar ha en del huvudbry om varför det tog sån tid för mig att komma till Vårby, delar gärna med mig om varför.
Jag bestämde mig tidigt i morse för att till skillnad från många andra anmälda, åka till starten. Intentionen var att köra så länge det känns ok med tanke på vädret. Valde mtb med Ice piker pro vilket funkade sådär, vobblade en hel del på underlaget, vill helst inte ramla, gick därför flera sträckor. Valde att i möjligaste mån försöka ta mig fram på cykelbanor, även det gick så där. Flera cykelbanor var oplogade och då fick det bli vägbanan, kändes osäkert. När jag väl kom fram till Shellmacken i Aspudden behövde jag fylla på med energi, stannade där ca 30 minuter. Efter det gick det sakta och fortsatt osäkert och med flera stopp dels p.g.a väglaget men också av hänsyn till övriga gångtrafikanter och ja resten känner du till. Det tog en j-a tid och jag är innerst inne besviken över att jag inte kom längre, vill gärna genomföra och slutföra men det var inte realistiskt, primärt ur säkerhetssynpunkt och sekundärt med tanke på maxtiden.
Förra året cyklade jag hela sträckan tillsammans med en grupp och kom i mål efter ca 14.5h. Det snöade konstant och det var dessutom betydligt svalare ute men väglaget var bättre.
Ps Förra året råkade jag ut för en olycka i samband med att framhjulet släppte från underlaget i en svag utförsbacke, det gjorde ont men jag valde att försöka cykla vidare tillsammans med två cykelvänner. Efter ca 100m for vi alla 3 som käglor på vägbanan, vi körde odubbat och hade råkat ut för svartis.
Efter 2.a vurpan agerade jag märkligt och svarade inte adekvat på frågor som ställdes då blev det transport till sjukhus.
Var nog en hyfsat försiktig cyklist före vurpan men blev än mer försiktig efter den.
Mvh
Torun
neron sa:Live från Bålsta: https://goo.gl/photos/1o7wcgACU6opwcVx6
GurraG sa:Några bilder från Bålsta.
+1Bengt-re sa:Bra kämpat och gött pannben att försöka mot oddsen! Svartis är inte att leka med - har testat den jag också...
Du fick en längre runda än de flesta andra här idag ändå!
Bengt-re sa:Torun sa:Hej Hasse#7
tror inte vi har träffats men du verkar ha en del huvudbry om varför det tog sån tid för mig att komma till Vårby, delar gärna med mig om varför.
Jag bestämde mig tidigt i morse för att till skillnad från många andra anmälda, åka till starten. Intentionen var att köra så länge det känns ok med tanke på vädret. Valde mtb med Ice piker pro vilket funkade sådär, vobblade en hel del på underlaget, vill helst inte ramla, gick därför flera sträckor. Valde att i möjligaste mån försöka ta mig fram på cykelbanor, även det gick så där. Flera cykelbanor var oplogade och då fick det bli vägbanan, kändes osäkert. När jag väl kom fram till Shellmacken i Aspudden behövde jag fylla på med energi, stannade där ca 30 minuter. Efter det gick det sakta och fortsatt osäkert och med flera stopp dels p.g.a väglaget men också av hänsyn till övriga gångtrafikanter och ja resten känner du till. Det tog en j-a tid och jag är innerst inne besviken över att jag inte kom längre, vill gärna genomföra och slutföra men det var inte realistiskt, primärt ur säkerhetssynpunkt och sekundärt med tanke på maxtiden.
Förra året cyklade jag hela sträckan tillsammans med en grupp och kom i mål efter ca 14.5h. Det snöade konstant och det var dessutom betydligt svalare ute men väglaget var bättre.
Ps Förra året råkade jag ut för en olycka i samband med att framhjulet släppte från underlaget i en svag utförsbacke, det gjorde ont men jag valde att försöka cykla vidare tillsammans med två cykelvänner. Efter ca 100m for vi alla 3 som käglor på vägbanan, vi körde odubbat och hade råkat ut för svartis.
Efter 2.a vurpan agerade jag märkligt och svarade inte adekvat på frågor som ställdes då blev det transport till sjukhus.
Var nog en hyfsat försiktig cyklist före vurpan men blev än mer försiktig efter den.
Mvh
Torun
Bra kämpat och gött pannben att försöka mot oddsen! Svartis är inte att leka med - har testat den jag också...
Du fick en längre runda än de flesta andra här idag ändå!
neron sa:
Torun sa:Känns bara märkligt att ni ägnar tid åt att sitta och värdera vad folk gör och inte gör och varför.
Mvh
Torun
NickPick sa:Föredömlig liverapportering!
Pugilism sa:Bra kämpat alla som startat och gjort ett försök. Fantastisk rapportering och bilderna ger bara en fingervisning om vilket slitinsatts ni gjort.
Hatten av!
poacue sa:Pugilism sa:Bra kämpat alla som startat och gjort ett försök. Fantastisk rapportering och bilderna ger bara en fingervisning om vilket slitinsatts ni gjort.
Hatten av!
+1
neron sa:Lite sliten...
Torun sa:Har inget emot liverapportering, tvärtom, kul!
Det jag vänder mig emot var något annat..
+1Pugilism sa:Bra kämpat alla som startat och gjort ett försök. Fantastisk rapportering och bilderna ger bara en fingervisning om vilket slitinsatts ni gjort.
Hatten av!
+1GurraG sa:Vilka hjältar!
Torun sa:Hej!
Jag kommer inte ihåg dig, menar inget illa med det!
Kändes bara obehagligt att bli spekulerad kring. Jag cyklar för att jag tycker om det och jag jämför mina prestationer med mig själv och ingen annan. Vi gör saker av olika anledningar helt enkelt.
Allt lugnt!
/Torun
Torun sa:Varmt grattis till alla er som genomfört och kommit i mål, imponerande!
GoranS sa:NickPick sa:Föredömlig liverapportering!
Ja, blir det här någon trend så finns det snart inte någon anledning att cykla själv. :-)
GoranS sa:NickPick sa:Föredömlig liverapportering!
Ja, blir det här någon trend så finns det snart inte någon anledning att cykla själv. :-)
neron sa:GoranS sa:NickPick sa:Föredömlig liverapportering!
Tveksamt om det är en trend som jag lyckas hålla, jag föredrar nog att cykla trots allt, men kul att det uppskattades!
Bengt-re sa:neron sa:GoranS sa:NickPick sa:Föredömlig liverapportering!
Tveksamt om det är en trend som jag lyckas hålla, jag föredrar nog att cykla trots allt, men kul att det uppskattades!
Cyklande reporter? Borde ju fungera - du kan både cykla och rapportera utomordentligt!