14-15 åring i Nacka som vill cykla?

Kör själv i mtb täby men det är ju en bit för dig. Hursomhelst så är det en bra klubb med olika nivåer för den avancerade eller nybörjaren. Vilken nivå kör du på?

anjoh_01 sa:
Vilken nivå kör du på?

+1
Samt hur pass mobil är du? Tar du dig till Hammarbybacken ser jag inget hinder för dig att köra dom lugnare grupperna i TisdagsRajderna.
Sen har jag själv löst lovat min egen 14'åring att börja hoja MTB med sin klasskompis varannan vecka i Björkhagen (strax söder om Hammarbybacken).

Jag skulle vilja säga att jag är på en hyfsad nivå. Inte nybörjare fast inte proffs (fast någon gång) kör ca 2 gånger i veckan å sen på trainern ca 2 ggr. Samt jag tror att jag kan ta mig till Hammarbybacken utan större problem.

Sen e frågan alltid vilken typ av mtb cykling du tror dig villa hålla på med.

1. Om du bara vill ha sällskap i skogen och latja runt på cykeln .

2 .Eller om du vill träna för att bli trött och snabbare både upp och nerför.

3. Eller mera åt nerförscykling..

4. Hopp o skutt..

Om 1 passar hammarbybacken på tisdagar.
2. typ Täby eller tullinge mtb ( Sveriges "bästa" 15åring bor på Värmdö kör för crescent tullinge ?
3 vet ej
4 vet ej...?

Jag är iof 24, men! När det gäller cykel är ålder verkligen bara en siffra. När jag kör MTB brukar jag sänka medelåldern rätt ordentligt, och när jag var i din ålder och började med racer var det nog ingen i gruppen jag körde med som var yngre än tre gånger min ålder.

Tillbaka
Topp