1001 Miglia Italia 2024

1001 Miglia Italia 2024
Som grädde på moset fick jag nån matförgiftning i fredags. Har as-ont i magen och sprayar toan en gång i kvarten. Det skulle vara ett bra upplägg för en youtube-film.
Samma här! Måste bero på det abrupta avslutet av dieten bestående av Pasta Pomodoro och melon.

Bilagor

• IMG_0470.jpeg
    IMG_0470.jpeg
    529.2 KB · Besök: 67
1001 Miglia Italia 2024
Det är väl lite konstigt med 57 minuters skillnad och 157 placeringar i skillnad? Även om det är något tidsstraff? Kom det verkligen så många i mål så tidigt? Som jag minns det var klungan längre bak?

Dessutom, om man jämför de två så uppstår timmen redan på första etappen (och varierar lite under loppet)

Edit : startade du i rätt grupp? Eller var det masstart?

Det var John 2025? @bigmollo till höger nedan
Screenshot_20240824-145546.png

1001 Miglia Italia 2024
Det är väl lite konstigt med 57 minuters skillnad och 157 placeringar i skillnad? Även om det är något tidsstraff? Kom det verkligen så många i mål så tidigt? Som jag minns det var klungan längre bak?

Dessutom, om man jämför de två så uppstår timmen redan på första etappen (och varierar lite under loppet)

Edit : startade du i rätt grupp? Eller var det masstart?

Det var John 2025? @bigmollo till höger nedan
John skulle egentligen starta 1 timme efter mig så det var nog där det strulade. Det känns ändå märkligt att det skulle vara 140 pers före oss på den sista timmen. Det var helt tomt. Det var typ 2-3 stycken som vi såg på kontrollerna. Det fanns ingen annan cyklist i målområdet heller. Mycket märkligt.

1001 Miglia Italia 2024
Den uppmärksamme kan se att resultatlistan är sorterad i bokstavsordning och inte efter tid. så det är lite ordning på italienarna iallafall.

1001 Miglia Italia 2024
Coolt. Så imponerad av er!
Men din kompis, han säger inte mycket, hur träffades ni, kände ni varann innan eller möttes ni på start?
Håller du i telefonen när du filmar (alt goPro kameran) eller har du ngn ställning?

Är det samma rutt som förra ggn? Låter ju inte så givet att du inte verkar ha koll på stigningarna men kanske är det tröttheten som sätter in så man tappar orienteringen?

1001 Miglia Italia 2024
Coolt. Så imponerad av er!
Men din kompis, han säger inte mycket, hur träffades ni, kände ni varann innan eller möttes ni på start?
Håller du i telefonen när du filmar (alt goPro kameran) eller har du ngn ställning?

Är det samma rutt som förra ggn? Låter ju inte så givet att du inte verkar ha koll på stigningarna men kanske är det tröttheten som sätter in så man tappar orienteringen?
Tack! John är/var kompis med Jan Christiansen som jag cyklade en hel del med förut. Jag, Jan och John cyklade PBP tillsammans 2007 och sen dess har vi kört PBP 2011 och 2015 tillsammans. Vi cyklade även Miglia 2012, så vi har cyklat några mil ihop.
I år körde de banan medsols, det var tidigare motsols. Det är inte heller exakt samma bana som när jag körde sist så jag hade ingen exakt koll på backarna. Däremot så visste vi på ett ungefär hur de skulle vara, förutom i Toscana innan Bolsena där det gick upp och ner mest hela tiden.

1001 Miglia Italia 2024
Grattis till en fin prestation! Strålande kört och filmat. Applåder och busvisslingar! Lockande och avskräckande i en salig blandning.

Ser ut att finnas en del guldkorn etapp/vägmässigt även för en annan som är pannbensbegränsad till kortare turer.

Logistiken med laddning telefon, gps, kamera osv? Prioriterat vid varje stopp att fylla på med italienska volt och ampere i alla apparater, för du släpar inte på en massa powerbanks gissar jag?

Tillbaka
Topp