Min långsiktiga plan är väldigt hög.. Denna säsong är resultaten helt ointressant... jag vill bli så tekniskt och taktiskt duktig att jag ska kunna klara av en elitklunga i Belgien(som värsta exempel) där det ska vara som hårdast och det betyder att jag ska köra senior med mycket åkare och chansa mycket och begå risker för mig själv för att helt enkelt inte vara osäker i klunga i framtiden... ramlar man så ramlar man, bara o resa sig o gå vidare...
när tekniken/taktiken lossnar tror jag det blir islossning. .. jag utvecklas lika mycket fysiskt även om resultaten inte kommer.. Notera ordet islossning när jag blivit van. I slutet om jag känner att jag fått koll så ska jag köra elit... köra så respektlöst som möjligt är mitt mål... ska man vinna o nå ngnstans så kan man inte visa för mkt respekt.. ska bara köra mitt race oavsett om man möter en annan nybörjare eller en rutinerad herre som nästan alltid vinner..
Har som mål att gå ut riktigt bra efter u 23 o när jag säger ngt så vet man att jag KOMMER gå in för det, med tålamod dock.... det kommer ske... jag kommer kämpa ggr 10 för det med min oerhörd glöd och vilja mot att nå mina mål.
Jag är nog inte den klättrare jag trott utan jag tror nog att jag blir en bra explosiv klättrare, men främst tror jag att jag kan bli en riktigt bra spurtare i cavendish storlek med min oerhörda styrka i låren.. försöker jobba på det nu.... min drömbild av mig själv om 10 år skulle vara en cavendishtyp å toppen av sin karriär. . Notera ordet "dröm"...
Ser ut som att det mycket möjlig kan bli Fredrikshof nu, just för att jag ska kunna tävla istortsett alla tävlingar i tävlingskalendern som är möjliga och köra utan krockar...
EDIT: i efterhand -->
Alla är inte som gingsjö dvs att man kan gå från att vara gamer till att bli bra med start i 26 års ålder.....;)...
tränar man över sin kapacitete, så kommer det kännas och kan du inte känna att du tränar över din akapcitet så är något fel;).... då får man nog söka en doktor för att man förmodligen har tappat känseln, men där är jag inte;);).... Alla ska heller inte dras över samma lina... Alla är uppbyggda och fungerar helt olika... Detta kan stämma på Elofsson men inte på en annan... Bara för att Elofsson blivit bra behöver ju inte hans kropp vara den typiskt perfekta idrottarkroppen och vi vet ju också att han förmodligen tog ut sig varenda minut av passen o inte sparade på sig....:D
Jag tror nog att man ska ta allt med en nypa salt och gå lite på ens egen kropp, annars kanske du tränar för lite eller för en annan för mycket(ingen katastrof, men inget jg vill i detta läge som sen startare)... jag vill åtminstone nå min Maxutveckling på en viss tid och då krävs chansningar.... Kvalitetsträning där varenda minut är genomtänkt är för proffs, för mig får jqag lägga fler träningstimmar för samma effekt, men kommer aldrig kunna skapa en kvalitetsträning där allt är genomtänkt till 101% utan massa avancerad utrustning och det sker inte förrän jag är på den nivån, om jag når dit. lika många timmar som proffsen, betyder att jag förlorar träningseffekt varje vecka eftersom jag inte har lika mycket att gå på.
Jag kommer stå för att när jag kommit dit jag är nu från 0 med min vilja så tror jag att jag vet hur min kropp fungerar, bland annat hur dumt det än låter så är vilodagar det sämsta möjliga för mig... jag utvecklas inte maximalt då, jag bewhöver konstant träning för att hålla mig i form, hur konstigt det än låter(minst ett träningspass per dag)....=)
Jag får vara rubbad eller vad fan som helst, det är var min effekt kommer som bäst..
Forskning kommer bara gå frammåt och framförallt min egen forskning av mina egna resurser under skinnet.. Min egen kropp måste JAG lära mig utifrån för den behöver inte vara lik någon annans likväl som ni måste dra egna slutsatser om era unika kroppar. Jag har nu hört olika forskningar och åsikter i denna tråden och utifrån det kan man lära sig grunder och ett medelvärde i måmnga frågor.
om du kollar på en forskning kommer vissa ha en väldigt hög siffra inom en sak medan en annan kanske ha väldigt låg, du måste ta rätt på var du ligger i skalan, kanske är du den som ligger högst upp?... alla forskningar är bara runda svängar... Ska man lyssna på alla forskningar så kommer du aldrig komma någonstans, då amn förmodligen blandar in för mycket egna åsikter och tankar i olika forskningar, annars skulle do förmodligen inte bli så olika... konstigt att så mycket olika kunnig personer kan ha så mycket olika åsikter om vad som är bäst i så många olika områden(nu snackar jag allmänt)
Vi i Sverige tränar nu kort och effektivt om jag uppfattat det rätt, men hur tränar vi om 10 år, har vi gått tillbaka?...Av vad jag vet har inte vi så mycket oerhört bra cyklister.. vi har några stycken, men inga som sticker ut i mängden på touren, så hur kan man dra en slutsats att träningen är bra, för vi hade väl fler bra cyklister förut och dom tränade kanske inte på samma sätt. Alla tränar på vad dom vill bli bra på och det viktigaste är väl att känna sig motiverad i det man gör och framförallt finna en tro i det, då lurar du ju lätt huvudet när det är som jobbigast, då tar du ut det sista ur kroppen. och finna hopp i det hela... finna motivation och hopp ur en annans teori är ingenting jag skulle göra.
glädje,framtidstro och hopp är vad som ger sista procenten i min träning... Allt i effektiv träning sitter i huvudet för min del