Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
singletrack sa:En kompis till mig har kört på såna hjul fast med dt 240-nav istället. Han väger nog in på dryga 90 kg. Han kör tufft med väldigt bra teknik och dom är fortfarande spikraka. Funderar själv på att köpa de fälgarna med 240-nav..
fredrick sa:Vilka tåliga 1500-gramshjul finns för en cyklist på 100 kilo? Prisvärda alternativ är att föredra framför skrytsamma. :)
http://www.actionsports.de/en/fun-w...rolite-disc-1590g-laufradsatz-29er-4274?c=401
Är detta tåliga hjul?
johnny165 sa:Jag hade kollat på ebay efter AC wide lightning, såg några nyligen för ca 4500
Stewe sa:fredrick sa:Vilka tåliga 1500-gramshjul finns för en cyklist på 100 kilo? Prisvärda alternativ är att föredra framför skrytsamma. :)
http://www.actionsports.de/en/fun-w...rolite-disc-1590g-laufradsatz-29er-4274?c=401
Är detta tåliga hjul?
Jag har dom där, helnöjd.
Jag har kört dom en säsong, inga problem.
Jag väger 87kg
Fulkinesen Har naven fungerat bra? INga bytta kullager?[/quote sa:Inga problem, men jag har bara kört dom två säsonger.
Fun works naven är nog idag klart bättre än sitt rykte
johnny165 sa:Jag hade kollat på ebay efter AC wide lightning, såg några nyligen för ca 4500
Stewe sa:Fulkinesen Har naven fungerat bra? INga bytta kullager?[/quote sa:Inga problem, men jag har bara kört dom två säsonger.
Många säger så. Tydligen är det Novatec som är tillverkare tror jag.
Stewe sa:Fulkinesen Har naven fungerat bra? INga bytta kullager?[/quote sa:Inga problem, men jag har bara kört dom två säsonger.
Jättebra ju! Jag köpte hjul med Novatec-nav från ett annat ställe. De visade sig vara katastrofala. Jag knäckte ett baknav (den inre axeln) och fick byta kullager efter 3 månaders cykling. Och då väger jag 75kg.
larsaw sa:johnny165 sa:Jag hade kollat på ebay efter AC wide lightning, såg några nyligen för ca 4500
AC WL är väl inte världens stabilaste hjulset, men funkar säker ok för XC-bruk om man inte "bryter" allt för mycket när det ska ståtrampas.
Med 100kg's vikt med krav på så pass lätta 29"s hjul, så skulle jag satsat på offset'ad Ryde Trail-fälg och Sapin D-Light ekrar för maximal styrka (i sidled) utan att vikten ska braka iväg, nav väljs efter plånbokens tjocklek (DT240/Hope Pro/DT350/Fun Works).
http://www.actionsports.de/en/wheels/custom-wheels/mtb-disc-29er/?p=1&o=4
Fulkinesen sa:Stewe sa:Fulkinesen Har naven fungerat bra? INga bytta kullager?[/quote sa:Inga problem, men jag har bara kört dom två säsonger.
Jättebra ju! Jag köpte hjul med Novatec-nav från ett annat ställe. De visade sig vara katastrofala. Jag knäckte ett baknav (den inre axeln) och fick byta kullager efter 3 månaders cykling. Och då väger jag 75kg.
Sant, Novatec är riktigt kassa. Jag har haft Funworksnav som har varit tillverkade av Cho Sen, dom var helt oklanderliga, om det stämmer att dom har bytt tillverkare är bara att beklaga.
Cannondale jekyl 1000 sa:larsaw sa:johnny165 sa:Jag hade kollat på ebay efter AC wide lightning, såg några nyligen för ca 4500
AC WL är väl inte världens stabilaste hjulset, men funkar säker ok för XC-bruk om man inte "bryter" allt för mycket när det ska ståtrampas.
Med 100kg's vikt med krav på så pass lätta 29"s hjul, så skulle jag satsat på offset'ad Ryde Trail-fälg och Sapin D-Light ekrar för maximal styrka (i sidled) utan att vikten ska braka iväg, nav väljs efter plånbokens tjocklek (DT240/Hope Pro/DT350/Fun Works).
http://www.actionsports.de/en/wheels/custom-wheels/mtb-disc-29er/?p=1&o=4
Jag kör den fälgen med DT240 nav och DT aero-ekrar. Säkert bra men inte direkt billiga. Tror jag gav ca 7000kr.
Är ju dubbla priset!AAverdal sa:American Classic
6000kr under 1500 gram.
enduromannen sa:Jag har kört med fyra olika hjulpar med Fun Works nav från Action Sports de senaste 10 åren. Det enda jag har gjort på dessa hjul är ett byta av kullager bak på ett hjul samt byte av några Sapim cx-ray ekrar på ett bakhjul. Väger 70 kg och kört massor av långlopp på hjul av den typen utan problem. Nav som är billiga, enkla att serva och numera finns det olika adaptrar för olika hjulaxkar och bodys också.