..

..
generöst erbjudande, du menar generöst tips?, jo, jag har försökt sova lite bättre tider iallafall, med lite undantag.... Jag sover tillr'äckligt med timmar iallfall(8-9 timmar /24h):))

läskigtxD, hur fan kunde ngn veta att jag har ett rött monster sen moppeåldern i garaget?... Kan väl sägaq att jag vid yngre ålder var moppepöjjk som älskade att ränna på trimmad moped, sedan hamnade man på cykel, vilken väg :D...men båda mopederna ska såklart väck..... mopeder och cykel går itne ihopxD , annat än att båda är fart...

..
NiclasY skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu ska jag ska erkänna att jag inte har orkat
> läsa alla sidor, men GurraG kom med ett generöst
> erbjudande redan för 10 dagar sedan. Hur gick det
> med det?

Vad tror du?

..
c.cup skrev:
> Han bor i ett gult hus på höjden.
>
> Ser du några skrämda ungar på vägen så vet du
> att du är på rätt väg.

Och ser du några skrämda vuxna så är det mina grannar :-/

..
Tror att "det bidde ingenting" som skräddaren sa.

Helt opåkallat tänker jag ge mitt ända råd för en framtida proffkarriär: skaffa en bra utbildning som du kan falla tillbaks på om du tröttnar/skadar dig eller inte blir bra nog för att tjäna pengar nog att överleva.

Lycka till, jag har mycket nöje av den här tråden.

..
Pugilism skrev:
> Tror att "det bidde ingenting" som skräddaren
> sa.

Troligen läste TS inte mitt "seriösa erbjudande"-inlägg, tecken tyder på det.

Fel: TS läste inlägget men jag ställde två frågor - fick endast svar på en så jag lade ner en fortsättning.

Senast ändrad:
..
GurraG skrev:
> c.cup skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Han bor i ett gult hus på höjden.
> >
> > Ser du några skrämda ungar på vägen så vet
> du
> > att du är på rätt väg.
>
> Och ser du några skrämda vuxna så är det mina
> grannar :-/

Jasså, bor några kvar?

..
c.cup skrev:
> GurraG skrev:
> -----
> > c.cup skrev:
> >
>
> > -----
> > > Han bor i ett gult hus på höjden.
> > >
> > > Ser du några skrämda ungar på vägen så
> vet
> > du
> > > att du är på rätt väg.
> >
> > Och ser du några skrämda vuxna så är det
> mina
> > grannar :-/
>
> Jasså, bor några kvar?

Ja, de jag vill ska bo kvar.

..
Jag gillar att TS har självförtroende, sådana personer finns det inte för många av! Sen kanske lite reflektion vore på sin plats ibland och kanske det vore en bra egenskap att kanske ha lyssnat på de röster som uppmanade att skaffa en duktig tränare. Men valet är som sagt fritt.

Men däremot så skulle jag än en gång uppmana till följande:

A. eftertanke angående det här med trainerpass mitt i natten., speciellt intervallpassen.
B. Köp ett tubdäck för 150 kronor så du får effektmätnin redan nu.
C. Överväg att skaffa tränathjälp på sikt. Det behöver inte vara extra allt från toppfysik.nu för flera tusen kronor i månaden utan det finns massa andra lösningar som är både billigare och kanske till och ned gratis om du som student (troligen) har dåligt med pengar.

Nu har jag tipsat klart och önskar dig lycka till!

Om du lyssnar på kroppen (och ibland viskar den bara när den blir flr trött, det är inte säkert att den skriker) så blir detta säkert bra!

..
schäfer skrev:
> Detta måste vara ett troll eller är det Johan
> Lindgren som skojar med oss:)
>
> Är detta på riktigt så måste vederbörande
> vara helt pantad eller?
>
> 1. Först hittade han en klubb som delade ut
> s-works cyklar till alla!
> 2. Sen skruvar han på Osymetric klingor, detta
> kommer ju gå bra när det skall växlas
> i spurterna.
> 3. Sen skall han välja klubb efter vem som
> ekonomiskt stöder denna galenskap mest.
> 4. Vinterträningen bedrivs nattetid med c:a 37
> tim/veckan och träningsresultatet
> skrivs in manuellt. Vederbörande har tillgång
> till wattmätare men den används inte,
> och träningarna tankas inte in för att
> displayen krånglar
> 5. Till sist skall han köra enbart för sig
> själv utan omtanke eller hänsyn till andra,
> lycka till
>
> Detta är ju mytomani på hög nivå, låt tråden
> självdö.

+1

..
cykelgeek95 skrev:
> GurraG, skrev återigen i PM, så vi kan diskutera
> där om det är ngt jag missat helt....

Jag har läst ditt PM men jag vill inte ha dig som brevvän. Dialog i denna tråd kan vara ok om du läser/analyserar det som skrivs.

"om det är ngt jag missat helt...." - det mesta är min uppfattning!
Vill du ha några tubdäck kan jag skicka dem!
Vill du ha min hjälp/del av min erfarenhet kostar det!

..
Vill för det första be om ursäkt, fått veta att det är en del oskrivna regler inom sporten, angående hur man ska agera som ny och ska anpassa mig till det och köra mitt eget race... Hade faktiskt inte så bra koll på detta!

Catrello : Tack, ska absolut skaffa tränarhjälp i framtiden, vill först bara ta mig upp ur träsket till en viss nivå :D... angående däck Får nog fixa det, vill inte framställas oseriös, minsta jag vill:D..

GurraG: okejokej:) , ber om ursäkt dåå=))

Skulle vara förbannat schysst, nu PM såklart, du behöver inte svara:)

Om jag får ngra problem med hojjen som jag inte kan fixa själv så vet jag att du finns som en duktigare mekaniker än på sportaffärer;)

..
Konstig tråd det här, men det är nog bara att avvakta några månader tills säsongen drar igång så får vi svart på vitt om Johan är sveriges nya stjärnskott inom cykling eller inte. Lite spännande är det allt :)

För övrigt tror jag att alla som når världselit är lite speciella, normala människor fixar helt enkelt inte att träna så mycket och fokuserat. Se tex på den där engelsmannen som ska cykla 30 mil om dagen i ett år, beundransvärt men han måste ju ha en skruv lös för att fixa nåt sånt

..
xenomorf skrev:
> Detta är den enda tråd jag följer nuförtiden
> :-)

Haha! Du "tjyvlyssnar" bara för din egen satsning, erkänn nu Glenn!!

..
Vi får se med tiden... rubbad/träningsgalen i huvudet är jag åtminstone, där har vi ETT rätt;)... TVÅ allt rätt/fel enligt vissa i huvudet gällande psyket, finns en anledning till varför jag aldrig blev en bra lagidrottare, kämpade för mig själv och ville alltid bli bäst, haters gonna hate, lovers gonna love, kan inte förändra mitt psyke, är född som en vinnarskalle

Jag ska göra allt jag kan, men ställ inte för höga krav, kommande säsong kommer inga placeringar komma. Om 3 år, så lär ni se var jag ligger, då börjar det nog synas om jag lyckats eller ej... allt upp till mig!..

Nästa säsong så ska jag somsagt bara testa mig fram och hitta bra sätt för mig att komma bra i lopp... ibland går det åt helvete genom att jag får dåliga avslut och bli för trött i slutet o ibland kanske jag lyckas...

Vill bara säga, ställ inte för höga krav, lagomt med press är bra, nästa säsong kommer inte bevisa min styrka som cyklist, utan kan förklaras som "min jakt" på en passande taktik för mig och sedan utveckling fysiskt i det tysta...!

..
cykelgeek95 skrev:
> läskigtxD, hur fan kunde ngn veta att jag har ett
> rött monster sen moppeåldern i garaget?... Kan
> väl sägaq att jag vid yngre ålder var
> moppepöjjk som älskade att ränna på trimmad
> moped, sedan hamnade man på cykel, vilken väg
> :D...men båda mopederna ska såklart väck.....
> mopeder och cykel går itne ihopxD , annat än att
> båda är fart...

Du, vi vet vad du heter och det finns nåt som heter Facebook. Resten kan du säkert räkna ut...

..
emilh skrev:
> nufcerik skrev:
> -----
> > Är alla cyklister så här otrevliga? Heja
> Johan!
>
>
> Har du läst tråden från början?

Spelar det någon roll?

..
Asså om 2 av 10 är negativa så syns alltid dessa 2 mest, det är alltid så det är på nätet, absolut inget att ta åt sig... reaktioner kan inte bli positiva från alla när det gäller en vinnarmentalitet som jag har, kanske för bra inställning för vissa att hantera... men jag kan inte förändra min mentalitet, så hatare får hata helt enkelt, deras bild förändras väl direkt när dom möter mig IRL, för är inte en sån personlighet irl utan jag är schysst...:D:D!!

Nä, nu är det trainer... godnatt:D!

..
Om jag ska vara ärlig så tror jag inte det är "vinnarmentaliteten" som gör att vissa blir "uppretade". Däremot tror jag att ditt sätt att uttrycka dig i skrift (och då menar jag inte stavning eller grammatik) kan vara en orsak. En annan kan vara din stora säkerhet kring att du vet precis hur allting fungerar. Har hört flerfaldiga OS-guldmedaljörer uttala sig om träning med betydligt mindre tvärsäkerhet.

..
GoranS skrev:
> Har hört
> flerfaldiga OS-guldmedaljörer uttala sig om
> träning med betydligt mindre tvärsäkerhet.

Ålder, kön och erfarenhetsgrad hos TS är väl två faktorer som gör att tvärsäkerhet är ett ofrånkomligt faktum.

Handen på hjärtat gubbar, hur ödmjuka och inlyssnande var ni i 20-årsåldern?

Johan, kör på du. Det kanske funkar, kanske inte - men du kommer inte att ge dig förrän du har fått prova själv. Jag är i en ständig "kan själv"-ålder, så jag tror jag förstår hur du tänker. Men, var rädd om dig så att kroppen din håller i 70 år till och tänk på att du måste träna (mental) spänst när du ska hoppa över alla brända broar som kan komma att kamta din väg.

..
Dags att stänga denna tråd. Det är knappast så att hela MTB-Sverige håller andan och bara längtar efter att följa Johans väg mot seger i touren.

TS har för länge sedan fått de tips hen ursprungligen önskade och bör nu starta en blogg där egot och självförtroendet kan frodas fritt och de nyfikna kan lägga kommentarer.

..
TS fick för ganska länge sedan rådet att sluta uppdatera tråden och istället fokusera uteslutande på sin träning i vinter. Med de senaste dagarnas rabalder så är det nog mer aktuellt än någonsin. TS kommer ju vara cykel-Sveriges i särklass mest profilerade rookie nästa säsong, snacka om att sätta press på sig själv. Han bör nog också tänka på att det är en hel del cyklister som han kommer möta till våren som läser här.

Men tråden är ju väldigt underhållande, så egentligen ska man inte klaga. :-)

Senast ändrad:
..
haha lite sån kan jag absolut vara;), vill ofta skapa mig egna åsikter på andras, sedan har jag väl som jag nämnt i tråden haft problem med att lyssna på andra, men försöker bättra mig både irl och virtuellt för att inte begå enkla misstag som hade kunnat undvikas... FRÄMST tror jag det handlar om att jag blir så peppad av andra som säger att vissa saker inte kommer gå, då måste jag bevisa att just det sättet funkar.. håller inte, men funkar lite så ibland.. finns dock vissa jag Alltid lyssnar på.

Får be om ursäkt!:)

Jag håller helt med prästbol, Jag ska skapa en blogg MED wattsiffror(hehe) osv. Vilken portal och var är väl en bra fråga dock...

Back 2 sleep

..
Prästbol skrev:
> Dags att stänga denna tråd. Det är knappast så
> att hela MTB-Sverige håller andan och bara
> längtar efter att följa Johans väg mot seger i
> touren.
>
> TS har för länge sedan fått de tips hen
> ursprungligen önskade och bör nu starta en blogg
> där egot och självförtroendet kan frodas fritt
> och de nyfikna kan lägga kommentarer.

Hen? Mtb?

Har du läst tråden?

..
Tackar, får lägga in bloggaddress går när det är skapat o klart

nte komvux;)... läser gymnasiet. slarvade bort 1an(natur) helt o sen tog en kort paus och sedan hoppade jag på konrrenspondensgymnasiet/webbgymnasiet(Sveriges enda distansgymnasium) på distans.. går mkt fortare för väldigt lite tid o sjukt mkt lättare att få bra betyg... palladde inte gå med yngre liksom, därför det blev distans i grunden;).... pluggar Samhällsvetenskapsprogrammet förövrigt som jag nämnt några gånger:)))

Det är min bakgrund! :)

..
Jag hann inte dit, var bättre i innebandy... jag slutade med fotboll när jag utvecklades och gick som bäst tyvärr till följd med av att jag flyttade till uppsala sommaren 2011..

Innebandy div 3... slutade efter säsongen 11-12( innan jag fyllt 17) div 3 som bäst innebandy. spelade ersboda umeå och Sirius uppsala...

..
Jag hann inte dit, var bättre i innebandy... jag slutade med fotboll när jag utvecklades och gick som bäst tyvärr till följd med av att jag flyttade till uppsala sommaren 2011..

var offensiv och riktigt snabb vänsterspringare som var högerfotad och älskade att dribbla o hade bra tillslag... Desto latare defensivt tyvärr o där kom väl lagidrottsbristerna;) xD... dock hade jag väl ganska fri roll, så det var okej...

Innebandy div 3... slutade efter säsongen 11-12( innan jag fyllt 17) div 3 som bäst innebandy. spelade ersboda umeå och Sirius uppsala...

Senast ändrad:
..
cykelgeek95 skrev:
> går mkt fortare för väldigt lite tid o sjukt mkt
> lättare att få bra betyg...

Låter som ett upplägg som ger bra framtidsutsikter om det går åt skogen med cyklingen.

..
nu tar jag mig friheten o fråga om att bryta kedja... har ju en ultegrakedja o försökt med kedjebrytare i riktigt länge idag.. helt fucking omöjligt.. ska det inte gå på starka racerkedjor eller?.. har aldrig gjort förr på någon kedja i huvudtaget, därför jag frågar... har ni något knep...?

funderar på att ta häcksaxen snart ;)

..
"HappyMTB och Specialized Concept Store Stockholm har tillsammans tagit fram en serie instruktionsfilmer för att hjälpa framförallt dig som känner dig ganska ny på att skruva cykel. I HappyMTB:s mekskola #8 byter vi kedja.
Följ videon så får du veta hur man byter en kedja. Kunskapen kommer också till användning om du i en nödsituation behöver laga en kedja som gått av."

http://happymtb.org/2014/01/30/happymtbs-mekskola-8-bryta-och-montera-kedja/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp