-

-
Grymt! Jag har aldrig varit med om nån sån allvarlig olycka, men det blev en liknande "life-changer" när jag föll pladask för mtb för snart sex år sen, never looked back since, bara köpt fler cyklar :)

Kom upp till norrland så får du några riktiga berg att bita i!

-
TS kanske inte är ett dugg intresserad av att se en dokumentär som påminner om hans olycka. Men - Kan annars rekommendera The Crash Reel som finns på Netflix - gripande skildring om hur hjärnskador kan påverka människor, utifrån en killes snowboardcrash (har glömt hans namn nu).

Oavsett - härligt att du hittat glädje i cyklingen! Kör hårt o lycka till med allt!

-
Kul att höra! :)

Finns ju flera olika sätt att cykla på, jag är själv ingen adrenalin-junkie. Jag gillar friheten och att komma ut i naturen och upptäcka nya ställen, att det är bra träning får man på köpet.

Låter helt klart som att du borde att testa att åka till åre bike park nästa år och köra lite downhill där, cykeln du har nu borde funka. Eller så sticker du nu, liftarna har öppet en vecka till tror jag. Fast det går ju bra att bara cykla spåren också, finns många fina spår i Åre.

Tror också du skulle kunna gilla tävlingsformen "enduro", kika lite på det.

Vad gäller videos är det här bland det bästa jag sett:

-
Rico skrev:
-------------------------------------------------------
> TS kanske inte är ett dugg intresserad av att se
> en dokumentär som påminner om hans olycka. Men -
> Kan annars rekommendera The Crash Reel som finns
> på Netflix - gripande skildring om hur
> hjärnskador kan påverka människor, utifrån en
> killes snowboardcrash (har glömt hans namn nu).
>
> Oavsett - härligt att du hittat glädje i
> cyklingen! Kör hårt o lycka till med allt!

Den är bra. Lite tragisk dock, men bra gjord dokumentär.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp