(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

Jannetuba skrev:
-------------------------------------------------------
> Eggbeaters för 200 kr just nu.

Tack för den! Order lagd!

Fyndade precis ett par Eggbeater 2 på xxl i Linköping. Måste anses som dagens fynd.

Slut på nätet men verkar finnas en del i butikerna. xtr-pedalerna är också borta från webshoppen men kostar fortfarande en femhundring i sisjön (Gbg).

Va på xxl härom dagen och föll för den här, tyckte det var ett kanonbra pris på den så jag reserverade den tills dagen efter, då hade de sänkt den 5000:- tills jag kom o skulle köpa den.
Ninety nine team-ram med fox factory series 32 gaffel och xt genom hela hojen..
Köpte till xtr-pedaler och ritchey wcs styre för 500:- styck.
Bytt sadel, stam och däck också och är riktigt nöjd, tack xxl för mitt livs bästa cykelaffär!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    90.9 KB · Besök: 43
Senast ändrad:
Fick mail om att eggneater 2 pedalen var slut trots att jag fått igenom min order och ordersaldot i webbshoppen lyste grönt. Fick då istället eggbeater 3 för samma peng (200kr). Behövde bara fråga... Tack för den XXL! :-)

Är faktiskt rätt imponerad av XXL. Första gången jag gick in förväntade jag mig en stor men rörig butik med lite av allt och bara no-name brands billigt. Men faktiskt, i stort sett varje avdelning har ju sortiment motsvarande resp. specialbutiker och oftast till väldigt bra priser. Cykelavdelningen samma sak, har varit på många renodlade cykelbutiker med klart mindre utbud och klart högre priser. Även bra standard på personalens hjälpsamhet och kunnande, relativt sett. Klart de vet mindre om enskilda prylar när man i förväg läst på och jämfört massa på nätet men det gäller ju överallt. Tidigare hände det att jag svängde in på t.ex. Cykloteket för att snabbhandla däck, pedaler och diverse tillbehör när jag inte hade tid att vänta på beställningar från U.K. & Tyskland, det slipper jag nu, skönt.

Grymt bra deal i senaste epost-utskicket från XXL med "Tips inför cykelvasan". Om alla deals var så här bra skulle jag inte handla nån annanstans :-)

Bilagor

• xxl-pris.JPG
    xxl-pris.JPG
    27.7 KB · Besök: 46
Så här stog det i nyhetsbrevet jag fick:

Här får du en exklusiv inbjudan till Vänners Vänner dagar i alla våra varuhus 12-13 september!Skriv ut/visa din inbjudan på din telefon i kassan och få -25% på alla varor*Gäller ej: GPS, pulsklockor, licenspliktiga vapen, ammunition och vid onlineköp på xxl.se. Erbjudandet är personligt så bjud in alla din vänner som du känner att anmäla sig och få sin egen rabattkupong på xxl.se/nyhetsbrev. Dina vänner kommer att få inbjudan i retur innan kl 10.00 imorgon.

Var i Örebrobutiken i förmiddags och fick 25% tillbaka på en cykel jag köpte till dottern för 14 dagar sedan. Väldigt generöst måste jag säga. Såg att de hade ett gäng av White 29 Pro nedsatta från 11999kr till 9000kr, ytterligare 25 % rabatt på det blir en jäkligt bra affär om man är ute efter en cykel i den prisklassen.

Senast ändrad:
XXL verkar har 30 dagars prisgaranti. Troligvis därför Rickards fick pengar tillbaka (grattis!)

Dock blir det nog svårt för dig Lurifax då det är över 30 dagar sedan du köpte

pappa_ti skrev:
> Fick ingen inbjudan från XXL :( trotts att jag
> har registrerat mig

jag fick en i alla fall. Ska försöka fynda på lördag....

Även jag fick tillbaks 25% av veckans tidigare inköp utan några sura miner, bra service!

Om ngn är sugen på en 27.5a såg jag att de hade Whites carbonhoj med XT/XTR nedsatt till 17.000, med dagens rabatt får man en rätt schysst hoj för knappa 13 papp!

XXL i Sisjön om ngn undrar....

Finns det någonstans det står om det där med lägsta prisgaranti, köpte en cykel för 20 dagar sen, vill veta om det är nån idé att åka tbx med kvittot :)

macaai skrev:
> Finns det någonstans det står om det där med
> lägsta prisgaranti, köpte en cykel för 20 dagar
> sen, vill veta om det är nån idé att åka tbx
> med kvittot :)

Ring och fråga

mir skrev:
> Ring och fråga

Känns lätt för dom då att dra en vit lögn o bara spontant svara "nej" har jag det nånstanns på papper blir det lättare att ha något att hänvisa till?

Nån skrev ju det här, men tänker ju inte komma som ett fån o stå med kvittot i handen o säga "prisgaranti 30 dagar" - jasså, var har du hört det? - jo men serru, det läste jag på happy!?

hitta själv, http://www.xxl.se/30-dagars-prisgaranti

Senast ändrad:
macaai skrev:
> Finns det någonstans det står om det där med
> lägsta prisgaranti, köpte en cykel för 20 dagar
> sen, vill veta om det är nån idé att åka tbx
> med kvittot :)

I Örebrobutiken var det bara att fråga, inga problem alls på en cykel köpt för 14 dagar sedan.

Står i butiken i Täby, S och XL kvar av 29 Pro och L o XL av kolfiber 27.5 = En av varje, kolfiberkillen är dock nedsatt till 20 000:- o inte 17 som ovan nämnt. Pro 29: S = 16" XL = 22" Kolfiber 27.5 L = 19" XL = 21"

Blir small/16" 29 för liten för 173cm cyklist/80cm grenmått (utan skor) rent generellt?

T.R.S. skrev:
> Står i butiken i Täby, S och XL kvar av 29 Pro
> och L o XL av kolfiber 27.5 = En av varje,
> kolfiberkillen är dock nedsatt till 20 000:- o
> inte 17 som ovan nämnt. Pro 29: S = 16" XL = 22"
> Kolfiber 27.5 L = 19" XL = 21"
>
> Blir small/16" 29 för liten för 173cm
> cyklist/80cm grenmått (utan skor) rent generellt?

17000 på nätet...
http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar...7_1_Style?sizeGuideLink=/white-storlekstabell

Så jo, propsa på de priset eftersom det står så på nätet

Ringde och frågade om jag kunde komma förbi med kvitton för senaste månaden och hänvisa till prisgarantin och det gick alldeles utmärkt! Så imorn blir det ännu en tur till XXL, denna gången FÅR jag pengar istället!

Riktigt hyvens av dem tycker jag.

De har inte rätt storlek inne på kolfiberkillen för mig men 29 Pro hade ganska många skavanker så jag ska bjuda 5000:- så får vi se.

I Täby-butiken så säljer de Sidi Wire skor för 1500 kr (nedsatt till 2000 kr och 25% på det). Riktigt, riktigt fina premium-skor till ett helt galet pris. Skorna fanns inte på XXL i somras när jag var där och tittade utan måste ha kommit in under de senaste veckorna.

Felde skrev:
> Petrus - 25% gäller bara idag och imorgon. Ej
> på lördag.

Jag insåg det alldeles nyss....skit också...

Var inne i Uppsala idag, ingen Focus Raven 5 kvar=( White 29 Pro fanns i S och XL, men inte Large (ifall det nu hade varit rimligt avstånd för alfons)

T.R.S: Vad hade den för skavanker? Just det exemplaret eller anser du att 29 Pro har skavanker?

Slog till på en Garmin Edge 510, kändes lite som nu eller aldrig. Ska kila över och ekipera mig för vinterpendling imorgon (tights & tröja).

har en cykel som köptes där för cirka 37 dagar sedan. Den är princip i nyskick.

Tror ni det är värt ett försök att gå dit och peaka på möjligheten att göra en retur (365 dagars returrätt) fast det vore smidigare för dom om jag slapp göra en retur sen köpa samma igen för ett rabatterat pris.

Vad säger ni? värt ett försök?

LilleNo skrev:
> Slog till på en Garmin Edge 510, kändes lite som
> nu eller aldrig. Ska kila över och ekipera mig
> för vinterpendling imorgon (tights & tröja).

Fick du rabatt på GPS:en? Jag provade i somras men det var bara en extra sensor jag fick rabatt på.

Hittade ett par Suomi tyres dubbdäck 26x2,1 vikbara i Bromma för 300(ord 698) och sedan 25% på det. Blir perfekt till brodern i Lycksele. :) Köpte även ett par Maxxis cross något 26x2,1 för 200 -25%. Blir bra på barnvagnsdragaren.

Ja jag fick rabatt, det var ju varken en GPS eller Pulsmätare i *cykeldatorn* (det var ju både och) ;-)

Jag var också i Bromma (eftermiddags), vi gick väl förbi varann, sprang iofs mest runt & jagade Ruben som hittade en trehjuling.

(det blev alu-Rosen, orkade inte böka med skärmar)

Lurifax skrev:
> Var inne i Uppsala idag, ingen Focus Raven 5
> kvar=( White 29 Pro fanns i S och XL, men inte
> Large (ifall det nu hade varit rimligt avstånd
> för alfons)
>
> T.R.S: Vad hade den för skavanker? Just det
> exemplaret eller anser du att 29 Pro har
> skavanker?

Ett den var provcyklad utomhus vilket de i.o.f.s. inte hymlade med utan det såg nog vem som helst =0) Däcken var med andra ord skitiga över hela ytan, inte leriga med lätt brunaktiga = det hade förmodligen regnat sist den var ute. Ok men då ska vi se hur den ser ut egentligen då den i övrigt var ren i den bemärkelsen inget regnstänk eller så, bromsar och växlar såg oanvända ut (även om de naturligtvis varit i bruk):

Styret var ej centrerat i styrstammen utan stack ut mer på höger sida vilket i sig förmodligen beror på en stressad leveransmek. Det fanns dock märken på vänstra kortsidan av styret/pluggen = Prutmån, cykeln har ju varit omkull. Märken på sadelstolpen finnes och då har de ju inte använt vaselin...

Ovanpå de silverlackade reglagen var de mindre men ändå tydliga skrapmärken genom färgen så att den svarta plasten blottades = Prutmån, någon har ju voltat med cykeln..minst.

Framgaffeln/dämpen/RS hade en 2cm kort repa nedtill på ena röret samt diverse fläckar och märken som var/kunde vara alltifrån fettfläckar från en smutsig mek till klisterester och lättare lackskada = Prutmån, den har naturligtvis varit involverad i en smash and grab-kupp och är troligtvis även efterlyst.

Pedaler hade såklart varit monterade vilket syntes tydligt, jämförde även med XL-killen bredvid som var helt oanvänd/ny = Prutmån, kan dom inte uppvisa en momentnyckel kapabel att hantera öppen nyckel så har de naturligtvis sträckt gängorna o jävel.

Det hela slutade med att jag frågade kort o gott om de kunde göra ett bra pris på en democykel (utsatt som ny). Hade sett till att få fatt på den uppenbart mest betrodda på golvet och fick till svar att han själv inte kunde trolla med tanke på alla rabbater som redan var in/avräknade. Men men god service visade det sig så han ställde undan cykeln åt mig med namn/nummer och skulle ta det med sin säljchef imorgon för att sedan ringa upp och meddela mig. Förklara att jag inte var intresserad av att deala utan det här blir en "slit o släng"-cykel för mig och att budet jag gav är det jag är beredd att betala.

Funkar det så funkar det =0)

LilleNo skrev:
> Ja jag fick rabatt, det var ju varken en GPS eller
> Pulsmätare i *cykeldatorn* (det var ju både och)
> ;-)
>
> Jag var också i Bromma (eftermiddags), vi gick
> väl förbi varann, sprang iofs mest runt & jagade
> Ruben som hittade en trehjuling.
>
> (det blev alu-Rosen, orkade inte böka med
> skärmar)

Bra jobbat! :)

Jag var där just efter 14. Jag sprang runt med två hockeyklubbor för barn... Kanske sådan du skall ha när du jagar Ruben? ;)

(Rosen var väl en bra kompromiss. Det är en pendlare du skall ha den till! :) )

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp