(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

abeee skrev:
-------------------------------------------------------
> Ride 90 Sora, landsvägscykel
> 4 999:- (Rek. 8 999:-)
> http://www.xxl.se/cykel/cyklar/landsvag/merida-rid
> e-90-sora-landsvagscykel/p/1097700_1_style
>
> Prisvärt?

Skapligt. Den är dock utrustad med ganska lite Sora. Nya Sora är väl 9-delad och den här kör 8-delat.

För att vara i butik skulle jag säga att den är ok men för samma pengar går det att hitta helt Sorautrustade cyklar på nätet. Men om den passar och du tycker att den är snygg så är den säkert ett OK köp.

Inget tips om någon produkt. Måste dock ge en stor eloge till deras service. Behövde hjälp med en sak till mitt Kina bygge som jag inte hade verktyg till.
Alla cykelbutiker i Linköping ville ha ca 500 kr för detta lilla jobb.
Var förbi XXL i Linköping och frågade. Dom sa, ta in cykeln så ordnar vi det. 10 minuter senare var allt klart och dom sa bara att vi bjuder på det, kom förbi om du behöver mer hjälp.
Det är service.

Passerade XXL:s nyöppnade varuhus på Hamngatan (centrala Stockholm) vid 9-tiden, var lite sugen på att klämma på deras DBS Intruder T3 (29er) - 70 st skulle de ha för 1999:-. Kön in till butiken var dock så sjukt lång att jag gav upp direkt. De hade förberett med staket så att kön gick fram och tillbaka i 3-4 led.

Det fanns inte så nånga vra lockvaror som va unikt för Hamngatan. Större delen av lockvarorna kunde man även köpa i detas vanliga butiker. Varför trängas :)

Kanske om man vill köpa Kayano till eBay pris eller Nike Skorna då kanske?

Någon fick klarhet i Meridan med PREMIUM rabatt?

JLarsson skrev:
> Haha, kön gick i tredubbla led på hamngatan sen
> vek den in på västra trädgårdsgatan när jag
> gick förbi för en halvtimme sen. Sjukt.

Gick du förbi kön, det är PREMIUM!

Var precis där! Blev craft-bibsen som det var deal på, fanns en del större storlekar (de var lite svåra att hitta, precis vid rulltrappan ner) plus löparskor och ett par shorts. Fanns en hel del ridleyhojar och massa merida 29er och andra. Så lång tid tog det inte, var väl där en timme typ!

Gick förbi utanför precis nu. Lång kö och som det verkade inte speciellt trångt innanför. Personalen pratade mer med varandra än med kunder. De vill alltså verka intressantare än de är ala krogkö.

thomalin skrev:
> Gick förbi utanför precis nu. Lång kö och som
> det verkade inte speciellt trångt innanför.
> Personalen pratade mer med varandra än med
> kunder. De vill alltså verka intressantare än de
> är ala krogkö.

Till deras försvar så var det riktigt tjockt på ovanvåningen där de flesta varorna finns...men klart att de vill köra krogkömodellen!

JLarsson skrev:
> Viktigt med biffar iklädda solbrillor och
> öronsnäcka som dirigerar köerna.

FETT!

Fortfarande fullt med folk?

Jag menar, om de kör krogmodellen med staket och biffvakter m m så borde de ju ha
öppet till 03.00 eller 05.00.

Eller?

/Fedde

fedde skrev:
> Fortfarande fullt med folk?
>
> Jag menar, om de kör krogmodellen med staket och
> biffvakter m m så borde de ju ha
> öppet till 03.00 eller 05.00.
>
> Eller?
>
>
> /Fedde

De körde inte krogmodellen. Kön in var befogad för det var på övevåningen trängseln var.

Janek skrev:
> Passerade XXL:s nyöppnade varuhus på Hamngatan (centrala Stockholm) vid 9-tiden, var lite sugen
> på att klämma på deras DBS Intruder T3 (29er) - 70 st skulle de ha för 1999:-. Kön in till
> butiken var dock så sjukt lång att jag gav upp direkt. De hade förberett med staket så att kön
> gick fram och tillbaka i 3-4 led.

Sjukt fenomen det där. Undrar hur många som köper grejer de egentligen inte behöver bara för att det är "billigt"?

Akoa skrev:
> Någon som klämt på vaudes regnställ för
> 599:-?

jaaa, det var det jag frågade om tidigare i tråden. Är med nyfiken på om det är nått att ha ?
Kan köpa online men helt utan storleksangivelser på hemsidan....hur skall man då veta vilken storlek ?

Luke skrev:
> Craft-bibsen för 599 fanns kvar i mängder på
> Hamngatan.
>
>
> Men enbart i storlekarna XL-XXL.. :-(

Kanske skall kika in ändå...

Hur är craft i storlekarna?

HåkanC skrev:
> Felde skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur är craft i storlekarna?
>
> De är små.
>
>
> /Håkan

Det håller inte jag med om. Jag tycker Craft är normal svensk storlek. En Craft i stl L är tex lika stor som en Castelli i XL.
Jag är 192 och ca 83 kg och kör med L i det mesta med Craft. För kortärmade tröjor som jag gärna har lite tight tar jag M.

Globalistic skrev:
> Nu har Kör man 30% på zipp firecrest eller vad
> hjulen heter....

Det var väl bara framhjulet?

Fliken skrev:
> Nu är väl i o f s Castelli ekända för att vara
> extremt tighta.

Det är skillnad mellan olika modeller inom samma märke: http://www.classiccycling.com/perfect-fit-guide-ezp-12.html

De Castellikläder jag har provat på XXL har varit sjukt stora. Medium som jag provade sist måste ha varit "sport fit" eftersom den satt som en XL i "race fit".

Jag har full förståelse för att XXL väljer att köpa in cykelkläder som sitter lite lösare eftersom stora delar av deras målgrupper inte är vana vid/gillar allt för tighta kläder. Sen tror jag ocvkså att kunderna är mer nöjda om de hittar kläder i storlekarna L eller XL som sitter "bra" än XL eller XXL.

Jag gillar inte xxl. De gör ju stora hål i plånboken ju. Går man in där så blir man som
ett barn på julafton. köplustan slår till. Nä fy för xxl ;-)

Drosa skrev:
> Jag gillar inte xxl. De gör ju stora hål i
> plånboken ju. Går man in där så blir man som
> ett barn på julafton. köplustan slår till. Nä
> fy för xxl ;-)

Håller med till 102%
Var där igår, o nu saknas det dryga 12k i plåntan ;)

Mats65 skrev:
> Det håller inte jag med om. Jag tycker Craft är
> normal svensk storlek.

Slarvigt formulerat av mig,
de Craft-cykelbyxor som XXL såled för 600SEK förra vecka (500:- denna) är mindre i strl jmf med de andra Craft-cykelbyxor som jag har.
Det är dessutom avsett eftersom de enl tagsen(är det ett ord?) skall vara ngn variant på kompressionsplagg.

OK?

/Håkan

Tillbaka
Topp