Lurifax skrev:
-------------------------------------------------------
> Var inne i Uppsala idag, ingen Focus Raven 5
> kvar=( White 29 Pro fanns i S och XL, men inte
> Large (ifall det nu hade varit rimligt avstånd
> för alfons)
>
> T.R.S: Vad hade den för skavanker? Just det
> exemplaret eller anser du att 29 Pro har
> skavanker?
Ett den var provcyklad utomhus vilket de i.o.f.s. inte hymlade med utan det såg nog vem som helst =0) Däcken var med andra ord skitiga över hela ytan, inte leriga med lätt brunaktiga = det hade förmodligen regnat sist den var ute. Ok men då ska vi se hur den ser ut egentligen då den i övrigt var ren i den bemärkelsen inget regnstänk eller så, bromsar och växlar såg oanvända ut (även om de naturligtvis varit i bruk):
Styret var ej centrerat i styrstammen utan stack ut mer på höger sida vilket i sig förmodligen beror på en stressad leveransmek. Det fanns dock märken på vänstra kortsidan av styret/pluggen = Prutmån, cykeln har ju varit omkull. Märken på sadelstolpen finnes och då har de ju inte använt vaselin...
Ovanpå de silverlackade reglagen var de mindre men ändå tydliga skrapmärken genom färgen så att den svarta plasten blottades = Prutmån, någon har ju voltat med cykeln..minst.
Framgaffeln/dämpen/RS hade en 2cm kort repa nedtill på ena röret samt diverse fläckar och märken som var/kunde vara alltifrån fettfläckar från en smutsig mek till klisterester och lättare lackskada = Prutmån, den har naturligtvis varit involverad i en smash and grab-kupp och är troligtvis även efterlyst.
Pedaler hade såklart varit monterade vilket syntes tydligt, jämförde även med XL-killen bredvid som var helt oanvänd/ny = Prutmån, kan dom inte uppvisa en momentnyckel kapabel att hantera öppen nyckel så har de naturligtvis sträckt gängorna o jävel.
Det hela slutade med att jag frågade kort o gott om de kunde göra ett bra pris på en democykel (utsatt som ny). Hade sett till att få fatt på den uppenbart mest betrodda på golvet och fick till svar att han själv inte kunde trolla med tanke på alla rabbater som redan var in/avräknade. Men men god service visade det sig så han ställde undan cykeln åt mig med namn/nummer och skulle ta det med sin säljchef imorgon för att sedan ringa upp och meddela mig. Förklara att jag inte var intresserad av att deala utan det här blir en "slit o släng"-cykel för mig och att budet jag gav är det jag är beredd att betala.
Funkar det så funkar det =0)