20-ekrad lågprofilfälg?

isaac_bon

Ny medlem
20-ekrad lågprofilfälg?
Någon som vet om det finns en sådan att köpa någonstans?
Har kört sönder bakhjulet och funderar på att det borde gå att byta bara fälgen. Hjulet är ett Mavic Ksyrium Elite.

20-ekrad lågprofilfälg?
Den rätta fälgen finns som reservdel, bara beställa genom cykelhandeln. Jag betalade en dryg tusing för min. Se till att få rätt modell bara, kan kräva lite detektivande. Den kom hem på en vecka.

Att leta efter ngt annat än en Mavicfälg är sannolikt inte värt besväret. Har ett sånt hjul och ägnade mycket tid åt att leta. Förbaskat svårt att hitta en fälg som tillåter dig att återanvända ekrarna. Och måste du köpa både ny fälg + nya straight-pullekrar blir ekonomin i projektet riktigt dålig.

20-ekrad lågprofilfälg?
Fråga din cykelhandlare annars. Jag hade inga problem att få mina mavichjul lagade efter att de kramats lite med en cyklist som kraschade framför mig.

20-ekrad lågprofilfälg?
isaac_bon skrev:
-------------------------------------------------------
> Okej, tack så mycket.
> Letade lite men hittade inte originalfälgen som
> tillbehör, men jag ska leta lite till :)

Tror inte du hittar den i en öppen lista. Det här är inte sånt som de vill att vemsomhelst ska ge sig på att byta.

Så här gör du:
1) gå in på www.tech-mavic.com. "login: mavic-com" "password:dealer"

Leta upp ditt hjul, leta upp din fälg, klura ut artikelnumret. Kanske den här:http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/products/2_276.pdf Se till att färgen blir rätt. Ring din favorithandlare. Cyclecomponents fixar sånt här, Sportson fixar sånt här. FInns säkert flera. Be dem beställa artikelnummer si-och-så till årsmodell xxxx

Be dem riktigt snällt att också tala om vilken ekerspänning du ska bygga med, eftersom Mavics bladekrar inte täcks av Parks tabell.

Tillbaka
Topp