Jo, förstår att det kommer kosta väldigt mycket, speciellt då jag måste komma top 3 för att få tillbaka tävlingsavgiften..... annars får jag licensen och även 4 spänn per mil bort på varje tävling.... Dessa pengar får man dock efter säsongens slut....jag har försökt räkna på det där, men svårt och hitta ett svar på hur mycket det kommer kosta om jag inte sover över ngnstans, utan bara tävlar sen åker hem.... låt säga 300kr per tävling i ENBART avgiften och man kör 25 tävlingar+ träningstävlingarna i smack exempelvis och alla öppna klubbmästerskap., då är det 7500, men då ska ju resor läggas till och även saker kan ju gå sönder.. räknar väl med att ha ca 25k i mitt användande i vår allt som allt i mitt förfogande och då räknar jag med att tjäna tillbaka lite avgifter i slutet på säsongen.
Kanske trotsallt är bättre att köpa ett vettigt framhjul och skita i tempocykel eller bara köra på den tråkiga och bökiga lösningen med att skifta mellan komplett tempostyre och komplett linjestyre och ha tempostyret i botten på gaffelstolpen, så borde de3t ju bli rätt aero.... Har ju trotsallt en aero-ram som borde funka OK som träning i tempo och bara köra smackrundorna tempo med och inge mer. Riktiga tempocyklar måste ju bara vara tunga istället.... Eller är det regler gällande vilka cyklar som får användas på träningstävlingar också, för så sjukt mycket mått på tempocyklar....
svårt det här hörni.... Känns ändå som att man måste börja planera för säsongen och lägga upp datum osv, för nu kan man nog se vilka tävlingar som kommer gå och datum på dessa.
Ursäkta alla punkter.... ;)