29"

Falistar

Medlem
29"
Varför åka på 26" när man kan rulla på 29" ?

Efter närmare 20 år på 26" har jag tack vare Ville L köpt mig en 29" SS, går som en dans över stock och sten, finns det någon god anledning till varför man skulle gå tillbaka och köra en 26'a igen !?

29"
Väntar bara på att det ska komma lika mycket valfrihet av komponenter till 29", typ däck, gafflar, fälgar och billiga ramar från öst till vintercykeln.

29"
staine skrev:
-------------------------------------------------------
> 29" GF är toppen. Lite tyngre bara än 26tummaren
> tycker jag.
> (Verkar dock knasigt med olika fram o bak som
> vissa har, är det bara en gimmick?)

69:er kombinerar stöksvalget från en 29:a med accelerationen från en 26:a. Lite som en annan 69:a, det bästa av två världar...

29"
erik h skrev:
> Båda storlekar har sin charm.
> Man måste såklart ha en av varje.

Vet i tusan det, jag köpte en mig en beg GF Rig. (ful som stryk, lila å fan vet allt (Jefla Ville) men den växer verkligen ju mer jag kör den. Fö SS, sällan har jag dragit på mig så mkt mjölksyra på så kort tid som på Lida Loop..

29"
Teaser från i vintras :-) T

Bilagor

• Ninerpremiär2008-03-22 001.jpg
    Ninerpremiär2008-03-22 001.jpg
    84.5 KB · Besök: 28
29"
varför man ska gå tillbaka till 26"? för att utbudet på hjul, däck o gafflar är mycket större kanske. för att 26" är lite kvickare? å andra sidan kan säkert 29" rulla lättare över hinder

men är ju en smaksak

29"
Oberon skrev:
> Varför bara ss det finns ju läckra växlade också

Å mittemellan med 4-växlade halvläckra.

_100_8166.JPG ht=478
_DSC01443.JPG ht=471

Svårt att köra aggressivt och hetsigt på en sån här cykel jämfört med en 26" med 4-5" slag, men betydligt behagligare och trampeffektivare med nästan-helstelt och stora hjulen när man är ute och rullar utan gnarl-ambitioner och med sävligt tempo.

29"
the_TnT skrev:
> Inbillar mig att helstelt går fortare med 29" än
> med 26" eftersom man rullar över saker och ting
> på ett helt annat sätt, det stannar liksom inte
> upp. Bara att styra och trampa.

Jag tror att du har rätt om vi snackar konstant tempo över stök och bök. Men med mycket accelerationer blir kråksången en annan.

Tillbaka
Topp