[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - Tour de Ötzi

IMG_5099.JPG
IMG_5097.JPG

Redan snöiga, före cykling!

neron sa:
Jag släppte precis iväg 7 tappra! DNS för egen del, lyckades inte ens ta mig till tåget på min cx!

Det är som mest sex stycken tappra kvar, för jag svängde direkt till vänster och tillbaka till bilen efter att det där kortet togs. Det är svårt att beskriva hur starkt jag tycker det är att fullfölja den här rundan idag. Kör hårt!

neron sa:
Jag släppte precis iväg 7 tappra! DNS för egen del, lyckades inte ens ta mig till tåget på min cx!

Ja fy! Tog mig 30 minuter att gräva fram bilen på uppfarten. Tufft att cykla i all denna snö! Lycka till alla tappra!

Helt sjukt att det svängde från +10 förra helgen till det här. Lycka till ni som kör! Det är såna här dagar som hjältar föds. :D

Jag väntar vid dubbelmacken i Södertälje. Funderar på att ta rygg på gruppen, men på sträckan från Östertälje station kändes det som att 35 mm dubbdäck är lite för smalt för den här snömängden när det dessutom är uppkört.

Jag var för mesigt att ge mig på Ötzin iår...men ALL respekt i världen för de som trotsar snön och kylan idag! Folk som lever efter Rule#9 är badass!
Lycka till!

Tröttnade på att vänta så jag cyklade ut lite mot Bornsjön, men ser inga randonnörer. Jag tycker att jag borde ha mött dem. Tar de inte gamla Södertäljevägen? Tar vägen över Vällinge hem till stan eftersom det säkert finns värre snödrivor där.

Besvärliga förhållanden både för riktiga cyklister och internetditon idag.

De som orkar ta sig runt idag förtjänar en liten bragdmedalj i min värld.

Nu har jag varit och handlat öl o chips, så nu vill jag läsa uppdateringar
hela eftermiddagen ;)

En klunga på 5 personer passerade Södertälje kl 12. Bara några minuter tidigare hade det passerat ett plogtåg på gamla Södertäljevägen vilket de säkert var glada för. Inledningsvis genom Stockholm hade det varit rejält svårframkomligt pga dålig plogning.

otzi1.jpg

otzi2.jpg

otzi3.jpg

otzi4.jpg

otzi5.jpg

otzi6.jpg

otzi7.jpg

otzi8.jpg

Senast ändrad:
DSC_6777.JPG

Strängnäs nu. Lättare cykling efter Södertälje. Flarrorna frös innan Södertälje. Vackert väder och pigga ben än så länge.

Typiskt att jag missade tåget (måste kolla Strava Flyby ikväll)! Fast jag är inte helt missnöjd med att sitta hemma i soffan efter två varv runt Bornsjön. Riktigt jävligt att cykla där det inte var plogat, men där någon faktiskt skött sitt jobb var det riktigt härligt!

Hoppas ni får välplogade vägar även framöver!

Startande nr 6 klev av i Vårby efter 5 timmars kämpande, till stor del till fots, enligt egen utsago på fejjan.

Hejja hejja ni fem som kämpar vidare!

Senast ändrad:
Hasse#7 sa:
eggepegge sa:
Startande nr 6 klev av i Vårby efter 5 timmars kämpande, till stor del till fots, enligt egen utsago på fejjan.

Fem timmar till Vårby? Låter sjukt länge. Sen då?

Utan att känna henne personligen är min uppfattning från FB-trådar att hon är en försiktig audax-cyklist av det lugnare tempot, och hon skriver att halva sträckan till Vårby gjordes gående. Men ja, fem timmar dit är länge och svårt att klara maxtiden med den starten. Därifrån gissar jag att hon tog sig hem med något färdmedel med fler hjul än två.

cerberos sa:
Strängnäs nu. Lättare cykling efter Södertälje. Flarrorna frös innan Södertälje. Vackert väder och pigga ben än så länge.

Ah, trodde det var så varmt ute att ni körde med det gamla tricket att ha fryst vatten i flaskan som tinar efter hand. ;-)

eggepegge sa:
Hasse#7 sa:
eggepegge sa:

Fem timmar till Vårby? Låter sjukt länge. Sen då?

Utan att känna henne personligen är min uppfattning från FB-trådar att hon är en försiktig audax-cyklist av det lugnare tempot, och hon skriver att halva sträckan till Vårby gjordes gående. Men ja, fem timmar dit är länge och svårt att klara maxtiden med den starten. Därifrån gissar jag att hon tog sig hem med något färdmedel med fler hjul än två.

Det var inte meningen att låta dryg. Har ju själv gett upp detta lopp, det är inte lätt om man blir efter och lämnad åt sitt öde när det inte känns 100%.

Hasse#7 sa:
Det var inte meningen att låta dryg. Har ju själv gett upp detta lopp, det är inte lätt om man blir efter och lämnad åt sitt öde när det inte känns 100%.

Uppfattades inte som dryg av mig :-) Och nej, jag hade inte heller velat vara själv idag utan tillgång till pendeln i närheten.

Rapport från Bålsta:
Sven anlände solo 17.35. Tydligen låg S i täten över bron i Strängnäs, efter ett tag kollade han bakåt och upptäckte att de andra inte var med. S fortsatte lite lugnare men ingen kom ifatt så han fortsatte solo.
Resten (4) anlände 18.00. En i gänget var lite låg och hade haft problem i backarna.
Alla tog sig en Jäger.
Alla startade mot Barkarby 18.45.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp