1/2OT vattentäta ryggsäckar

etnica

Aktiv medlem
Letar efter någon bra vattentät ryggsäck för att kunna transportera laptop i.

Behöver inte vara något cykelspecifikt då den kommer åka kommunalt också så behöver inte vara superduper sportig.

Nån som har tips?

Jag kör på en sån här:
https://www.outnorth.se/chrome/urba...AIVmKiaCh0x4waREAQYBSABEgJMt_D_BwE#BlackBlack

Helt vattentät och hyfsat snygg så den funkar på jobbet också.

A88DD1C7-EF6F-45A6-AB23-428C5B8B2650.jpeg

bearthefear sa:
Jag kör på en sån här:
https://www.outnorth.se/chrome/urba...AIVmKiaCh0x4waREAQYBSABEgJMt_D_BwE#BlackBlack

Helt vattentät och hyfsat snygg så den funkar på jobbet också.

Mmm... men en rygga skall ju inte behöva kosta som en halv sista minuten-resa. Det är klart lite så att man får vad man betalar för, men de flesta av oss skall ju inte bestiga Everest med hojen.

Jag har en Deuter Bike 14 som jag är väldigt nöjd med (och inte bara för att jag fick den för ca 400 kr). Praktiska fickor, regnskydd, hjälmnät som man även kan knöla ihop en blöt ytterjacka i, lap top-fack, inbyggt sittunderlag för fikapaus i skogen, plats för vattenblåsa och sitter ffa bra och tight.

Verkar inte finnas inne på Addnature, men kika på deras andra modeller i prisklassen.

Kör oxå med ortlieb o har aldrig svikit. Cykelbudet i stan här kör oxå med ortlieb dock i 30 l istället. De rekommenderar jag iaf.

Jag har en Osprey Radial 26 för dagligt användande till och från jobbet, den är jättebra för dator, sladdar, papper, lite verktyg - och några burar från systemet på fredag ;) Enormt bra grej är att den har som inbyggt stöd vilket gör att den står upp av sig själv. Mycket underskattat tills man testat det. Har aldrig haft problem med vatten trots regn, men man får också med ett regnskydd till den som ligger i sin egen lilla ficka. Rekommenderas varmt. Går den inte sönder så ser jag inte att jag någonsin kommer att byta den mot något annat för daglig användning. Den är relativt dyr (eller mycket pengar beroende på hur man ser det), men för daglig användning är det extremt rimliga pengar tycker jag.

Senast ändrad:
itisasitis sa:
Jag har en Osprey Radial 26 för dagligt användande till och från jobbet, den är jättebra för dator, sladdar, papper, lite verktyg - och några burar från systemet på fredag ;) Enormt bra grej är att den har som inbyggt stöd vilket gör att den står upp av sig själv. Mycket underskattat tills man testat det. Har aldrig haft problem med vatten trots regn, men man får också med ett regnskydd till den som ligger i sin egen lilla ficka. Rekommenderas varmt. Går den inte sönder så ser jag inte att jag någonsin kommer att byta den mot något annat för daglig användning. Den är relativt dyr (eller mycket pengar beroende på hur man ser det), men för daglig användning är det extremt rimliga pengar tycker jag.

Såg nice ut. Osprey är ju erkänt bra. Har förstått att många uppskattar urbant utseende för att kunna ha på jobbet, men jag har hellre en MTB-orienterad friluftsrygga på kontoret än en jävla city-kub (typ de överprissatta och gravt överskattade Douchebags) i skogen. Och är min slimmade mtb-rygga för liten rent packmässigt för pendling eller mindre handbagage vid resor så går det utmärkt med en skolväskmodell som syrran fick gratis på sitt gym.

Jaja, Ospreyn och DHB:n verkar ju vara bra och prisvärda alternativ.

Tillbaka
Topp