Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Raggamuffin sa:Fin! Var väääääääldigt nära att handla men då fanns inte LT som ramkit.
Vad blir det för fjädring?
BjornR sa:Är det därför du gömt dig i skogen från mina turer för att kunna dopa dig med material under tiden?
Ska bli kul å se vad för väskor du gör nu :)
Klavikel sa:Härligt Edvin.
Riktigt snygg färg på den där!
Gick gamla ramen av eller ville du bara ha något nytt?
Vi ses i skogen snart ?
edvin_m sa:Lång - Check!
Låg - Check!
Slack - Check!
Nu ska den rivas isär, 4/5 av prylarna ska bytas ut och sen ska jag ut i snö misären och försöka cykla!
edvin_m sa:Dags för lite gaffel mek! Det sitter en Rockshox Yari på som ska hottas upp lite.
Börja med att riva isär och fram med nytt, lite längre airshaft. 170 mm fram ska det bli.
Värma för att bryta locktiten.
Nix, ingen Luftkappe på den här. Fram med borren istället :)
På med lite gäng tejp innan allt skruvas ihop igen.
Nån som kan klura ut varför? Gjorde likadant på min förra Pike för några månader sen. Funkar fint!
Även dämpar sidan får sig en uppgradering. Fast Up. Verkar ganska populära här på forumet. Återstår att se hur den uppför sig ute i verkligheten. Lättmekad iaf med öppet bad och extern låg- och mellan(!)fartskompresionsdämpningsjustering.
edvin_m sa:Jepp, det är airshaften jag borrat ett hål i från negativa kammaren. Tanken är att utöka den negativakammaren med volymen i airshaften. Det är inte jättemycket volym men ganska mycket faktiskt. Med min pike hade jag en AWK-doppelkammersystem, dvs dubbla positiva kammare. Då fick inte en luftkappe plats utan jag gjorde så här för att få ytterligare lite extra linjär fjjäder och "small bump sensitivity".
Yari är ganska progressiv redan från början jämfört med en Lyrik pga att dämparsidan tar större plats än en Charger dämpare. Därför vill jag helst inte stoppa i en AWK eller luftkappe eftersom båda gör gaffeln betydligt mer progressiv. Därför gjorde jag samma moddning här. Känns gaffeln ok så kommer jag antagligen skaffa en AWK till den också.
Magnus.Bovall sa:Undrar hur ett sånt här kit hade gjort sig på en yari?
Någon som testat.
https://www.fanatikbike.com/products/push-industries-acs3-coil-conversion-kit-lyrik-yari
mikipedia_ sa:Magnus.Bovall sa:Undrar hur ett sånt här kit hade gjort sig på en yari?
Någon som testat.
https://www.fanatikbike.com/products/push-industries-acs3-coil-conversion-kit-lyrik-yari
Jodå det finns några utlåtanden http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/push-acs-3-coil-conversion-kit-1050590.html
Rattnalle sa:Ser ut att bli trevlig. Den där 3M-tejpen ska jag köpa hem. Mina slangar jag har lindade runt ramen börjar ser lite slitna ut vid det här laget.
Första bästa på eBay tänkte jag. Verkar bli typ 220 kr ink frakt eller nåt. Eller var köpte Edvin sin?marr sa:Rattnalle sa:Ser ut att bli trevlig. Den där 3M-tejpen ska jag köpa hem. Mina slangar jag har lindade runt ramen börjar ser lite slitna ut vid det här laget.
Hojta till när ni hittar en bra återförsäljare.
Rattnalle sa:Första bästa på eBay tänkte jag. Verkar bli typ 220 kr ink frakt eller nåt. Eller var köpte Edvin sin?marr sa:Rattnalle sa:Ser ut att bli trevlig. Den där 3M-tejpen ska jag köpa hem. Mina slangar jag har lindade runt ramen börjar ser lite slitna ut vid det här laget.
edvin_m sa:77 Desigz styrstam. Från förra hojen. Ska egentligen skickas tillbaka för byte, men de har varit lite sega med att tillverka nya. De fick tydligen in lite klor i produktionen av de här så några har spruckit av stresskorrosion :S
eBay från England alltså. Inte Asien.edvin_m sa:Rattnalle sa:Första bästa på eBay tänkte jag. Verkar bli typ 220 kr ink frakt eller nåt. Eller var köpte Edvin sin?marr sa:Rattnalle sa:Ser ut att bli trevlig. Den där 3M-tejpen ska jag köpa hem. Mina slangar jag har lindade runt ramen börjar ser lite slitna ut vid det här laget.
Pallade inte vänta på asien frakt så jag köpte härifrån https://www.sotel.de/en/Foto-Camcor...-8mm.html?listtype=search&searchparam=3m 2228
rekrevs sa:Snyggt bygge :)
edvin_m sa:77 Desigz styrstam. Från förra hojen. Ska egentligen skickas tillbaka för byte, men de har varit lite sega med att tillverka nya. De fick tydligen in lite klor i produktionen av de här så några har spruckit av stresskorrosion :S
Min gick av helt utan förvarning i höstas.
Som tur var hände det när jag bände mig upp för en backe och inte när jag var på väg ner för då kunde det slutat illa. Det finns åtminstone en 77 Designz stam till i Göteborg som gått samma öde till mötes så jag hade inte kört en meter till med den.
Sjukt najs. Jag kan känna lite att det är därför man inte köper just såna delar från garageföretag :prekrevs sa:Snyggt bygge :)
Som tur var hände det när jag bände mig upp för en backe och inte när jag var på väg ner för då kunde det slutat illa. Det finns åtminstone en 77 Designz stam till i Göteborg som gått samma öde till mötes så jag hade inte kört en meter till med den.
Rattnalle sa:Sjukt najs. Jag kan känna lite att det är därför man inte köper just såna delar från garageföretag :prekrevs sa:Snyggt bygge :)
(Jag har iofs en OnOne-stam..)
SkogsMTB sa:Vart (längd i mm från kanten) borrade du hålet på Airshaften och vilken storlek på hålet? Lite sugen på att prova på min Pike.
Tror du att hålets position kan ha någon funktion?
Der Kaiser sa:Sjysst där Edvin!
Känner mer och mer att jag borde ta med en stighoj o inte bara racket på nösta Göteborgsresa!
(eller kanske komma ner med bara en hoj!)
BjornR sa:Mellan 18 och 36 är det en enorm skillnad. 36 till 54 är mer ljud och känns ännu mer aktiv. Skulle nog säga 36 är ett bra mellanläge mellan friktion och hållbarhet. Har inte vågat titta på min 54 ifall den börjar ge upp. Alla ratchet kommer från DT Swiss.
Rattnalle sa:Jag blev tillsagd av Preacher när jag köpte min 54 att "den här behöver du faktiskt smörja" så jag gör det ett par gånger om året med det korrekta fettet. Hittills ser den fabriksny ut.
Jag tänkte nog för övrigt att ska man ändå uppgradera finns ingen anledning att lägga pengarna på 36.