26 tum, för den rutinerade cyklisten!

Caan

Aktiv medlem
Team Sportia skickade reklam-mail idag med länk till "cykelväljaren" . Beskrivningen av 26 tum MTB var fin tycker jag. Har de fått tag i ett lager med gamla cyklar de måste sälja? :)

Bilagor

• Screenshot_20180411-130229.jpg
    Screenshot_20180411-130229.jpg
    209.3 KB · Besök: 20
Reklam-mail idag? Ser mer ut som om du varit inne på Riksarkivet och grävt.

Sixten Fors sa:
Mer komponenter för pengarna? Lycka till att hitta vettiga hjul, gafflar etc till 26" med rakt styrrör och QR-nav etc.

Har man redan några stycken, så...
När jag köpte min senaste så kände jag först att jag skulle velat ha 26", för att kunna swappa hjul mellan cyklarna jag redan hade. Det tog två sekunder att inse att ingen av de gamla cyklarna hade skivbroms...och att den nya cykeln inte hade QR...
(...och nej, 26" fanns inte i Haibikes sortiment.)

Har tre 26:or i garaget, två Scott och en Wheeler. Båda skottarna används fortfarande. Wheelern (full XTR M900 3x8) är till salu om du är sugen på en 26:a till :)

Sixten Fors sa:
Det verkar stämma, och har nog inget med att göra att jag var starkare och snabbare för 25 år sedan?
Nä.

Och 2x5 stålracer med ramväxlar är snabbare än en modern plastracer. Det har absolut inget med tiden att göra.....

Är det nu man ska berätta att jag bara har 26"-MTBs och att tre av fyra av dem har niodelat (den sista? Enpetare, såklart!)? :D

(På de här cyklarna finns det totalt en genomgående axel, en gaffel med koniskt styrrör och en entums).

På min tid, ungdomar...

Singular sa:
Är det nu man ska berätta att jag bara har 26"-MTBs och att tre av fyra av dem har niodelat (den sista? Enpetare, såklart!)? :D

(På de här cyklarna finns det totalt en genomgående axel, en gaffel med koniskt styrrör och en entums).

På min tid, ungdomar...

Du är väl inte så jävla gammal egentligen? :-)

Tillbaka
Topp