Allt om mtb, en mbuk kopia?

D i U

Aktiv medlem
IMG_0923.JPG
Sitter och bläddrar i nya numret av allt om mtb, något säger mig att jag redan läst flera artiklar tidigare i mbuk så jag hämtar december numret av mbuk och jämför.
Ren stöld eller har tidningarna något samarbete?

Jag är rätt säker på att Allt om MTB betalar för materialet alt. delar koncern eller något.

(Men de försvenskade versionerna är ju så pinsamt dåliga att jag inte riktigt förstår varför någon köper dem.)

BikeRadar är kopplat till flertalet tidningar som är systertidningar till varandra, däribland "MBUK" och engelska "Cycling Plus". "Allt om MTB" är i sin tur en del av "Cycling Plus" svenska avknoppning. Så jag misstänker att här finns ett sorts samarbete. Det står dessutom på Allt om MTB's hemsida: "Vår svenska testredaktion..." så det förstärker ju ytterligare tanken om att det finns flera olika redaktioner i olika länder.

Ja, de är inte ensamma. Tror att samtliga "Allt om"- tidningar är översatta artiklar. Inget fel med det, men översättningarna kan ibland lämna mycket övrigt att önska

Hittade längst ner i hörnet på sista sidan att dom precis som du skriver köper material från mbuk mfl. Bra att veta att det räcker med att köpa en av tidningarna framöver :).

Har du en surfplatta kan jag varmt rekommendera readly. För en hunka i månaden har du tillgång till i stort sett alla brittiska mtb-tidningar, vilket är mindre (eller lika mkt) än vad en av dem kostar i butik.

Luthman Photography sa:
Har du en surfplatta kan jag varmt rekommendera readly. För en hunka i månaden har du tillgång till i stort sett alla brittiska mtb-tidningar, vilket är mindre (eller lika mkt) än vad en av dem kostar i butik.

Tummen upp för Readly. Finns masa bra blaskor från hela världen där. Problemet är väl att hinna läsa allt ;)

olle/frost sa:
Luthman Photography sa:

Tummen upp för Readly. Finns masa bra blaskor från hela världen där. Problemet är väl att hinna läsa allt ;)

Ja, förut var problemet att jag inte tyckte att jag kunde kosta på mig en massa tidningar. Nu är problemet att jag inte hinner läsa allt jag vill läsa :)

Luthman Photography sa:
olle/frost sa:
Luthman Photography sa:

Ja, förut var problemet att jag inte tyckte att jag kunde kosta på mig en massa tidningar. Nu är problemet att jag inte hinner läsa allt jag vill läsa :)

Låter intressant. Kan man spara tidningar eller är det bara aktuellt nummer man kan läsa?

sobrius sa:
Luthman Photography sa:
olle/frost sa:
Luthman Photography sa:

Låter intressant. Kan man spara tidningar eller är det bara aktuellt nummer man kan läsa?

Alla gamla nummer ligger kvar.

Luthman Photography sa:
ar du en surfplatta kan jag varmt rekommendera readly. För en hunka i månaden har du tillgång till i stort sett alla brittiska mtb-tidningar, vilket är mindre (eller lika mkt) än vad en av dem kostar i butik.
...
Luthman Photography sa:
Alla gamla nummer ligger kvar.
Men bara så länga man har kvar prenumerationen, sedan går det inte att läsa längre.
Åtminstone var det så för några år sedan när DN http://mobil.dn.se/ekonomi/har-far-du-mycket-lasning-for-pengarna/
jmf Readly o Ztory https://www.ztory.com/sv

/Håkan

Men funkar det inte som en PDF som man laddar ner (till ibooks, t.ex.) så att man kan läsa den offline? I så fall bör de ju ligga kvar även efter avslutad prenumeration.

Jeppe_E sa:
Men funkar det inte som en PDF som man laddar ner (till ibooks, t.ex.) så att man kan läsa den offline? I så fall bör de ju ligga kvar även efter avslutad prenumeration.

Nej, du kan bara läsa så länge du betalar för tjänsten. Jag tror att man aldrig tankar med tidningen utan att man läser den direkt från deras server. Men jag har ingen aning. Det finns säkert något smart fulhack som gör att man kan tanka hem pdf'en och spara den. Man läser den ju i readlys app.

Det går att ladda ner dem och läsa dem offline. Men jag vet däremot inte hur länge de kan lagras.

Förövrigt +1 på readly

För mig laddas de ned per automatik, både i IOS och Android. Annars är det väl bara att klicka på molnet med den gula pilen. Kolla på fliken nedladdae om du verkligen inte har några nedladde magasin. Jag får gå in och radera med jämna mellanrum för att minnet inte ska ta slut på enheten.

Tillbaka
Topp