Lyftarklubb låter jättekul, det skulle jag gärna vilja testa om jag kände att jag hade tiden och motivationen (vilket jag inte riktigt känner att jag har).
Själv så har jag haft bihåleinflammation sedan tidigt i höstas (väntar på operation nu) + återkommande förkylningar och virusinfektioner med hög feber. Har inte cyklat sedan i oktober, har styrkeketränat lite i perioder.
Men jag tänkte försöka komma igång igen nu, både cyklingen och styrketräningen. Målet är att väga 80kg och vara minst lika stark som när jag vägde 90kg och vi hade tävling på jobbet i höstas. Försöker träna lite smartare också och lyfta med bättre teknik. Har börjat om från början med marklyften och sänkt vikten rejält för att lära mig lyfta rätt.
Idag var första gången sedan i höstas som jag testade köra lite tungt i marken, 5x2 @160 kg och det kändes i alla fall som att formen var bra (har problemet att jag tappar ryggen när vikten blir för tung). Sen ska jag testa att fokusera på att träna bålen ett tag för att se om det kan hjälpa mig förbättra knäböjen. Känner att jag är mycket starkare i benen än vad mitt knäböjsresultat indikerar och efter lite internetresearch tror jag att en för svag bål kan begränsa min knäböj.