Efterlysning! Andreas Hedlund (ante_hedis), någon som kan få tag på honom.

jfall649

Medlem
Edit: Nu har jag fått tillbaka pengarna efter jag informerade honom om att jag skulle polisanmäla honom. Håll er borta från att köpa av denna person!

Jakob Fall

Senast ändrad:
det är ju långhelg och stressiga dagar innan det. mejlboxen flödar. vem skulle förstöra sin heder och blåsa någon för värdet av en sadelstolpe? jag skulle lugnt invänta att den kommer.

säger en som köpt klockor från filippinerna och italien.

Rent spontant grundat enbart på allt han skrivit här känns han inte som en som blåser någon så jag tror det är lugnt. Vänta lite till du. Förstår dock känslan då det inte är kul när det blir tyst...

Är inte han en xctävlande person? Isf var det väl Högbobiken igår och Långa Lugnet idag (typ osäker på dagarna men) då kan jag förstå att han har det kämpigt att svara. Vänta lite till du.

Jaha... Då får jag väl ställa mig i kön av folk som inte får tag i Andreas Hedlund alias ante_hedis.

Någon som känner honom och kan ta honom i örat åt mig ?

Han hade ett par bromsar ute på försäljning på K&S som jag gärna ville ha och med tanke på antal år/inlägg på forumet så kändes det ju inte som en bigge att skicka de 1200 som han vill ha för dem.

Dock så var detta 20/7 och sen dess har jag inte hört ett pip från honom trots upprepade försök per SMS och telefon. Självklart har det inte heller dykt upp några bromsar och nu börjar jag som bli lite lack.

Tydligen kan man tyvärr inte längre lita på att K&S funkar ens på happy och mångåriga medlemmar. :-(

Jag sa hövligt att polisanmälan var nästa steg om jag inte fick tillbaka mina pengar dagen efter. Vips sa det så hade jag fått tillbaka mina pengar. Verkar ju tyvärr inte vara en engångsförtelse det här, tråkigt. Jag har kontaktuppgifter som jag kan pm:a om du är intresserad.

Jakob

Luthman Photography sa:
Det kan ju potentiellt vara någon som plockat hans konto också.

Jag kom i kontakt med honom via facebook när jag köpte. Sannolikheten att Happykonto, FB och telefon är kapat verkar otroligt.

Jakob

jfall649 sa:
Jag sa hövligt att polisanmälan var nästa steg om jag inte fick tillbaka mina pengar dagen efter. Vips sa det så hade jag fått tillbaka mina pengar. Verkar ju tyvärr inte vara en engångsförtelse det här, tråkigt. Jag har kontaktuppgifter som jag kan pm:a om du är intresserad.

Jakob

Gärna det. Helst vill jag ju se ett paket med mina bromsar i när jag kommer hem idag men det verkar ju mer och mer osannolikt så får nog ta och den irriterande vägen.

Antingen om du skickar dem i PM eller på Robin.wahlman@gmail.com

Jag träffade honom idag, köpte en hjulaxel som han hade på K&S så han lever i allra högsta grad.

Jag köpte en kassett av den samme för ett par år sedan. Jag fick vänta typ fem veckor, hela augusti, alltså samma tid på året som nu. Supersnabb kommunikation fram tillbetalning, sen knäpptyst trots att han var inloggad dagligen på happy. Tillslut kom det en masa ursäkter och en kassett. Jag fick känslan av att han ville ha kvar kassetten så länge han hade behov av den, typ över FMT och CV det året.

Har råkat ut för samma person på k/s.

Köpte ett kit med nya växelvajrar samt höljen av honom nyligen.
Då paketet inte dök upp skrev jag till honom efter en vecka varpå han försäkrade att det var postat.
Efter 3 veckor kom paketet, enligt postens datumstämpel var försändelsen inlämnad långt senare än påstått av säljaren.

Förövrigt var innehållet varken nytt eller komplett, en vajer fattades och höljet var använt sedan tidigare. Räckte till endast ett reglage.

Svarat har han inte heller gjort då jag försökt kontakta honom.
Otroligt att skita ner sig så för några hundralappar..

Tillbaka
Topp