(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

> McAn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Öppningserbjudanden Linköping:

Blir lite full i skratt - även Linköping skyltar med en LVG-Focus "rek pris 24999;- nedsatt till 9999;-".

Lika bra att ladda upp med chips...

McAn skrev:
-------------------------------------------------------
> Spoiler: XXL säljer Magicshine MJ 816 för 599:-
> i alla deras varuhus inklusive på nätet från
> och med i morgon: http://kundblad.xxl.se/live/
>
> Beställde två på nätet nyss för 1199:-/st.
> Åker till min XXL-butik efter jobbet i morgon
> och
> ser om de har, i sådana fall köper jag två där
> och avbeställer de jag beställde nyss :)

Citerar mig själv från MS-kopia-tråden.

Länken i reklambladet verkar ej funka, men går man inte på xxl.se och letar fram MJ 816 så finns den där för 1199:-/st. Eftersom de har 30 dagar prisgaranti så står jag ut med att lägga ut pengarna för att sedan få tillbaka de. Det enda som är tråkigt är fraktkostnaden samt fakturaavgiften, undvek att betala med kort pga tiden att sätta tillbaka pengarna om man avbeställer.

Jaha då var en MS 816 beställd. Ska bli intressant att testa. Kom dock på att jag vill komplettera min order men det går ju fasen inte få kontakt med webshopen annat än nån socialboard... Någon som har tips på hur man kan få tag i dom?

JLarsson skrev:
> Har 816 samma batteri som 808/880?

De (808/880) har väl inte samma kontakt. Jag skulle tro att 816 har samma som 808 (och 872, XXL:s MS-kopia mfl) och att 880 har en egen variant. Själva batteriet (spänning och kapacitet) är också biffigare till 880 eftersom det är uppbyggt av 6 celler istf 4 (som är standardbatteriet för de andra även om det förekommer paket med kraftigare batteri på ebay etc)

/Johan

Globalistic skrev:
> tightsen går inte att hitta :/

Jag försökte beställda dessa i morse, men det gick inte.
Nu går det däremot.

Det blev ett par 2xu-tights, ett stycke 816-lampa och en den där "rookie"-pumpen..

Slog till på en Focus Lost Lagoon 3.0 till dottern, hade egentligen tittat ut den vita Meridan men den var slut i storlek S. Focusen blev faktiskt ett bättre köp i slutändan (tillbehör & lite prut).

Lillskeden skrev:
> jag kommer köra två 816 på styret och en 808
> på hjälmen.

Haha omg!

Det är enbart i reklamens underbara värld som MJ-808 är på 900 lm och MJ-816 på 1400 lm.
Mätningar på MJ-808 visar den i verkligheten lämnar c:a 550 lm OTF (Out The Front)
MJ-816 är svagare, ffa pga lägre ström i P7 LEDen (LEDen i det stora lamphuset),
men i skogen borde dess korta, och breda, ljusbild funka bra som styrlampa,
särskilt kombinerad med en lämplig hjälmlampa.

/Håkan

Senast ändrad:
Blev lite för mycket i dag...

2st MJ 816
AGU vinterbib
Craft armvärmare
Nike löpardojor
Strumpor...
Limar 575
Abus ketaro
Trelock B4u

SywFx.jpg

Är det någon som lämnat in sin cykel till XXL? för typ växeljustering. Är det något som brukar göras under dagen? arbetar de under helgerna? hur många dagar har den vart borta?

dobi skrev:
> Är det någon som lämnat in sin cykel till XXL?
> för typ växeljustering. Är det något som
> brukar göras under dagen? arbetar de under
> helgerna? hur många dagar har den vart borta?

När jag lämnade in min för vajerbyte & en ordentlig växeljustering någon timme innan stängningsdags, var den klar dagen efter klockan 11 (besked på SMS). Annars har jag fått justering utförd medans jag väntar när det varit hyffsat lugnt i butiken (XXL Arninge).

Om det var någon som fick tag på ett par 2XU Thermal Tight herr i storlek M, och av någon anledning inte vill ha dom så hör av dig..! :)

HåkanC skrev:
> Det är enbart i reklamens underbara värld som
> MJ-808 är på 900 lm och MJ-816 på 1400 lm.
> Mätningar på MJ-808 visar den i verkligheten
> lämnar c:a 550 lm OTF (Out The Front)
> MJ-816 är svagare, ffa pga lägre ström i P7
> LEDen (LEDen i det stora lamphuset),
> men i skogen borde dess korta, och breda, ljusbild
> funka bra som styrlampa,
> särskilt kombinerad med en lämplig hjälmlampa.
>
>
> /Håkan

jag körde hela förra vintern med en Mj808 på huvudet, det fungerade hur bra som helst. det räcker gott och väl. Nu har jag beställt en Mj808 till att ha på cykeln bara för att jag kan, men jag tror inte att det behövs.

va i bromma idag och köpte hockeyklubbor.
och när jag går förbi cyklarna står 15st carbonfokus 29er me xt-växlar och en stor skylt 5999kr
jag får hybris och hinner tänka ska jag ta 2 eller 3 st ?
IMAG0925.jpg

tyvärr var det felskylltat dom ville ha 18000kr

Jag var förbi i Linköping igår och skaffade ett höstcyklarkit till min första höstsessång,trängdes lite med en arg gubbe som lämnat in frugans nya hoj en andra gång för att den inte växlade upp på storklingan....

Kanske ingen mekvana än? Kanske stressigt allt är nytt o massor att plocka upp?

Tightsen var slutsålda redan första dagen och fanns ej i webbutiken. "Vi får inte in fler innan det erbjudandet inte gäller längre" sa de i butiken...
Liknar elgigantens och mediamarkts taktik: några få lockvaror för att få folk till butiken.

Stör någon annan än jag sig på att texterna i bladet och på de flesta skyltarna i butiken är på någon sorts rotvälsk "svorska"? Kan det vara så att ingen på XXL bryr sig om hur deras trycksaker ser ut?

Globalistic skrev:
> Några av varorna i bilagan är redan slutsålda i
> nätbutiken...
>
> Attans!
>
> :)

Du var nog för snabb, ta en titt igen så skall du se att det finns.

Hemsidan uppdateras kanske samtidigt som de fysiska butikerna öppnar, därför
priserna eller länkarna ej fungerade så tidigt på morgonen trots att erbjudandena
gäller fr.o.m i dag.

Jag köpte 2 par Castelli Ergo Tre BIB cykelbyxa för 349 kr/st på XXL i Bromma i torsdags. Det fanns ganska många exemplar i storlek XL och uppåt, och Castelli är ganska små i storlekarna (italienska cykelkläder...).
Skrmklipp3.JPG

Dessutom köpte jag ett par av nedanstående (hittar dem inte i webbutiken). Det fanns en hel del i storlek L och uppåt (skulle tippa att M i Craft ligger ngnstans mellan L och XL i Castelli...).
Skrmklipp.JPG

Tillbaka
Topp