..

..
Jo, jag har hört det också nu i efterhand... men som vanligt är en vana svårare än man tror att ändra som ni vet... försöker men slutar ofta ändå med att jag måste köra natt för att hinna...

Har Btw börjat kolla runt på lite bloggar nu så jag ska nog starta snart!:))

..
cykelgeek95 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo, jag har hört det också nu i efterhand... men
> som vanligt är en vana svårare än man tror att
> ändra som ni vet... försöker men slutar ofta
> ändå med att jag måste köra natt för att
> hinna...
>
> Har Btw börjat kolla runt på lite bloggar nu så
> jag ska nog starta snart!:))

Testat både wordpress och blogpost och rekommenderar helt klart wordpress av dessa två.

..
castrello skrev:
> cykelgeek95 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jo, jag har hört det också nu i efterhand...
> men
> > som vanligt är en vana svårare än man tror
> att
> > ändra som ni vet... försöker men slutar ofta
> > ändå med att jag måste köra natt för att
> > hinna...
> >
> > Har Btw börjat kolla runt på lite bloggar nu
> så
> > jag ska nog starta snart!:))
>
>
> Testat både wordpress och blogpost och
> rekommenderar helt klart wordpress av dessa två.

Som Bloggeranvändare är jag nog beredd att hålla med, går att göra mer grejor med Wordpress vad jag förstår men Blogger är iaf enkel att använda

..
Intressant.. måste bara hitta 40 saker o förändra också;)
Kommer bara på 2, så detta är ju hur enkelt som helst;)

1. Inte äta 4-5 mackor 10-15 min innan jag ska sova
2. Sluta träna på nätterna

= Hur svårt kan det vara;)...

Angående blogg ---> Det blir wordpress... kommer starta imorgon förmodligen.... kommer länka här vid uppdateringar på bloggen... Kommer också ha bloggen under mitt namn här. kommer svara på alla kommentarer och ska försöka vara engagerad.

Ska tänka på språket, men är ny när det gäller bloggande i allmänhet så ge gärna konstruktiv kritik så jag kan förbättra innehåll(konstruktiv kritik innebär inte fuck you, gå o dö, utan ge tips o råd angående vad som kan förbättras...) Tänk också på att det kan ta ett par inlägg innan jag kommer in i det, trotsallt så rookie man kan vara:(...

Senast ändrad:
..
cykelgeek95 skrev:
> går mkt
> fortare för väldigt lite tid o sjukt mkt
> lättare att få bra betyg...

facepalm.gif

..
Tackar Castrello. . Gjort ett acc nu. Gäller bara att fila på layouten nu o testa sina tekniska kunskaper hehe..

Me.I.am : blev lite tagg på det här med blogg, kul o skapa något eget liksom.kan då också skriva mer regelbundet, satsar på nästan varje dag.

Edit. Funderar på om man ska ta blogspot istället, man verkar kunna ha en snyggare layout... ska kolla o jämföra lite för att sedan ta det som verkar vara lämpligast... Ser att det verkar väldigt privat på wordpress... verkar ju inte gå o läsa bloggar om man inte är vänner på wordpress eller har jag dragit fel slutsats??.
På blogspot är det inte så enkelt via mobilen, det är väl nackdelen, men dör inte av att skriva på laptopen(tror jag).... Inte särskilt duktig på blogg osv, så ska inte dra ngra säkra slusatser;)

..
Man läser inte en blogg på grund av layouten... Det är omvänt däremot, man kan tröttna på en blogg på grund av layouten. Eller hemsida också för den delen. Keep it simple.

..
Tack ante, du råkar inte ha koll på om man kan göra en beskrivning om sig själv på förstasidan?... söker utan resultat... känns som att det kan vara en bra start innan man börjar fixa inlägg hehe:)))

Nä nu äre ut o cykla lite kort.. ska försöka att inte göra för mkt nattsuddning idag

..
cykelgeek95 skrev:
> Tack ante, du råkar inte ha koll på om man kan
> göra en beskrivning om sig själv på
> förstasidan?... söker utan resultat... känns
> som att det kan vara en bra start innan man
> börjar fixa inlägg hehe:)))
>
> Nä nu äre ut o cykla lite kort.. ska försöka
> att inte göra för mkt nattsuddning idag

Jo, det går att ordna när man är i admin läget. Man kan välja om man vill ha en speciell förstasida eller komma direkt till bloggen.
Alternativet är att lägga till sidor och skriva info på dom...

..
geologen skrev:
> Varje gång jag ser den nya trådtiteln hör jag
> följande låt i mitt huvud! :D

Jag tänker på Hassan-sketcherna där den gamla gaggiga gubben alltid avslutade sina telefonsamtal med "Magnus af Frodenkvist, glöm aldrig det!"

..
Luke skrev:
> xenomorf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Detta är den enda tråd jag följer
> nuförtiden
> > :-)
>
>
> Haha! Du "tjyvlyssnar" bara för din egen
> satsning, erkänn nu Glenn!!

Satsning? jag har slutat cykla och säljer fisk (strypt sill) nuförtiden, hälsa gärna på mig utanför Feskekörka (fick inte vara där inne p.g.a sanitetskraven) ;-)

Men tråden håller otvivelsutan världsklass :-)

..
ante_hedis skrev:
> wordpress kan alla läsa! :) Jag kör WP och
> tycker det är sjukt smidigt, speciellt med appen
> i fååånen! :)

Tycker Blogger är lätt i telefonen med, man kan dock inte göra lika mycket där som på datorn men antar att det kanske är lika på WP.

Som det skrevs nyss, det viktigaste är nog innehållet, sen att det är lite snyggare gör ju inget.

Personligen har jag svårt för sidor med svart bakgrund med vit text, blir nån konstig hallucinationseffekt

..
Blev wordpress.... Nu är jag bara lite "halvt" lack.. satt riktigt länge och skrev en lång presentation och tog upp min väg tills "nu" lite grundligt... vad händer???? Jo, jag lyckas ta bort det när jag ska fixa bild på samma sida och kommer till en ny sida...

..
cykelgeek95 skrev:
> krävs ibland erfarenhet för att lära sig;).....
> men skitsamma, nu får man hoppas kära liverpool
> vinner och sedan därefter försöka sig på det
> hela en andra gång:D

Du har inte valt någon lätt väg i livet om du håller på Liverpool.

..
Hahahah, vunnit ligacupen en gång under min tid som liverpoolsupporter, men det gör inget, fortfarande ytterst sällsynt att jag missar en match;) .... medgångssupoortar är inte okej ;)..(facepalm)

,

..
Det har jag gjort, men inledningen blev på tok för lång, så måste korta ner... tänker inte göra folk trötta bara efter att ha läst inledning och bakgrund , dvs innan själva bloggandet börjar på riktigt;)....

Senast ändrad:
..
Nu kan jag meddela att jag startat en blogg. Skrivit en inledning och ska försöka utveckla mitt bloggande med tiden, väldigt ny i området... på följande address nedan kommer uppdateringarna ske på, hoppas verkligen många vill följa min väg, kommer bli inlägg frekvent. Desto fler, desto roligare :D... -->

Nu kör vi:D! .. Tagga säsongen 2015:))) !

https://johangren95.wordpress.com/

..
Ett tips (i all välmening) är att skippa smileysarna (åtminstone där de inte fyller någon annan funktion än utfyllnad) och hashtaggarna, om du vill framstå som lite mer seriös.

..
cykelgeek95 skrev:
> Nu kan jag meddela att jag startat en blogg.
> Skrivit en inledning och ska försöka utveckla
> mitt bloggande med tiden, väldigt ny i
> området... på följande address nedan kommer
> uppdateringarna ske på, hoppas verkligen många
> vill följa min väg, kommer bli inlägg frekvent.
> Desto fler, desto roligare :D... -->
>
> Nu kör vi:D! .. Tagga säsongen 2015:))) !
>
> https://johangren95.wordpress.com/

Lycka till med bloggandet

..
Lycka till!

Läs på lite om varför just Cavendish är så bra, det kan ge lite insikt i saker som är bra att tänkapå.

Ledtråd: Det är inte pga en oerhörd benstyrka (jämför med andra spurtare i världstoppen).

..
Tackar, har ganska bra koll på Cavendish.. vet att han inte är så stor, men att han nöter mycket teknik och får mycket hjälp av sina lagkamrater för att ta sig fram...:))

Big mollo - jag har redan i min signatur,men kanske kan göra signaturen bättre. Ska lägga in i rubriken, som du säger blir det kanske bra då=))

Castrello, jag följer din blogg nu, ska bli intressant o få inspiration samt se vad andra går för:D

..
cykelgeek95 skrev:
> Tackar, har ganska bra koll på Cavendish.. vet
> att han inte är så stor, men att han nöter
> mycket teknik och får mycket hjälp av sina
> lagkamrater för att ta sig fram...:))

Han tar väl "hjälp" av cyklister i andra lag också... :/

Tillbaka
Topp