Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller så blev det bara att den gamla "M" blev en "S" och så vidare. Jag har haft två medium och en large. Large (senaste modellen) är nog mer som en 54-55. Liten iaf.Geometrin har ändrats över åren. Många klagade på att den tidigare var för lång. 2022 års modell var bra. 2024 års modell ska ha ungefär samma stack och reach, men top tube ska vara en cm kortare och även headtube ska vara kortare enl en recension på XXLs hemsida. Även sämre hjul på 2024 års modell. Recensionen är skriven av en happyit, minns ej vem.
Vad är det som är inkorrekt med geon på nätet?men varför killgissa utifrån gamla recensioner, det finns inte ens en korrekt geo på nätet.
Vad är det som är inkorrekt med geon på nätet?
Geometry Geeks White GX
Whitebikes GX Lite 20
Whitebikes GX Pro 20
2022 hittar jag ingen geo för. White GX Lite 2023 M/51cm har Top Tube (effective) på 558mm. Inte långt ifrån dina uppmätta 55 cm. Lite fel vinkel vid din mätning kanske skapade ett litet mätfel?Se mitt svar ovan. Då är måtten fel för åtminstone en av varianterna. Top tube effective får jag till 55 cm för strl M för 2022 års modell.
Samma artikelnummer (och därmed URL) som tidigare. Så det är nog bara namnbyte.Om den leveransen är 2024 eller 2025 års modell (de kan ju faktiskt vara identiska) är svårt att veta.
Dom har sagt att dom ej tar in Ridley igen i år, fokus mer på deras egna WhiteNoterade i en annan tråd att någon hade fått info att ny cyklar är på väg in. Ovanligt sent. Jag hade börjat fundera på om de inte fick köpa något i samband med att de behövde ta in kapital. Å andra sidan borde cykeldelen stå för mycket av omsättningen under vår och sommar, så de hade nog varit svårt utan cyklar.
Nyfiken på vad de tar in i år. Ridley misstänker jag. GT? Något annat? Skulle gärna se en något mer komfortbetonad mid/highend racer än vad Ridley erbjuder.
Dom har sagt att dom ej tar in Ridley igen i år, fokus mer på deras egna White
Hög tid att lösa in bonuscheckarna, om man har några.![]()
Konkurs i XXL närmar sig: ”Kassan är tom”
Sportkedjan XXL har stoppat betalningar till leverantörer, rapporterar norska medier.omni.se
Frasers group är väl storägare nu?Snart är väl XXL en del av WeSports då. Eller kommer Petter Stordalen rycka in?
Ja sedan i vintras. Att de nu som nya och kapitalstarka ägare nu ställer in betalningarna är jäkligt underligt.Frasers group är väl storägare nu?
Siktar de inte på rekonstruktion och avskrivna skulder då?Ja sedan i vintras. Att de nu som nya och kapitalstarka ägare nu ställer in betalningarna är jäkligt underligt.
Jo, jag misstänker det men det är bra fult att köra så. Vad ska deras leverantörer och hyresvärdar tänka om dem då?Siktar de inte på rekonstruktion och avskrivna skulder då?
Sånt ger väl riskkapitalbolag fullkomligt fan i. De tar över ett varumärke, det är allt.Jo, jag misstänker det men det är bra fult att köra så. Vad ska deras leverantörer och hyresvärdar tänka om dem då?
Hyresvärdarna får nog tyvärr tugga i sig detta. Finns få som vill ta över så pass stora lokaler i dagens läge med kort varsel. Man hoppas nog hellre på att det blir ordning på finanserna hos XXL än att säga upp och riskera att stå utan intäkter där ett bra tag framöver.Jo, jag misstänker det men det är bra fult att köra så. Vad ska deras leverantörer och hyresvärdar tänka om dem då?
Det var ju ren bonnatur, att råka ha ett på tok för stort outdoorlager som av en slump räddade dem istället för att driva dem i graven.De var väl minuter från kk när pesten slog till. Man tycker de kunde förvaltat den chansen bättre
Tycker du tänekr helt knasigt. Om XXL nu mot förmodan "konkar" så kommer dom troligen inte att sälja ut cyklarna i butiken, utan via en konkursförvaltare. Har du tid att vänta så kan den ju både gå upp och ner i pris det vet man aldrig med XXL. Kolla på den med hydrauliska skivbromsar. Mycket fin cykel för pengen (den gröna).Jag har tänkt köpa White GX lite ett litet tag. Jag behöver ingen gravel men villhöver en till sidan av min MTB för roligare pendling. Ska man slå till nu innan XXL konkar eller vänta någon form av utförsäljning?
Denna har nyligen uppmärksammats för mig, om man vill ha singelklinga istället för typ samma pris som White-graveln:Tycker du tänekr helt knasigt. Om XXL nu mot förmodan "konkar" så kommer dom troligen inte att sälja ut cyklarna i butiken, utan via en konkursförvaltare. Har du tid att vänta så kan den ju både gå upp och ner i pris det vet man aldrig med XXL. Kolla på den med hydrauliska skivbromsar. Mycket fin cykel för pengen (den gröna).
Ifrån tysken är Cube billigare. I Sverige dyrare.Denna har nyligen uppmärksammats för mig, om man vill ha singelklinga istället för typ samma pris som White-graveln:
XXL har 365 dagars öppet köp. Om modellen nedsätts till ett ännu lägre pris och ditt exemplar fortfarande är oanvänt går det ju att köpa ett nytt exemplar och lämna tillbaka det köpt under nuvarande kampanj.Jag har tänkt köpa White GX lite ett litet tag. Jag behöver ingen gravel men villhöver en till sidan av min MTB för roligare pendling. Ska man slå till nu innan XXL konkar eller vänta någon form av utförsäljning?
Och under pesten fick man skjuta upp skatt. XXL ligger topp tre på största skatteskulder sen den perioden.De var väl minuter från kk när pesten slog till. Man tycker de kunde förvaltat den chansen bättre
finansnytt.se
Håller med, det var länge sen jag ens sneglade åt Stadium eller Intersport vad gäller sportprylar.Om det skulle bli så illa som konkurs så är det jäkligt tråkigt. Oavsett vad man tycker om service så är XXL för mig en av få sportaffärer där det faktiskt finns en del prylar att köpa jämfört med många andra som mer liknar H&M. De har dessutom ett bra utbud online med snabba leveranser och enkelt att byta i butik...
Ja samma här - de har en hel del reservdelar i lager som man inte hittar hos cykelmojen vanligtvis. Så ja XXL är mitt GoTo-ställe när det gäller akutinköp.Om det skulle bli så illa som konkurs så är det jäkligt tråkigt. Oavsett vad man tycker om service så är XXL för mig en av få sportaffärer där det faktiskt finns en del prylar att köpa jämfört med många andra som mer liknar H&M. De har dessutom ett bra utbud online med snabba leveranser och enkelt att byta i butik...
De flesta affärer säljer mest byxor med 3 ränder och annat skräp som inte har mycket med sport att göra.Håller med, det var länge sen jag ens sneglade åt Stadium eller Intersport vad gäller sportprylar.
Det vet jag, men det pratades om konkurs osv. Då är det ju klokt att lösa in bonuscheckarna så snart man kan.Inte för att en avnotering påverkar bonuscheckarna på något vis. XXL har varit påväg mot avnotering och att bli utköpta från börsen nu i över ett år, har bara tagit lite tid för nya ägarna att få in aktierna. Får se hur XXL förändras framöver.
Det vet jag, men det pratades om konkurs osv. Då är det ju klokt att lösa in bonuscheckarna så snart man kan.
Aha, men det är väl en jättekoncern, då borde väl chansen finnas att de håller xxl sport i liv?Tror inte Fraser group som köpt ut bolaget nu och lagt någon miljard det senaste året har tänkt konka det, känns som lite dålig business. Fraser har fått kriga lite med Altror för att få ta över bolaget men nu har man fått göra det och gör en hel del kapitaltillskott.