(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

Exakt, det jag ville förmedla. Att lägga några hundra miljoner på att ta ett stort steg in på den nordiska marknaden är ingenting för den koncernen. Man har köpt in sig, röstat emot vissa förslag och svultit ut övriga ägare som inte har lika mycket muskler för att nu ta över företaget helt.

Sambon köpte en klocka när dom hade sin superdeal för en månad sen ”få 50 procent tillbaka att handla för om 30 dagar.

Skulle kommit idag får se om det trillar in ett presentkort på 1600kr eller om dom ramlar omkull och jag blir utan nya löpardojjor 😁

Fast de tillverkar inget av wiggles grejor?
De sålde däremot väldigt bra lågpriscyklar som de inte ville skeppa hit. Calibre. Dock inte i klass med vitus.

Edit. Tyvärr har de slutat med calibre. Vi får se hur det går med White

Jag rekommenderar mycket starkt att inte anlita XXLs verkstad i Barkarby.

Vi hade kommit överens om ett pris för en vara. När jag kommer dit vill de ha sju(!) gånger som mycket som överenskommet. Det sänktes sen till fem(!) gånger det överenskomna. Det var helt uppenbart att jag hade handlat där tidigare, så att jag är/var stamkund spelade ingen roll. Jag åkte därifrån i rosenrasande.

Det räcker med att det finns en bland personalen som fullständigt pissar allt vad kundservice heter. Det är bäddat för framtida strul för kunderna.

10 m från rulle. Då är 15 kr per meter inte orimligt. Särskilt inte när man kan köpa 50 m för under 700 kr i Sverige och för drygt 500 i Tyskland. Jag skulle alltså betala 1000 kr för 10 m.

Det som gör mig så förbannad är deras attityd - vi vet att vi har gjort fel, men det skiter vi i.

Sista ordet är inte sagt i den här frågan.

10 m från rulle. Då är 15 kr per meter inte orimligt. Särskilt inte när man kan köpa 50 m för under 700 kr i Sverige och för drygt 500 i Tyskland. Jag skulle alltså betala 1000 kr för 10 m.

Det som gör mig så förbannad är deras attityd - vi vet att vi har gjort fel, men det skiter vi i.

Sista ordet är inte sagt i den här frågan.
15kr metern för vajerhölje är ett fantastiskt bra pris.

Min lbs tar 100kr metern för hölje, och en cykel brukar vara 3 meter för dropper+växel

Jag kör visserligen storpack och beställde 50meter hölje+ett storpack vajrar jag delade med några vänner. Men då behöver man beställa och förvara.

Men tycker enda felet i frågan är att dom lovat dig 15kr/metern (som är ett orimligt pris enligt mig) och sen backat.

Min lbs tar 100kr metern för hölje, och en cykel brukar vara 3 meter för dropper+växel

Jag kör visserligen storpack och beställde 50meter hölje+ett storpack vajrar jag delade med några vänner. Men då behöver man beställa och förvara.

Men tycker enda felet i frågan är att dom lovat dig 15kr/metern (som är ett orimligt pris enligt mig) och sen backat.
Jag undrar om personen som tog beställningen blandade ihop vajer med hölje. Vajer kostar ju nästan inget.

Min lbs tar 100kr/vajern med.
Lite därför jag inte handlar där.

Men vill man ha bulk-priser kanske man får handla i bulk och inte glida in i en butik och köpa 1/5 av ett bulkpaket

Men denna priser är helt orimligt och verkar gjord för att tar så mycket pengar som mögligt från kunderna.

Min LBS verkar inte sälja per meter men har en paket för 280 kr med 3 meter hölje + två vajer + många pluppar. Antar att det är Shimano Nordics rekpris.

Men denna priser är helt orimligt och verkar gjord för att tar så mycket pengar som mögligt från kunderna.

Min LBS verkar inte sälja per meter men har en paket för 280 kr med 3 meter hölje + två vajer + många pluppar. Antar att det är Shimano Nordics rekpris.
IMG_3246.webp

Tittar man noga finns det ett samband

Jag köpte på löpmeter från en annan av deras verkstäder för några år sen. Fick då ett bra pris, men kommer inte ihåg exakt vad det landade på.

Självklart kan de inte lova ett pris och sen när jag kommer till butiken kräva sju gånger så mycket.

Jag undrar om personen som tog beställningen blandade ihop vajer med hölje. Vajer kostar ju nästan inget.

Nej. De har aldrig bestridit själva sakfrågan/händelseförloppet. Personen som tog emot beställningen arbetar i verkstaden. Om han inte skulle kunna skilja på vajer och hölje skulle de ha riktigt stora problem. Så var dock inte fallet.

Jag köpte på löpmeter från en annan av deras verkstäder för några år sen. Fick då ett bra pris, men kommer inte ihåg exakt vad det landade på.

Självklart kan de inte lova ett pris och sen när jag kommer till butiken kräva sju gånger så mycket.
Pratade du med han som utlovade priset?

Hade jag jobbat i verkstan och det kommer en random kund som säger att han blivit lovad 85% rabatt så skulle jag också vara rätt skeptisk

Pratade du med han som utlovade priset?

Hade jag jobbat i verkstan och det kommer en random kund som säger att han blivit lovad 85% rabatt så skulle jag också vara rätt skeptisk

Han som var på plats hade fått info av sin kollega. Som jag skrev i mitt inlägg ovanför ditt så har de inte bestridit själva händelseförloppet.

Är inte bara meterpris som XXL inte kan räkna ut.
Någon på reklamavdelningen lider av dyskalkyli.
Samma pris att köpa dyrare cykel på avbetalning som billigare cykel som dessutom är 1kr dyrare i annonsen än på hemsidan vid avbetalning.
I butiken kostade LTD 13999kr.

IMG_4688.webp

IMG_4689.webp

Är inte bara meterpris som XXL inte kan räkna ut.
Någon på reklamavdelningen lider av dyskalkyli.
Samma pris att köpa dyrare cykel på avbetalning som billigare cykel som dessutom är 1kr dyrare i annonsen än på hemsidan vid avbetalning.
I butiken kostade LTD 13999kr.

Visa bilaga 786899
Visa bilaga 786898
Fast prisexemplet de har i annonsen är ju om man LÅNAR 10 000kr, som exempel. det är samma exempel till båda cyklarna.

Ligger efter med betalningarna till webhotellet kanske?

Det är i så fall riktigt klantigt. Funkade tidigare ikväll.

Var i Barkarby strax innan stängningsdag. Inte alls någon domedagsstämning eller tomt på varor som någon beskrev tidigare av det lilla jag hann se. Däremot tomt i verkstaden, men de kanske fick gå med styrelsen och VD? Med tanke på hur åtminstone enskilda medarbetare i den agerar borde hen fundera på att byta bransch till något där service minded inte är ett krav... Säljaren jag pratade med var dock mycket trevlig och service minded.

Senast ändrad:
1756791065214.webp

Märkligt. Det har funkat för mig hela tiden. Det är kanske Internetkablarna närmast ryssland som spökar? Här på västkusten verkar det fungera fint! :cool:

Tillbaka
Topp