(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

AX3L sa:
KarlHelmer sa:
Kupa sa:
KarlHelmer sa:
Köpte en GoPro Hero 5 black för 2993:- med vänners vänner 25% rabatt idag på xxl

Trodde inte det gällde elektronik, om nu inte kameror klassas som något annat...

Står sportelektronik det skulle jag inte klass en kamera som de säljer tillbehör till för att kunna fästa på sin hund

Inte ens om man använder den till agility?

Allt där djur gör jobbet ser jag som hobbies och inte sport

800px-Dogsled_racing_Alaska.jpg

"Cyklar eller andra tunga varor såsom viktskivor leveraras endast med hemleverans."

Men en kanot som väger 46 kg kan _endast_ skickas som Pickup @ store...? För 499 kr?

"Vilka varor kan beställas som uthämtning på butiken ?

"Hela sortimentet med undantag på vapen, ammunition, cyklar och andra stora och tunga produkter (som motionscyklar) kan beställas och levereras till varuhus."

Jag ser inte riktigt logiken i det här...

desmo sa:
Jag är lite less på XXLs prisstrategier.
Vi funderar på ett tält. Just nu kostar det 4899:- innan rabatten, 3674:- med 25%,
Jag tyckte ordinariepriset lät dyrt så jag gick in på prisjakt. 29/4 kostade det 3849:-. Den 3/5 höjdes priset till 4899:-.
Så rabatten är i själva verket 3849-2674=175kr.
175/3849=4,5%

Jag blir inte klok på deras jojo-priser. Idag var det Supersöndag och 3300kr. Så nu slog jag till. https://www.xxl.se/bergans-trollhet...m_medium=email&utm_campaign=Supersöndag+DR+30

desmo sa:
desmo sa:
Jag är lite less på XXLs prisstrategier.
Vi funderar på ett tält. Just nu kostar det 4899:- innan rabatten, 3674:- med 25%,
Jag tyckte ordinariepriset lät dyrt så jag gick in på prisjakt. 29/4 kostade det 3849:-. Den 3/5 höjdes priset till 4899:-.
Jag blir inte klok på deras jojo-priser. Idag var det Supersöndag och 3300kr.

Samma strategi som elgigmedianetonmarktanten. Det kostar ungefär detsamma när man än köper - om man bara undviker några få dagar - och det som skiljer är hur priset presenteras.

Väntat lite på nån schysst rea då jag tänkt slå till på en Tacx Flux.. Synd bara att dom rensat hela trainer-kategorin nu när de kör tre-för-två :-/

Behövde lite tillbehör inför cykelvasan och såg att de körde 3 för 2 just nu så tänkte slå till. Hade kollat på några bar-ends som kostade 150kr ord pris i söndags (dvs inga rabatter eller annonserad vara), men just nu har priset gått upp till 200kr. Återkommer med morgondagens pris.

Senast ändrad:
discomike sa:
Behövde lite tillbehör inför cykelvasan och såg att de körde 3 för 2 just nu så tänkte slå till. Hade kollat på några bar-ends som kostade 150kr ord pris i söndags (dvs inga rabatter eller annonserad vara), men just nu har priset gått upp till 200kr. Återkommer med morgondagens pris.

Högst oväntat...

Bara som exempel så blev Castellijackan 300kr dyrare, lite sådär lagom innan 2 för 3

Skarmavbild2017-08-02kl.21.47.59.png

Man måste inse att XXL aldrig är så billiga som de gör gällande. Inte ens när de har 20% rabatt.

Senast ändrad:
Lars.E sa:
Jeppe_E sa:
Man måste inse att XXL aldrig är så billiga som de gör gällande. Inte ens när de har 20% rabatt.

Vilka är billigare?

Om du tittar på exemplet ovan, så blev varan 42% dyrare innan kampanjen. Så innan kampanjen kunde du köpa 3st för 2100kr. Nu får du ge 2000kr istället. OJ vad billigt..... Det är ju 33kr per jacka.....

Fick medd på telen om craft cykelbyxa kostade 600 nu och normalt 999 i butiken och åker dit med sambon som gillar dom damspecifika, ingen lapp om att dom äe nedsatta så tar ett par och går och frågar om dom kostar 600 eller 900 och när hon kollar i kassan så vill dom ha 400!!!

fredrik168 sa:
Fick medd på telen om craft cykelbyxa kostade 600 nu och normalt 999 i butiken och åker dit med sambon som gillar dom damspecifika, ingen lapp om att dom äe nedsatta så tar ett par och går och frågar om dom kostar 600 eller 900 och när hon kollar i kassan så vill dom ha 400!!!
Dom har nog inte hunnit sänka priset i butiken ännu utan det är kvar på ordinarie pris :-)

emmer sa:
fredrik168 sa:
Dom har nog inte hunnit sänka priset i butiken ännu utan det är kvar på ordinarie pris :-)

Dom ändrar inte priset under tillfälliga kampanjer sa hon men konstigt att det var billigare i butik än på erbjudande på nätet.

fredrik168 sa:
emmer sa:
fredrik168 sa:

Dom ändrar inte priset under tillfälliga kampanjer sa hon men konstigt att det var billigare i butik än på erbjudande på nätet.

Det är ju betydligt enklare att prisjustera på nätet än i butik. Det är ju därför som 2 för 3 bara gäller på siten och inte i butikerna. Tänk vilket jobb att springa runt och märka upp alla varorna med 30-40% påslag ;)

Zåsna sa:
Gäller xxl:s prisgaranti mot deras egna eventuella​ prissänkningar, tex vid vänners vänner?
Generellt gör dem det, vänners vänner vet jag dock inte. Men det är väl isf bara att köpa en ny vid vänners vänner och lämna tillbaka med gamla kvittot.

N_sandstrom sa:
Någon som sett om dom plockat fram sina cykellampor för mörkersässongen än?

Enklaste är väl att gå in i en butik, för att beställa på internet finns det ju.
Min lokala butik tog nog aldrig bort dom.

Köpte Gore road overshoes idag för 299. Hoppas dom passar :)

Mjo, men butiken ligger inte direkt på vägen där jag brukar röra mig :p

Har ett batteriback (magicshine) att hinna reklamera innan garantin går ut, men här är dom säsongsvaror och plockades bort i våras.

Blev nyfiken på om kampanjen omfattade GoPro men enligt xxl.se "Den här varan går inte att kombinera med rabatten. Du kan fortfarande köpa varan till marknadens lägsta pris!"

Andra halvan av meddelandet förstår jag inte eftersom deras listpris är 500kr högre än konkurrenternas ;D

Tacx trainerdäck omfattas inte heller. Men jag vet inte vad det klassar in i för undantagen kategori... Har man blockat hela varumärket Tacx för att de har smarta trainers etc (dvs elektronik)?

JLindh sa:
Blev nyfiken på om kampanjen omfattade GoPro men enligt xxl.se "Den här varan går inte att kombinera med rabatten. Du kan fortfarande köpa varan till marknadens lägsta pris!"

Andra halvan av meddelandet förstår jag inte eftersom deras listpris är 500kr högre än konkurrenternas ;D

Då ska jag hjälpa dig att förstå.
Som vanligt är listpris inte avgörande för hur mycket du måste betala.
Vill du köpa varan på XXL så går du dit och köper den till marknadens lägsta pris.
Det räcker att du kan visa vad som är marknadens lägsta pris så får du köpa den för det.
XXL har en fungerande prisgaranti.

Fan, nu köpte jag en white ändå... gillar inte märket... gillar inte alls årets färg. Men 7999 för det man ändå får är ganska bra. Hoppas jag kan bygga om den till en bra vinterpendlare..

Tommy N sa:
Fan, nu köpte jag en white ändå... gillar inte märket... gillar inte alls årets färg. Men 7999 för det man ändå får är ganska bra. Hoppas jag kan bygga om den till en bra vinterpendlare..

Vad menar du att du behöver göra för att de ska bli en bra vinterpendlare? andra däck? Nåt mer?

ooms sa:
Tacx trainerdäck omfattas inte heller. Men jag vet inte vad det klassar in i för undantagen kategori... Har man blockat hela varumärket Tacx för att de har smarta trainers etc (dvs elektronik)?

Jag fick köpa Tacx trainermatta till rabatterat pris, i Luleå. De är m.a.o inte helt konsekventa.

Var in på XXL och skulle köpa skotork, frågade fyra pers innan jag till slut hittade någon som visste vad jag frågade om. Han sade att den låg högst upp på lagret och kommer komma i butiken om några veckor. Typiskt, jag som kollade webben och den skulle finnas i lager. Vilket den ju iofs gjorde :) jaja, beställde den hemma nu och kommer få den hemkörd gratis. Skulle gjort så från början bara. Om jag inte visste att jag skulle ut på en blöt MTB-tur ikväll. Men skitsamma. Den kommer kanske till helgen då! Blir ju finfint det. Börjar bli blötsäsong nu :)

(förresten, rabattkoden Nykund10 fungerade inte för mig heller)

Senast ändrad:
Piskfinne sa:
Tommy N sa:

Vad menar du att du behöver göra för att de ska bli en bra vinterpendlare? andra däck? Nåt mer?

Ja precis. Vinterdäck, skärmar, byta till singelklinga fram... Bygga va kanske lite överdrivet men modda för minimalt med underhåll och säker och ogrisig i trafiken och halkan

Tillbaka
Topp