150 mil randonné Uppsala-Trondheim-Uppsala

Enligt trackingsidans info ska mhenry nu efter ett par timmars sömn lämna Särna. En 40-milare till mål. Målgång sent i kväll?

Senast ändrad:
Yrade omkring i skogen i natt. Riktig misär. Frös som en hund. När det var som kallast såg jag att det var 63 km till nästa kontroll. Det gick så långsamt att en funktionär åkte ut med bil för att leta upp mig. Blev erbjuden skjuts, men gjorde mitt bästa för att verka nykter

Sov knappt 1,5 h i Särna. Men blev framförallt varm och slapp motgonkylan.

Fjärdebrunn sa:
Ingen rapport på att Ingvar anlände till Stugudalen. Igårkväll var det 43 km kvar.
Blev det foliefilt på fjället?

Jag är välbehållen i Stugudalen efter en episk natt. Testade även jag att vila i foliefilten i eett litet norskt toaletthus som tacksamt dök upp när hjärtat tröttnat och började vobbla. Efter 2 timmars vila blev der som vanligt igen. Idag rådda med hemtransport. Hälsenan vill absolut inte cykla mer.

Jag är så imponerad, fascinerad, inspirerad och lite avundsjuk av hela arrangemanget. Signar redan nu upp mig som funktionär inför nästa år och tvingar familjen till ett par dagars semester längs landsväg på gränsen till Norge.

Ni är alla hjältar!

IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:
Ingen rapport på att Ingvar anlände till Stugudalen. Igårkväll var det 43 km kvar.

Jag är välbehållen i Stugudalen efter en episk natt. Testade även jag att vila i foliefilten i eett litet norskt toaletthus som tacksamt dök upp när hjärtat tröttnat och började vobbla. Efter 2 timmars vila blev der som vanligt igen. Idag rådda med hemtransport. Hälsenan vill absolut inte cykla mer.

Surt värre men klokt att avbryta. Bra kämpat!
Vila nu så ses vi.

Glädjande nog har Ola och Christopher lämnat Tänndalen (7:16) på väg mot Röros, efter en natts välförtjänt vila.

Heja heja!

IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:

Lite vila så är du som ny igen. Väl kämpat! Om du bryter inser man att det inte är så enkelt som det bedrägligt kan kännas när man följer som åskådare på nätet. Hoppas du skriver en sammanfattning om detta, kommer vara guld värt för de som skall ge sig på kommande UTU.

fhloston sa:
Mhenry ångar på. Lämnade Älvdalen 9:42.

Vad är den mannen gjord av?
Han är till stora delar gjord av gummibärchen.

header-pack_2x.png

Heja Martin!

Mot Särna!

Bilagor

• FB_IMG_1532338856497.jpg
    FB_IMG_1532338856497.jpg
    133.5 KB · Besök: 75
  • FB_IMG_1532338864799.jpg
    FB_IMG_1532338864799.jpg
    103.9 KB · Besök: 128
  • FB_IMG_1532338875880.jpg
    FB_IMG_1532338875880.jpg
    99.2 KB · Besök: 73
IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:

Tråkigt. Men klokt att stanna innan något går sönder på riktigt.

Efter gårdagens randoknarkande fick vi vittring på ett gäng och fick ett återfall och började med randonee-go.

Efter en vild jakt lyckades vi fånga in alla sex vid 100 kvar till Särna (strax efter Tännäs) . 12:30-12:32.

Det torde då vara detta gäng som kämpar i backen
_20180723_124231.JPG

Bilagor

• DSC_0741.JPG
    DSC_0741.JPG
    302.1 KB · Besök: 69
  • DSC_0742.JPG
    DSC_0742.JPG
    297.7 KB · Besök: 99
  • DSC_0743.JPG
    DSC_0743.JPG
    348.6 KB · Besök: 107
  • DSC_0744.JPG
    DSC_0744.JPG
    365.9 KB · Besök: 126
  • DSC_0745.JPG
    DSC_0745.JPG
    398.2 KB · Besök: 59
  • DSC_0746.JPG
    DSC_0746.JPG
    359.3 KB · Besök: 91
  • DSC_0747.JPG
    DSC_0747.JPG
    342.1 KB · Besök: 100
  • DSC_0748.JPG
    DSC_0748.JPG
    387 KB · Besök: 84
  • DSC_0749.JPG
    DSC_0749.JPG
    380.1 KB · Besök: 99
  • DSC_0750.JPG
    DSC_0750.JPG
    393.4 KB · Besök: 116
  • DSC_0751.JPG
    DSC_0751.JPG
    389.8 KB · Besök: 79
  • DSC_0752.JPG
    DSC_0752.JPG
    393 KB · Besök: 89
Senast ändrad:
fhloston sa:
Efter gårdagens randoknarkande fick vi vittring på ett gäng och fick ett återfall och började med randonee-go.

Efter en vild jakt lyckades vi fånga in alla sex vid 100 kvar till Särna (strax efter Tännäs) . 12:30-12:32.

Utmärkt rapporterat och tjusiga bilder. De ser ju märkligt fräsha ut!?

fhloston sa:

Gotta catch em all! ?

Bengt-re sa:
fhloston sa:

Några av dem lät faktiskt lite trötta ?

Senast ändrad:
fhloston sa:
Bengt-re sa:
fhloston sa:

Några av dem lät faktiskt lite trötta ?

Nästan skönt att höra! Ibland undrar en vad de är gjorda av - så att höra att de iaf kan bli liiiite trötta är tröstande.

GoranS sa:
Men, var är misären?

Mini-misärRR: Mot Trondheim började min vänstra hälsena höra av sig. Det gjorde mer och mer ont när jag belastade den. Jag låg då oftast längst bak och släpade efter MarcuS, SvenC, Solstina, Erik, PeterT, samt Rasmus. Men jag insåg förstås att inte ens det skulle funka, det var ju inte precis något fikatempo MarcusS hade infört :-). Efter McDonaldsbesöket meddelade jag att jag kör själv. Dels vill man inte sinka gänget och jag kunde dels välja ett lagom tempo utan att varje tramptag blev en pina. Ut från Trondheim hängde jag med tag när viss navigering blev lite stökig men cyklade sedan själv. Efter några mil dök en CircleK upp och ett gäng cyklar stod utanför. Haha nu ligger jag först ett tag tänkte jag.
Strax innan rutten svänger upp mot Selbu kom de susande förbi i en nedförsbacke.
Frun ringde just då och jag sa inget om hälsenan eller att jag skulle cykla 10 mil i norges vildmark med 600hm helt på egen hand mitt i natten.
Nu började så gnetandet uppför. Med en rejält ömmande hälsena försöker man att hålla fotvinkeln på alla möjliga sätt men det som fungerade någorlunda var att dopp tårna rejält. Dvs trampa som en balettdansös. Gick ok men stoppen var många.
Efter 3 mil kom jag till Selbu som helt otroligt hade en öppen affär/mack med allt möjligt. Kaffe, macka och tejp för senan. Det senare var ganska onödigt. Ingen aning hur man gör en tejpning som ev skulle minska smärtan.

Gnetade vidare. Fin väg utmed en älv men förstås svag motluta. En del trafik som dock tunnades ut. Körde genom moln av mygg. Såg några som fiskade.

Klockan 0100 cirka fick hjärtat spader och började slå 180. Även om jag iof har 200 i maxpuls så blev jag lite skraj att det hände nu men förstod att det var en reaktion på en ganska lång dag. Nu blev det till att söka nödhamn. Att ringa på random hus kändes lite sådär och ringa 112 var väl ändå onödigt. Jag har fö varit med om hjärtrusningar många gånger, det är lite läskigt men brukar gå över om man tar det lugnt ett tag.

Jag gled nu fram extremt sakta och spanade efter en väntkur, eller liknande. Plötsligt dök ett litet hus upp som visade sig innehålla en toalett. Snabbt in och upp med alufilten. La mig på golvet inlindad med hjälmen som kudde. Förutom att folien prasslar som satan så blir man faktiskt riktigt varm.

Hjärtat hoppade rätt efter några minuter. Jag ställde mobilens timer på 2 timmar och slumrade in.

Efter vilandet gnetade jag vidare mot Stugudalen och kontrollen på vaktbystugan. 3 mil tog nog 1,5 timmar.

In och lite förvirrat snack med nattportiern.

Sedan blev det sömn.

Fick sedan en fantastisk hjälp av Tomas på randonneur Stockholm som körde mig till Funäsdalen vid lunch idag.

Nu blev det inköp av shorts, sandaler, hotellvistelse, bokning av bussbiljett direkt till Uppsala där bilen står, paketinslagning av cykeln samt om en stund middag och minst 8 timmars normal sömn.
Trots DNF så känns det ok nu och jag räknar kallt med att vi kör denna runda någon mer gång. Vägarna är fantastiska och vädret likaså, (denna gång).

Tack alla och inte minst Randonneur Stockholm så hörs vi.
IngvarW

Senast ändrad:
bsandborgh sa:
Någon som vet något om Ari, Mårten och Michel? De verkar ha fastnat i Rörås
Jag vet inte men det finns ingen bemannad kontroll i Trondheim. Mao är en bra gissning att de sov i Röros och har inte hunnit till nästa bemannade kontroll. Jag tror alla tre kör med hotellpaket så nästa bemannade blir då deras sovstopp.

Jo. Trondheim är, ungefär som Garpenberg på vägen upp, en lucka i vår rad av bemannade kontroller. Så den som inte rapporterar på egen hand kan vara osynlig upp till en dag innan de kommer till Stugudalen. Nästa UTU, om vi skulle bli ännu fler som kör och är volontärer, kan vi kanske ha bemannad kontroll där också.

Undrar om inte mhenry gillar att cykla sådana här långa rundor,
Han vill ju alltid att dom skall ta slut så fort som möjligt. ?
Härligt jobbat av alla, en sådan här väntar i mål kan jag tro ?. ?

1888 sa:
Undrar om inte mhenry gillar att cykla sådana här långa rundor,
Han vill ju alltid att dom skall ta slut så fort som möjligt. ?
Härligt jobbat av alla, en sådan här väntar i mål kan jag tro ?. ?

Därför han är så snabb ju! Vill ju hem!! ?

Tyvärr är inte bilden från Uppsala även om den borde vara det!

Bilagor

• Capture+_2018-07-23-19-46-31.png
    Capture+_2018-07-23-19-46-31.png
    700.3 KB · Besök: 122
Grimpeur sa:
bsandborgh sa:
Någon som vet något om Ari, Mårten och Michel? De verkar ha fastnat i Rörås
Jag vet inte men det finns ingen bemannad kontroll i Trondheim. Mao är en bra gissning att de sov i Röros och har inte hunnit till nästa bemannade kontroll. Jag tror alla tre kör med hotellpaket så nästa bemannade blir då deras sovstopp.

Cilo (Mårten) kör med hotellpaket och 5x30 mil. Det var i alla fall planen när jag pratade med honom för en vecka sedan.

Bra beslutsfattande Ingvar. Tack för rapport.

Hiskelig solokörning Martin. Din RR ser vi fram mot.

Kämpa på alla ni därute. Passa på att njuta av natur och cyklingen oxå.

GoranS sa:
Är det precis 150 mil?
Lägger man ihop siffrorna på mhenry cykeldator landar det på 1527 km. Gissar att det kan vara någon liten meter extra där mtp diverse stopp och dylikt.

Edit: kikar man på hemsidan www.pilgrimbrevet.se så ska det vara 1519.6 km.

Senast ändrad:
WSMC sa:
GoranS sa:
Är det precis 150 mil?
Lägger man ihop siffrorna på mhenry cykeldator landar det på 1527 km. Gissar att det kan vara någon liten meter extra där mtp diverse stopp och dylikt.

Kalkylmässigt hade han räknat med att passera 1000 km i Tänndalen (och kunna ta ett längre stopp där) men det saknades typ 2 mil så 1000 km kom lite efter Funäsdalen om jag inte minns fel.

ooms sa:
WSMC sa:
GoranS sa:
Är det precis 150 mil?

Vägnötterna på hemsidan stannar på 1523.3 km.
https://pilgrimbrevet.se/route/ då står det olika på olika ställen. I sammanhanget kanske det spelar mindre roll... :)

Martin behöver ett rejält kalas för att han skall kunna sova ut när han är framme. Är det någon som kan ordna en släktträff modell större och lämna lite plats åt honom i en soffa? Han kliver upp om ett par dar så det blir inte så långvarigt.

Tillbaka
Topp