105 reglage

peter2m

Ny medlem
105 reglage
hej

är det någon annan som har problem med 105 2009 (främre växeln) på en cykel med två delad vevparti.
har hört att shimno tar emot reklamationer, på dessa för att dom inte fungerar för tvådelat?

105 reglage
Jupp, mina höll inte ens 2 rundor innan jag reklamerade så bara att höra av dig till stället du köpte ifrån så ska de fixa det.

105 reglage
Vad ar det for problem? Min tvadelade framre vaxel gar inte arr vaxla upp. Den fastnar inte pa yttre kransen. Bra kadenstraningen men inte helt optimalt.

Edit: var full

Senast redigerad av en moderator:
105 reglage
kort förklaring: 105 2009, reglagen har 3 lägen, fungerar inte på tvådelat. shimano har ändrat detta nu. Tror att det nu finns två versioner. Lätt att trycka sönder dom + svårt att ställa in.

Men det finns säkert någon där ute som kan ge en mer utförlig/rätt beskrivning.

//Peter

105 reglage
jodå, de tredelade reglagen funkar för tvådelat, däremot var de lite känsliga om man hade ställt in ändläget för "nära", så att det blev tajt mellan reglagets mittenläge och ändläget när man växlade upp till storklingan. den delen av reglaget som tog upp all kraft var gjord i plast, så den gick lätt sönder när den belastades på ett sätt den inte var gjord att göra.

lösning: var lite noggrann med inställningen av ändläget och vajerspänningen. eller ha andra reglage :) själv hade jag sönder ett reglage som jag hade köpt i tyskland, kom ingen vart med reklamationen så jag bet i det sura äpplet och beställde nya. så kan man också göra :)

Tillbaka
Topp