Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Att få cykla igenom ett stängt Stockholm kräver nog sin lön för mödan. Det är väl därför det kostar. Du verkar ju värdera arrangemanget men inte villig att själv bidra något.
Tycker du borde köra en annan dag, helt själv, om du är snål och inte vill betala för att få komma till "dukat bord". Eller snikar du in dig i andra sällskap på restaurang, bio, buss, tåg mm? ;)
Jeppe_E skrev:
-------------------------------------------------------
> Vägen är fri att cykla på?
Ja förvisso, men personligen så tycker jag att det lyser snåljåp i pannan om man vill åka i ett arrangemang men inte vill betala för det. Om alla svartåker, vad händer med arrangemangen då? Ingen arrangör vill väl gå back eller lägga tid och pengar på nåt som ingen vill betala för?
Åk svart för all del, men gnäll inte på att det är dåligt med lopp sen...
Jag skulle akta mig för att fulköra när åtminstone en del av vägarna är avstängda och avsedda för betalande cyklister. Det skulle kunna anses utgöra bedrägligt beteende enligt 9 kap. 2 § andra stycket brottsbalken, dvs. snyltning.
Tycker TS bild av detta är väldigt märklig. "Jag vill vara med men någon annan får betala". Svaret som anges om att du vill bidra men inte till de nivåerna är ju helt befängd. Kör du med samma resonemang i övrigt? Går på Michelin-krog men vill bara betala McDonalds, osv osv.
Jag tycker TS ska skita i att cykla om han inte betalar.
Jag kan tänka mig att det kan ställa till det med försäkringar och grejer. De som betalar för att cykla är försäkrade men inte du Pippi.Jag skulle bli jävligt förbannad om nån som inte ens var deltagande orsakade en olycka. Sen är det ju allmänt trist att snylta på evenemanget kan jag tycka. Håller dock med om att priset är saftigt.
Sen för ordningens skull är det inte Roslagen utan Södertörn loppet går på.
Nej, det är ingen bra idé. Om inte annat tappade du just en del av din mödosamt uppbyggda Happy-cred genom den här trådstarten. Kan bara återfås mot full pudel och att skylla på lämplig missuppfattning om något oklart sakförhållande.
PeterÄlvsjö skrev:
> Jeppe_E skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vägen är fri att cykla på?
>
>
> Inte om den är avstängd för cykeltävling.
Misstänker starkt att det inte är hela sträckan som är avlyst. Om nu Pippi är ute och cyklar just på denna dagen och det kommer en grupp cyklister så finns det väl inget förbud mot att hänga på en klunga? Sen är det förstås så att någon medalj eller depåmat är ju inte att tänka på.
Själv ska jag (förhoppningsvis) cykla 200k brevet till helgen. Tyckte själv att det var lite för långt/dyrt att bege mig till Stockholm för detta motionslopp.
Funderar också på att fulköra. Har betalt och är anmäld, men får svårt att hinna till nummerlappsutdelning eftersom jag skall köra endurorejs i gbg på lördag.
För några år sedan var det en sk. "tävlingscyklist" som svartkörde något av Roslagsloppen (vår eller höst minns jag inte) och dessutom hade fräckheten att komma först i mål har jag för mig. Det blev ett väldans liv om rätt och fel osv så det kanske inte är det mest begåvade att ta sig för...
PiPPiW skrev:
> Kom igen nu, jag har sagt att jag defintivt är
> villig att betala för att cykla men tycker att SV
> är för dyrt.
>
> Jag ställde frågan med en känsla och indikation
> av att det inte skulle hamna i popularitetstoppen
> här.
>
> Bra svar överlag, har ändrat inställning och
> struntar i att fulköra.
>
> Tacka vet jag RAAS :)
Du verkar ju tagit ditt förnuft till fånga - bra! Det jag däremot fortfarande inte förstår är ditt utspel om att du "definitivt är villig att betala för att cykla men tycker att SV (sic) är för dyrt"? Så din ursprungsplan och protest mot priset hade varit att fulcykla istället för att hitta något annat cykellopp som matchar din betalningsvilja? Är du en plankare på t-banan också?
Nåväl, ska inte fortsätta tjafsa om detta eftersom du kommit till insikt i just denna fråga. Förstår bara inte hur vissa tänker ibland.
Simon är nog tävlingscyklist och historien är lite komplex, han hade frågat nån funktionär om lov och en och annan som var med i loppet var tacksam över att nån drog och höll fart på det hela.
Selast skrev:
> För några år sedan var det en sk.
> "tävlingscyklist" som svartkörde något av
> Roslagsloppen (vår eller höst minns jag inte)
> och dessutom hade fräckheten att komma först i
> mål har jag för mig. Det blev ett väldans liv
> om rätt och fel osv så det kanske inte är det
> mest begåvade att ta sig för...
DT skrev:
> Nej, det är ingen bra idé. Om inte annat tappade
> du just en del av din mödosamt uppbyggda
> Happy-cred genom den här trådstarten.
PiPPiW skrev:
> ...stockholm Velothons regi är för dyrt.
> Är det omoraliskt,
>
> Vad händer ute på banan? Måste ju med i nån
> klunga men då utan startnummer, blir man
> bespottad och knuffad i diket?
Bara ok om du kör med skylt som det står "snyltare" på.
Förresten, var bor du? Jag behöver förvara några kartonger ett tag. Går det bra att ställa dem i ditt hus/lägenhet? Det är så dyrt att hyra förråd.
staine skrev:
> Märkligt dock att det är helt andra tongångar
> när det talas om att fulköra VR?
> Det kan dom j-vlarna ha, typ...
Äsch, det var väl rätt väntat att P3-mobben skulle göra såhär.
PiPPiW skrev:
> Tycker att priset för att motionera runt i
> Roslagen i Stockholm Velothons regi är för dyrt.
> Tänkte försöka mig på en fulkörning på korta
> banan.
>
>
> Etc. etc.
Iofs har Roslagen lite luddiga gränser men att kalla Södertörn för Roslagen är definitivt fel.
PiPPiW skrev:
> Ckd skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > PiPPiW skrev:
> >
> ---------------------------
> > Jag behöver förvara
> > några kartonger ett tag. Går det bra att
> ställa
> > dem i ditt hus/lägenhet? Det är så dyrt att
> > hyra förråd.
>
> Skicka PM ;)
PiPPiW skrev:
> Tycker att priset för att motionera runt i
> Roslagen i Stockholm Velothons regi är för dyrt.
Upplysningsvis heter det Velothon Stockholm, och inte Stockholm Velothon eller SV som du genomgående skriver i tråden.
Det var värst vad folk blev upprörda. PiPPiW ställde några frågor och förklarade sitt tänkta upplägg, men det verkar som att flera inte klarade av att svara utan att tillskriva honom vissa egenskaper och åsikter. Det är ett intressant beteende, tycker jag.
Nedrans. Jag som har bjudit in släkten på ett litet event. Vi är ca: 30 pers som skall spela kula på ett vägparti precis där loppet går. Hoppas det inte ställer till det. Mycket stenkulor kommer det vara på vägen så tag det varligt!
mhenry skrev:
> Det var värst vad folk blev upprörda. PiPPiW
> ställde några frågor och förklarade sitt
> tänkta upplägg, men det verkar som att flera
> inte klarade av att svara utan att tillskriva
> honom vissa egenskaper och åsikter. Det är ett
> intressant beteende, tycker jag.
Aa, det är väl klart det funkar så?
Vad är det intressanta i att en persons uppförande formar hur folk uppfattar hen? Vad ska annars forma hur man uppfattar folk menar du?
Miss Lycka skrev:
> Det är mycket klagande på UCI och SCF för att
> de tar betalt för licenser också.
Precis min tanke också. Inte så länge sedan var det happykorrekt att vara indiviualist och solidaritet hamnade i papperskorgen.
Väntar med spänning på att Garry ska kliva in och uppmuntra TS att betala en hunka och cykla ändå.
PiPPiW skrev:
> Det fanns inga foliehattsmotiv eller tanke om
> protest. En gång till och det är mycket enkelt,
> jag är villig att betala för att cykla men *jag
> tycker* att priset för att cykla SV är för dyrt.
Jag hänger inte med riktigt, innebär det att du tycker att det är för billigt att köra gratis på alla vägar som loppet inte går på?
PiPPiW skrev:
> ...
>
> Är det omoraliskt, blir man bannad här?
>
> ...
>
> ... blir man
> bespottad och knuffad i diket?
> ...
> Etc. etc.
Att ställa frågor är en sak... Vad man sedan gör är en annan.
Jag tycker att du visat god moral och förståelse genom att först skriva detta och sedan skrota iden när du fått det bekräftat som en dålig ide.
Att mobben och PK-maffian tillskriver dig massa annat strunt är inte ett dugg konstigt heller... Dom hugger på allt när dom får chansen ;)